Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-18 14:54
Ursprungligen av MatsOlov:

Sur på alla mc-åkare som kör med heljuset på hela tiden. Lade märke till denna trend förrförra sommaren och nu är de massor som kör så. Främst stora hojar typ goldwings med massor av lyktor. Skitstövlar!

Kom och hälsa på. Här kör ALLA med helljus och dimljus på ALLTID. Varenda SUV har xenonlampor så jag ser noll när jag kommer tuffande i min skrotfärdiga Corolla.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-18 18:25
Ursprungligen av MatsOlov:

Sur på alla mc-åkare som kör med heljuset på hela tiden. Lade märke till denna trend förrförra sommaren och nu är de massor som kör så. Främst stora hojar typ goldwings med massor av lyktor. Skitstövlar!

Men dä ä ju TUFFT å ha massa lamper på jue!

/Häftig bilkille

@MatsOlof
Jag förstår din irritation, men ännu mer irriterande vore att få hojen, med förare, in genom högerdörren om du svänger vänster och inte sett den mötande hojen. Sådant har hänt - mer än en gång.

Microsoft Won’t Bring Office 2013 To Mac, But It Will Add SkyDrive Integration To Office 2011 | Cult of Mac

Artikeln framställer det som en stor besvikelse att Office 2013 inte kommer till Mac.

Vi hade Office 2003 för Windows, sen kom 2004 för Mac.
Likadant med 2007 Win --> 2008 Mac.
Likadant med 2010 Win --> 2011 Mac.

Ingen, inte ens den aktuella skribenten, kan vara förvånad över att det blir likadant med Office 2013 för Windows.

Varför vinklar man då artikeln på det sättet?

Sånt blir jag sur på, när man konstruerar en dålig/negativ nyhet ur tomma luften.

Bland hojåkare finns det tre "subset" av virrpannor.

1) Loud pipes saves lives-fansen. De anser att bullrande hoj är BÄST, då hörs det att man kommer.
Det är alltså OK väcka hela kvarter, bara för att uppmärksamma någon på att "här kommer jag".

2) Vi som räddar livet på oss själva genom att köra med helljuset på.
Liknar Loud-pipes-rövhatten, men använder helljus istället.

3) Västidioten. Kör med en gul reflexväst på sig, jämt.

  • Avstängd
  • 2012-07-18 20:08
Ursprungligen av Goflorp:

Bland hojåkare finns det tre "subset" av virrpannor.

1) Loud pipes saves lives-fansen. De anser att bullrande hoj är BÄST, då hörs det att man kommer.
Det är alltså OK väcka hela kvarter, bara för att uppmärksamma någon på att "här kommer jag".

2) Vi som räddar livet på oss själva genom att köra med helljuset på.
Liknar Loud-pipes-rövhatten, men använder helljus istället.

3) Västidioten. Kör med en gul reflexväst på sig, jämt.

Subset 1 finns det många bil-inte-raggare typen av också...

  • Medlem
  • 2012-07-20 13:53

Det suger att jobba på helger om man gillar motorsport! Storbritanniens GP gick åt helsike pga jobb, likadant denna helg med Tysklands GP. Tur för mig så är det ju uppehåll i augusti, vilket gör att jag kan börja följa det helhjärtat från september igen.

Ursprungligen av Dalle:

Det suger att jobba på helger om man gillar motorsport! Storbritanniens GP gick åt helsike pga jobb, likadant denna helg med Tysklands GP. Tur för mig så är det ju uppehåll i augusti, vilket gör att jag kan börja följa det helhjärtat från september igen.

Lider med dig Dalle.

Ursprungligen av Dalle:

Det suger att jobba på helger om man gillar motorsport! Storbritanniens GP gick åt helsike pga jobb, likadant denna helg med Tysklands GP. Tur för mig så är det ju uppehåll i augusti, vilket gör att jag kan börja följa det helhjärtat från september igen.

Fast...

Jag ser allt i efterhand så skulle må bättre av ett jobb där jag jobbade helger men TRIVDES istället för mitt nuvarande jobb.

Är 3/4 genom förra helgens Moto2 race just nu...

Vem i helvete går och tömmer sitt glas på ohemula tider som 00:43 (inte bara inatt utan mitt i veckan) eller säg 06:14 ?
Spöstraff!!

Dessutom krossade jag glaset på min iphone för en vecka sen, är fortfarande sur.

Blir våfflor till frukost för att kompensera.

  • Avstängd
  • 2012-07-21 15:01
Ursprungligen av klarabara:

Vem i helvete går och tömmer sitt glas på ohemula tider som 00:43 (inte bara inatt utan mitt i veckan) eller säg 06:14 ?
Spöstraff!!

Dessutom krossade jag glaset på min iphone för en vecka sen, är fortfarande sur.

Blir våfflor till frukost för att kompensera.

Tömmer sitt glas... är det samma som att gå på muggen eller?

Ajdå.... låter inge kul :-/

Alltid något

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-21 15:21
Ursprungligen av klarabara:

Vem i helvete går och tömmer sitt glas på ohemula tider som 00:43 (inte bara inatt utan mitt i veckan) eller säg 06:14 ?
Spöstraff!!

Då måste du ju också vara oerhört lättväckt ifall det spelar roll

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-21 15:06

Jag antar att hon menar glasåtervinning, det väsnas ju en del.

  • Avstängd
  • 2012-07-21 15:17
Ursprungligen av kenjon:

Jag antar att hon menar glasåtervinning, det väsnas ju en del.

Ah... naturligtvis... tänkte inte så långt, hemma är den så långt bort och innomhus så jag hör det aldrig.

bor man på femte våningen så klirrar det inte bara på gatan, det studsar upp mellan husväggarna, det är sjukt enerverande. Anser mig inte vara mer lättväckt än andra. Sen kan man lägga till när glasåtervinningen kommer o tömmer behållarna, varje dag i veckan. Röd dag som vardag, både tidig morgon o sen kväll. Jag har även fått höjd hyra för att vi har sådan återvinning _inne_ i vårt hus. Sånt de ville att alla fastighetsägare skulle skaffa..and did they?

  • Avstängd
  • 2012-07-22 14:53

Har sedan 2008 då jg gick över till mac köpt:
En enanvändarlicens av iWork
En familjelicense för flera datorer
Varje separat program i serien från app store i natt.

De från app store för jag hoppades mot bättre vetande att det som Apple visar att man kan ha sina dokument på iCloude kanske fanns på dom versionerna trots samma versionsnummer som dom redan inköpta.
Men inte då... bara dom för iPhone och iPad som kan använda iCloud... WTF???

Gör jag något fel...? det enda jag hittar är iWork.com beta men det är ju nerlagt.

Eftersom dessa inte uppgraderats på väldigt länge kan man ju hoppas att det snart kommer... men känner lite i maggropen att dom snickrar på nått nytt så man måste pröjsa ennu än gång :@

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-22 18:57

Ja, det är samma version på App Store, det kanske versionsnumret skvallrar om ´09

Surt sa räven, men kontaktar du Apple så bör du ju kunna häva köpet av ditt köp på App Store.

  • Avstängd
  • 2012-07-22 19:03
Ursprungligen av mattem:

Ja, det är samma version på App Store, det kanske versionsnumret skvallrar om ´09

Surt sa räven, men kontaktar du Apple så bör du ju kunna häva köpet av ditt köp på App Store.

Jo, det såg och visste jag ju, även 4.1 var ju samma, men hoppades att dessa var modifierade i all fall, därav "mot bättre vetande"
Nja... inte så mycket för pengarnas skull, utan för att dom aldrig får tummen ur sas, blir ju enklare att uppdatera så här och så är det ju "inbyggt" med familjelicens.

Nä, inte sur, men lätt irriterad. Är det bara hos mig som youtubes "nya" spelare k*kar ur? Hackar och badbollar hej vilt. Verkar vara någon div-zoom-lösning som inte alls lirar med mac. Eller?

I tråden http://www.99mac.se/99lounge/278443-traden-extrem-skadegladje-moahahahhaha.html skriver Goflorp

Ursprungligen av Goflorp:

Vad kul, ni försöker vara seriösa - i 99Mac's minst seriösa tråd....

och kritiserar sedan ett par skadeglada inlägg, som inte relaterar till Apple/konkurenter, med påföljande gillanden av Baron,

som sedan också gillar Tobias Schelins inlägg om hans rensning av off-topic inlägg i denna Lounge tråd.

Men det fjantiga är att den som skrivit flest off-topic inlägg i tråden är...

http://www.99mac.se/99lounge/278443-traden-extrem-skadegladje-moahahahhaha-18.html#post2060212
http://www.99mac.se/99lounge/278443-traden-extrem-skadegladje-moahahahhaha-18.html#post2060359
http://www.99mac.se/99lounge/278443-traden-extrem-skadegladje-moahahahhaha-17.html#post2060106

Cool guys!

Alla idiotiska system som tycker att min mejladress är ogiltig för att jag använder kortkommandom för min mejladress och systemen tycker att mejladressen blir ogiltig pga en blankslag i slutet. MEN ta bort det då!!! Hur svårt är det att rensa bort inledande och avslutande "white space"?

Klantskallar!

  • Avstängd
  • 2012-07-24 13:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Alla idiotiska system som tycker att min mejladress är ogiltig för att jag använder kortkommandom för min mejladress och systemen tycker att mejladressen blir ogiltig pga en blankslag i slutet. MEN ta bort det då!!! Hur svårt är det att rensa bort inledande och avslutande "white space"?

Klantskallar!

Håller med, det borde ju vara standard... hade nått liknande på nån sida där jag skull skriva in ett kontonummer som råkade få med sig ett blanksteg i slutet via copy/paste... och innan jag kom på det... suck

  • Avstängd
  • 2012-07-24 13:52

Japp, så kom yterligare en påminnelse om att "flytta sina iWork" dokument från iWork.com beta till iCloud men ta mig fan ingen beskrivning om hur man gör det med datorversionen av iWork.... SUCK!

Från mailet som just damp ner:

Dear iWork.com user,

Remember, as of 31 July 2012, you will no longer be able to access your documents on the iWork.com public beta site or view them on the web.

We recommend that you immediately sign in to iWork.com and download all your documents to your computer. For detailed instructions on how to save a copy of your documents to your computer, read this support article at Apple.com.

Moving forward, you can use iCloud to store your documents and make them available across your computer and your iPhone, iPad or iPod touch. Learn more about iCloud.

Sincerely,
The iWork team

Jag som "fetat" texten en bit ner...

Edit: hitta just att man kan drag/droppa dokument från datorn till iCloud på webläsaren... hur smidigt är det???

Man bestämmer sig för att köpa Melissa Horns skiva Live på Cirkus och inser att hennes skivbolag har bestämt att den ENDAST ska vara tillgänglig via Spotify. Helt otroligt korkat, och otroligt irriterande..

  • Avstängd
  • 2012-07-24 16:38
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Man bestämmer sig för att köpa Melissa Horns skiva Live på Cirkus och inser att hennes skivbolag har bestämt att den ENDAST ska vara tillgänglig via Spotify. Helt otroligt korkat, och otroligt irriterande..

Håller med om det betyder att man inte kan köpa den?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Man bestämmer sig för att köpa Melissa Horns skiva Live på Cirkus och inser att hennes skivbolag har bestämt att den ENDAST ska vara tillgänglig via Spotify. Helt otroligt korkat, och otroligt irriterande..

Eftersom de spelar den där satans "Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre........" osv in absurdum till förbannelse på radion så finns det inte någon på denna jord som jag önskar stämbandscancer åt så mycket som Melissa Horn.

Ursprungligen av pmarriott:

Eftersom de spelar den där satans "Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre, Jag saknar dig mindre och mindre........" osv in absurdum till förbannelse på radion så finns det inte någon på denna jord som jag önskar stämbandscancer åt så mycket som Melissa Horn.

Nåväl. Nu har väl Melissa Horn betyder fler låtar än den.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Nåväl. Nu har väl Melissa Horn betyder fler låtar än den.

Problemet är ju att idioterna som väljer låtarna som spelas på radio bara väljer samma låtar hela tiden.

Därav att jag aldrig lyssnar på annat än P1 och BBC Radio 4, samt mina egna skivor.

  • Avstängd
  • 2012-07-24 23:35
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Problemet är ju att idioterna som väljer låtarna som spelas på radio bara väljer samma låtar hela tiden.

Därav att jag aldrig lyssnar på annat än P1 och BBC Radio 4, samt mina egna skivor.

Finns ju andra kanaler än SRT att lyssna på?
Gamla favoriter Bandit rock mm mm

Ursprungligen av LaHe:

Finns ju andra kanaler än SRT att lyssna på?
Gamla favoriter Bandit rock mm mm

Samma sak där, spelar bara toppen av isberget.

Jag snackade med Roffe Arsenius för några år sedan och frågade varför de alltid spelade samma två eller tre låtar från en artist, och svaret var att om de skulle spela något som folk inte kände igen skulle de inte stanna vid kanalen utan ratta vidare.

Samma sak med Bandit, spelar de KISS så spelar de en av en handful låtar "Rock and roll all nite" mest av alla, men skulle fegisarna våga spela en låt från The Elder? Knappast!!

På jobbet har vi en engelsk radiokanal (via webben) "Absolut Radio" och de kör bara samma jävla låtar hela tiden, dag ut och dag in, men de försöker lura lyssnarna att de har en "no repeat guarantee" där de inte spelar samma låt två gånger under arbetsdagen (startar 9.00, slutar 17.00), men vad de gör är att de spelar exempelvis Gotye 08:55, en gång under dagen och sedan 17:05. Detta har de nu gjort sedan låten kom ut. (helt ok låt, men jag har hört den 5000 gånger och spyr nu på skiten).

Nej, mentaliteten i låtvalet är så förnedrande att jag skulle aldrig själv välja att lyssna på en radiostation som gör detta. (det är inte jag som bestämmer om radion på jobbet).

Bevaka tråden