Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gillar inte åska, det dödade ett av våra föl.

ooofyfan.... Jag var ute i så förbannat god tid, jag lämnade allt till han (ja en han) i februari. Och han har gjort min pappas räkenskaper utan problem i år. Så jag vet verkligen inte vad som har gått snett, om han bara glömt? Just nu kan jag i vart fall inte göra mycket, signaler gick fram igår så jag ska få tag på han på måndag, no less. Kvarstår då faktum att man verkligen borde ha koll själv. Det är inte mycket omsättning men jag vill att det ska bli rätt och då är jag inte rätt person att göra det. Om jag får mindre att göra i höst så kanske jag sätter mig in det, om inte annat så för självständighetens skull.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-07 10:15

Vad säger skattmasen då, får du dispens?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-07-07 10:38

Lördag, hyfsat vackert väder, gräsmattan behöver klippas...och jag har ont överallt och feber...:(

Senast redigerat 2012-07-07 11:07

Konrad: får ringa dem på måndag och prata med dem igen, de verkade förstående.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-09 16:13

Kanske inte sur, men jag irriterar mig på Mac App Store att man inte kan ställa in (eller att MAS känner av) att jag enbart vill ha programvara för OS X 10.6. Är jäkligt ointressant att t ex enbart få upp 1Password som kräver​ OS X 10.7.

Ursprungligen av mattem:

Kanske inte sur, men jag irriterar mig på Mac App Store att man inte kan ställa in (eller att MAS känner av) att jag enbart vill ha programvara för OS X 10.6. Är jäkligt ointressant att t ex enbart få upp 1Password som kräver​ OS X 10.7.

Tur att det finns fler ställen än MAS att hämta det programmet ifrån: https://agilebits.com/downloads

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-09 18:12
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Tur att det finns fler ställen än MAS att hämta det programmet ifrån: https://agilebits.com/downloads

Självklart, men det hade varit en "smal sak" för Apple att fixa samt att man på ett enkelt sätt hade samlat alla inköp via Apple.

Sen inser jag att det är ren affärsstrategi från Apple som vill få användarna att uppgradera till det "senaste" systemet hela tiden för att fortsätta använda sina "favoritprogram".

Har precis avslutat 4 veckors semester som i princip regnat bort..idag på första arbetsdagen är det 25 grader varmt och solsken...
fick mer sol på mig på lunchen än under hela semestern.... tycke det borde finnas regngaranti på minst 50% av semesterdagarna...

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-09 18:14
Ursprungligen av Gusten68:

tycke det borde finnas regngaranti på minst 50% av semesterdagarna...

Är du inte belåten? Låter ju som att du fått regn minst 50% av din semester...

Ursprungligen av mattem:

Är du inte belåten? Låter ju som att du fått regn minst 50% av din semester...

regn betydligt mer än 50% av dagarna... av 4 veckor hade vi väl någonstans 6-7 dagar total som det var sol... de två första veckorna... ja då kröp väl aldrig tempen upp över 15 grader.... jaja, bara 11 månader kvar till nästa semester!

Skara, regnrekord i Juni. Bor man där är man nog konstant sur, tusan vet hur man hinner torka....

199mm på en månad

Idag såldes gitarren jag nämnt tidigare i tråden. Medan jag fick vad jag ville för den var det sjukt jobbigt att bli av med den till någon som kunde noll om gitarrer... Hade hellre sett att den gick till någon som förstod historien bakom den. Nåja.

Vad var det för historia om man får fråga?

Ursprungligen av eskimo:

Vad var det för historia om man får fråga?

Just att det är en gammal svenskbyggd elgitarr, finns få sådana. Samt dessutom en av historiens första synthgitarrer, hittad av mig i en liten mom & pop-store i Houston, Texas. Renderade ett blankt ansiktsuttryck hos köparen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-11 19:12

Ont i revbenen som fan (förlåt) på vänster sida, efter ett häftigt gokart race, for some en vante med mina modiga kilon i den stenhårda plast stolen, lutade min vikt fram och tillbaks i kurvorna, kanske inte meningen, men hade min 16 åriga son i hälarna, toppfart upp till 90 km så jag var alldeles torr i halsen efter racet i den varma hjälmen, trodde min sista tid var kommen.

Men jag vann racet han kunde inte köra ifatt mig eller om mig

Hatar värk i revbenen hoppas det släpper efter ett par dagar, haft det förut vid nått tillfälle och det kan tyvärr sitta i länge.

Vad säger den medicinska expertisen på forumet är det bara att vänta ut att eländet ska släppa, kan man skynda på läkningen i revben ?

Hmmm åldern tar ut sin rätt ibland

Ursprungligen av CUBEIS:

Ont i revbenen som fan (förlåt) på vänster sida, efter ett häftigt gokart race, for some en vante med mina modiga kilon i den stenhårda plast stolen, lutade min vikt fram och tillbaks i kurvorna, kanske inte meningen, men hade min 16 åriga son i hälarna, toppfart upp till 90 km så jag var alldeles torr i halsen efter racet i den varma hjälmen, trodde min sista tid var kommen.

Men jag vann racet han kunde inte köra ifatt mig eller om mig

Hatar värk i revbenen hoppas det släpper efter ett par dagar, haft det förut vid nått tillfälle och det kan tyvärr sitta i länge.

Vad säger den medicinska expertisen på forumet är det bara att vänta ut att eländet ska släppa, kan man skynda på läkningen i revben ?

Hmmm åldern tar ut sin rätt ibland

Har du knäckta revben, lätt hänt är det bara att vänta ut det.

Som ytterligare salt i såret så gör det ondast - inte med en gång som man kan tro - utan efter en vecka...
Vila, lyft inget tungt, sitt rätt. Oroa dig inte, sitter du fel eller lyfter fel talar smärtan om att du gör fel
Det är bara härda ut, äta så mkt painkillers som man kan och får....

Sjuans gatukök, en institution i Göteborg sedan 1953...

Normalt två äldre damer som brassar burgare, korv och allt annat från Sibylla

Där idag, beställde käk för två....

Väl upp på "Hamburger Hill" (Ramberget) konstaterar vi

* Fel drickor, ej Lightläsk
* Inga bestick till frugans Hamburgertallrik
* Inge salt/peppar/servetter i påsen heller
* Mitt bröd är fruset i överdelen...frostigt en bit in.
* Båda har fått fel dressing
* Jag har inlagd gurka fast jag sa att jag ville ha färsk
* Frun fick ketchup fast hon inte ville ha det
* På en hamburgertallrik skall det vara bröd med, nepp...

Jävla sommarjobbare! 144:- rakt i Kattegatt.

Ursprungligen av Goflorp:

Sjuans gatukök, en institution i Göteborg sedan 1953...

Normalt två äldre damer som brassar burgare, korv och allt annat från Sibylla

Där idag, beställde käk för två....

Väl upp på "Hamburger Hill" (Ramberget) konstaterar vi

* Fel drickor, ej Lightläsk
* Inga bestick till frugans Hamburgertallrik
* Inge salt/peppar/servetter i påsen heller
* Mitt bröd är fruset i överdelen...frostigt en bit in.
* Båda har fått fel dressing
* Jag har inlagd gurka fast jag sa att jag ville ha färsk
* Frun fick ketchup fast hon inte ville ha det
* På en hamburgertallrik skall det vara bröd med, nepp...

Jävla sommarjobbare! 144:- rakt i Kattegatt.

Påminner om en burgare jag beställde av en sommarjobbare en gång. Han frågade vad jag ville ha på. Jag gjorde misstaget att säga något i stil med "lite av varje". Kommer hem, tar en tugga. Urk. Lingonsylt i burgaren.

Ursprungligen av Goflorp:

Sjuans gatukök, en institution i Göteborg sedan 1953...
....
Normalt två äldre damer som brassar burgare, korv och allt annat från Sibylla
...
Jävla sommarjobbare! 144:- rakt i Kattegatt.

Jag åker ofta till Kreta, Rethymnon. I den gamla stadskärnan finns ett hamburgerhak där man kan beställa hamburgare med tillbehören ost, kött, sallad, lök mm. mm.
På min fråga varför "kött" finns med som tillbehör så svarade personalen att de serverar rena hamburgare, utan kött, som standard. I deras värld är en hamburgare de två varma brödskivorna! Jag hade en lång diskussion med dem om hamburgarnas bakgrund, men de var tjurig som fan och jag fick ge mig!

Jag tvingades beställa en hamburgare med "tillbehöret" kött och fick då en hyggligt god hamburgare....

Märkligt!

Det påminde mig om när grabbens lag åkte ner till Gothia. När vi kom fram så spanade vi in omgivningarna, hittade en korvmoj och killarna beställde varmkorv.

När de fick en grillad korv och klagade

"Det här är ingen varmkorv"

Fick de svaret "Jo, men den är ju varm..."

Första gången jag varit med om särskrivning i talspråk;)

  • Avstängd
  • 2012-07-12 14:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Det påminde mig om när grabbens lag åkte ner till Gothia. När vi kom fram så spanade vi in omgivningarna, hittade en korvmoj och killarna beställde varmkorv.

När de fick en grillad korv och klagade

"Det här är ingen varmkorv"

Fick de svaret "Jo, men den är ju varm..."

Första gången jag varit med om särskrivning i talspråk;)

Varmkorv är ju uråldrigt
Nu förtiden utan att blanda in allt för mycket slang heter det ju kokt, grillad eller stekt (tjockvurre)

Beställde en MBPR. Fick leveransbesked om 7 juli. 7 juli kom, fick nytt besked 14 juli. Idag kom en ny smäll: 28 juli!!!

  • Avstängd
  • 2012-07-12 14:40
Ursprungligen av Raumschiff:

Beställde en MBPR. Fick leveransbesked om 7 juli. 7 juli kom, fick nytt besked 14 juli. Idag kom en ny smäll: 28 juli!!!

Varifrån?

Ursprungligen av LaHe:

Varifrån?

Inwarehouse. Fast de skyller på Apple.
(Jag beställde med 16 GB RAM, vilket antagligen ställde till det)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-07-13 11:05
Ursprungligen av Raumschiff:

Inwarehouse. Fast de skyller på Apple.
(Jag beställde med 16 GB RAM, vilket antagligen ställde till det)

Sidofråga: Varför inte från MHstore (Machuset)? Finnes ju en butik här i Borås

Inget emot Machuset. Jag gav bara specifikationerna till bossen, som sedan gjorde beställningen. Vet inte om han bara är van att beställa från Inwarehouse ...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-07-13 13:08
Ursprungligen av Raumschiff:

Inget emot Machuset. Jag gav bara specifikationerna till bossen, som sedan gjorde beställningen. Vet inte om han bara är van att beställa från Inwarehouse ...

Ah, då förstår jag. Är troligen avtalat att beställa därifrån osv då

  • Avstängd
  • 2012-07-13 13:12
Ursprungligen av Raumschiff:

Inwarehouse. Fast de skyller på Apple.
(Jag beställde med 16 GB RAM, vilket antagligen ställde till det)

Beställde min den 22 juni och kommer den 26 juli som det ser ut nu, vilket mer ser ut som 4-5 veckor än 3-4 veckor som det står på beställningssedeln...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-13 14:57

Men alla gånger jag har beställt från AppleStore har sakerna levererats några dagar tidigare än utlovat

Bevaka tråden