Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina filmer "hackar", filmer som jag köper gör inte det

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kodar en film från DVD med Handbrake, och använder mig av en förinställd profil, som ska funka med Apple TV, så tror man att bilden ska flyta perfekt, men bilden segar, och nästan hackar lite. Vad är det för fel?

De filmer jag har köpt via iTunes Store flyter på helt perfekt.

Alla filmer streamas från min Mac.

Har inte hört någon som har problem med Handbrake-kodade filmer på ATV. De liger väl inom marginalerna med ATV-preseten. Streamar du eller kör från den interna disken?

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-01 03:28

Jag har ägnat november åt att rippa alla mina DVDer för att kunna köra via Plex, iallafall tills jag har lyckats fixa hit en ATV från USA. Jag har upplevt samma problem med filerna, men eftersom jag håller på med taggning och sånt tankade jag ner mp4v2-paketet från macports, och i det finns det ett program som heter mp4file som hjälper till att optimera mp4-filen för streaming. Jag testkörde med lite besvärliga filer som hackat för mig förut (de ligger på en extern disk kopplad till min Time Capsule), och nu funkar det helt perfekt!

Om du har installerat macports är det bara att köra följande kommando vid prompten för att installera mp4v2:

sudo port install mp4v2

Och när du är klar med det, så kan du köra

mp4file --optimize /path/to/file.m4v

Så organiserar den om mp4an för streaming. Det tar ett tag, iallafall när filen ligger på nätdisk, men när den väl är klar är filen betydligt mer väluppfostrad, iallafall i mitt nät.

Ursprungligen av delaque:

Jag har ägnat november åt att rippa alla mina DVDer för att kunna köra via Plex, iallafall tills jag har lyckats fixa hit en ATV från USA. Jag har upplevt samma problem med filerna, men eftersom jag håller på med taggning och sånt tankade jag ner mp4v2-paketet från macports, och i det finns det ett program som heter mp4file som hjälper till att optimera mp4-filen för streaming. Jag testkörde med lite besvärliga filer som hackat för mig förut (de ligger på en extern disk kopplad till min Time Capsule), och nu funkar det helt perfekt!

Om du har installerat macports är det bara att köra följande kommando vid prompten för att installera mp4v2:

sudo port install mp4v2

Och när du är klar med det, så kan du köra

mp4file --optimize /path/to/file.m4v

Så organiserar den om mp4an för streaming. Det tar ett tag, iallafall när filen ligger på nätdisk, men när den väl är klar är filen betydligt mer väluppfostrad, iallafall i mitt nät.

Tack, jag ska prova detta och se om jag märker skillnad!

1
Bevaka tråden