Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag tag i mitt Skype-lösenord?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lyckats få ett rätt så jobbigt lösenordsproblem i Skype:

Jag har och använder Skype på min MacBook, men fick för mig att jag även skulle installera det på min nya iPhone vilket innebar att jag behövde lösenordet. Eftersom jag inte skrivit själva lösenordet på ett tag (använder "remember password"-funktionen) gick jag in i keychain. Där fanns dock inget lösenord utan bara Skype.credentials som är ett stort antal tecken och siffror.

Nästa steg var då att pröva förlorat lösen-funktionen, men då stod det bara att den inte kände igen min mailadress och eftersom jag inte köpt något i Skype så fanns ingen billing info, så det gick inte att skicka på annat vis.

Men Skype kommer ändå ihåg lösenordet, så jag öppnar programmet och går in i view account och e-mailadresser där jag ser att medan det finns en profile e-mail address så finns det ingen registered e-mail adress, som tydligen inte är samma sak. Och eftersom jag inte har lösenordet kan jag inte lägga till min adress som registrerad. Alltså kan jag just nu använda Skype men bara på min dator och om någon annan loggar in så att jag måste slå in lösenordet manuellt igen är det kört...

Så frågan är väl hur jag kan få ut lösenordet ur programmet, som uppenbarligen sparat det på något sätt? Hittade det här för windows men inget liknande för Mac än så länge...

J

Har förtydligat rubriken, och flyttat tråden till rätt forum.

Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

Och försök hitta det underforum som passar bäst för den aktuella frågan. "Allt om Mac" är till för sådant som inte passar in inågot annat underforum.

/Mod

• Medlem
  • International user
  • 2010-09-19 11:35

Är det inte bara att öppna Skype. Gå till Account menyn, My Profile... och lägga till en ny email adress?

//Rob

Nope, det är det som räknas som "profil-mailadress", till skillnad från registrerad e-mailadress som man kan ändra i
Account>>View Account>>Profile details>>E-mail settings
Och där står vilken som är registrerad-/profilmailadress.
Edit: Och den ändringen måste man verifiera med lösenordet...

Lär ifrån misstaget och skaffa 1Password så kommer du inte förlora sådana uppgifter igen, ett av de viktigaste program jag har på macen.

Men kolla här: https://support.skype.com/en/troubleshooter/New_TB_Password_Reset/2A/1A/lost+password/1547353629?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-10-24 09:39

Men lösenordet måste ju lagras någon stans eftersom autoinloggningen fungerar. Har Skype någon egen nyckelhanterare som man kan leta i eller hur fungerar det. Har själv exakt samma problem som trådskaparen.

1
Bevaka tråden