Jag har lyckats få ett rätt så jobbigt lösenordsproblem i Skype:
Jag har och använder Skype på min MacBook, men fick för mig att jag även skulle installera det på min nya iPhone vilket innebar att jag behövde lösenordet. Eftersom jag inte skrivit själva lösenordet på ett tag (använder "remember password"-funktionen) gick jag in i keychain. Där fanns dock inget lösenord utan bara Skype.credentials som är ett stort antal tecken och siffror.
Nästa steg var då att pröva förlorat lösen-funktionen, men då stod det bara att den inte kände igen min mailadress och eftersom jag inte köpt något i Skype så fanns ingen billing info, så det gick inte att skicka på annat vis.
Men Skype kommer ändå ihåg lösenordet, så jag öppnar programmet och går in i view account och e-mailadresser där jag ser att medan det finns en profile e-mail address så finns det ingen registered e-mail adress, som tydligen inte är samma sak. Och eftersom jag inte har lösenordet kan jag inte lägga till min adress som registrerad. Alltså kan jag just nu använda Skype men bara på min dator och om någon annan loggar in så att jag måste slå in lösenordet manuellt igen är det kört...
Så frågan är väl hur jag kan få ut lösenordet ur programmet, som uppenbarligen sparat det på något sätt? Hittade det här för windows men inget liknande för Mac än så länge...
J