Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela skrivare från OSX10.2 -> OS8.6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 14:26

Enligt Apples supportdokument så ska det inte gå, men det måste väl finnas något sätt..

Jag har en PowerBook G3 400mHZ med USB och en HP DeskJet 880C (USB).
I samma nätverk finns en PowerBook G4 266 och denna vill jag kunna koppla till skrivaren på något sätt (den har inte USB). Och jag vill inte köpa några adaptar...
Z:)=

Suggestions, anyone?

• Medlem
  • 2003-08-19 15:54

Om du kör Mac Os X 10.2 så är det om jag inte minns helt fel bara gå i Fildelning och slå på skrivardelning så borde den dyka upp som "röd" skrivare i Utskriftskontrollen.

• Oregistrerad
  • 2003-08-19 15:58

"Röd" skrivare i 8.6 eller X?

Citat:

Skrevs ursprungligen av ML
Om du kör Mac Os X 10.2 så är det om jag inte minns helt fel bara gå i Fildelning och slå på skrivardelning så borde den dyka upp som "röd" skrivare i Utskriftskontrollen.

• Medlem
  • 2003-08-19 16:01

Ja läste inte så noga såg att du delar från 10.2 till 8.6, vilket Apple Dokument säger att det ska gå, känner mig lite tveksam, skulle kunna tänka mig att 8.6 skulle kunna dela den så att 10.2 burken hittar den men tvärtom det vet jag inte.

sorry
Micke

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-19 17:24

Det borde gå om du följer den här instruktionen.

Konfigurera OSX enligt länken ovan, och kör sen Skrivbordsskrivarverktyg i 8.6 för att lägga till en LPR-skrivare där.

Jag har inte provat själv, men logiskt sett borde det fungera.

Eller så väntar du till Panther, vilken klarar av skrivardelning via LPR direkt.

1
Bevaka tråden