Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lägger ner Xserve

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-11-09 15:59
Ursprungligen av Johan S:

Helt korrekt. Xserve som sådan är ju inget krav, men att kunna köra OS X Server i ett rack är..

Vore det inte läge för Apple att börja sälja MacOS X server för virtualisering (VMware mm), så är det här problemet ur världen?

Man kan ju tycka det men dom har ju varit väldigt tjuriga i den frågan tidigare..

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-11-09 21:38

Att tillåta OS X Server på VMware ESX vore inte helt fel, hoppas de börjar tillåta OS X för VDI också.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-09 21:45
Ursprungligen av Jetwash:

Att tillåta OS X Server på VMware ESX vore inte helt fel, hoppas de börjar tillåta OS X för VDI också.

Finns det någon lösning för VDI på osx? vore kul att läsa lite.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-11-09 21:49
Ursprungligen av studiox:

Finns det någon lösning för VDI på osx? vore kul att läsa lite.

Inte vad jag sett. Dock så tycker jag det inte borde vara omöjligt att göra en VDI connection broker som kan prata med riktiga fysiska OS X maskiner i VMware View. Har pratat med VMware om detta men det finns inga planer på det (såklart).

  • Oregistrerad
  • 2010-11-09 23:59

Då "andra sidan" dvs VDI connection klienten (Känns dum att säga client då du behöver två client i VDI) finns det ju stöd för OSX, om man nu ska köra det och inte tunna klienter.

Både Vmware och Citrix's lösningar är ju rätt avancerade på serversidan (server-klienten) så jag är väl lite skeptisk om någon vill investera i en OSX variant. Men det vore trevligt såklart.

Bevaka tråden