Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför vill ingen köpa min iPad eller min MacBook?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Baron:

Sätt ut den på Tradera så får ju folk betala exakt vad den är värd, no more, no less...

Fast där har han ju antingen samma problem, utgångspris 6500kr = inga bud, utgångspris 1kr så kanske han inte alls får vad han vill ha för den...

Att marknadspriset ligger lägre än han vill ha är ett problem, något som bara säljaren kan avgöra.

Jag säljer en Mac dator på Blocket just nu, lite ovanlig modell och jag ger inte direkt bort den. Slänger den hellre än att jag säljer den till något "jag shopa billigt du få HTC" svar som jag får i drivor.

Det senaste svaret jag fick var:

Hahahahahahahahahahahahaha de här måstevara va åårets skämt din äckliga
sadist!!!!! Hahah jävla svenne slutats så patetisk

Då är det nog bättre att inte få några svar alls...

Lustigt nog så kollade jag IP numret (han hade angivit en ogiltig e-mail adress) och han hade velat köpa en annan dator jag hade till salu men aldrig gjort mer än att fråga några dumma frågor, så han fick svar på den adressen.

Nä, sälj den till Goflorp så får vi tyst på hans tjatande också...

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-15 22:26

Vissa tror ju att man kan få hur mycket som helst

IPad 32GB WiFi + 3G | Stockholm | Blocket

Jag fick min 32GB +3G för 5000 jämt med ett Apple original case från USA uppackad och i fodral.
Den var som sagt uppackad och utan kartong men i min mening NY aldrig uppstartad.

/Christian

  • Medlem
  • 2010-11-15 22:18

Poängen med auktioner är ju att marknaden sätter priset, man får exakt marknadspris. Men det är ju bra bara när man vill sälja något till marknadspris, inte annars.

Ursprungligen av Baron:

Poängen med auktioner är ju att marknaden sätter priset, man får exakt marknadspris. Men det är ju bra bara när man vill sälja något till marknadspris, inte annars.

per definition har man ju inget annat val att sälja efter marknadspris, det gäller bara att sälja på rätt marknad. (dvs den med högsta marknadspris...)

  • Medlem
  • 2010-11-15 22:41

Priset kanske är rätt, men den kanske säljs in fel. Svårt att säga utan att se annonsen.

Trots tillsägelser och borttagna inlägg var det visst svårt att hålla tråden på en sjysst nivå. Jag tror att trådskaparen har fått tillräckligt med svar, så jag stänger här.

/Mod

Bevaka tråden