Hej,
Sökte efter SDL och någon "kom-i-gång" tråd men fann bara en väldigt gammal (och som inte besvarade mitt problem)
Det är så att jag har kommit igång med SDL i min c/c++ kurs. Jag har laddat hem en runtime samt development libraries och följt anvisningarna. Problemet är att det överensstämmer inte med hur mina mappar/namn ser ut.
På lazyfoo.net står det följande;
You'll need to download both the runtime and developers packages.
2)Open up the runtime package. Copy the SDL.framework folder to /Library/Frameworks.
2)Open up the developer package and go inside of the XcodeTemplates folder. Go inside of the TemplatesForXcodeSnowLeopard and copy the set of folder inside of it. Go to /Library/Application Support/Developer/Shared/Xcode/Project Templates/Application and paste the set of folders inside here. If the folder does not exist, create it.
3)Start up XCode and create a new XCode project. Select SDL Application, which should be under User Templates > Application.
Xcode ligger i Developer som ligger direkt när jag öppnat disken. Den ligger alltså INTE under Application Support och innehåller inte heller samma mappar som det står i guiden. Jag är helt nollställd och vet inte hur jag ska få ordning på detta. Det finns inte så många i min klass med just Mac som kan hjälpa mig så jag hoppas såklart någon här på 99.se kan göra det i stället.
Vänligen
Marcus