Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator CS5 - felmeddelande vid gruppering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder Illustrator CS5 och håller på och grupperar en massa och det funkar ett tag men sen får jag felmeddelandet:

Can´t group the objects . A placed file is nested inside too many folders with to long names. Please shorten your folder names or put the file inside fewer nested folders.

Jag har kollat både namnlängd, udda tecken och mapp-hierarkin och tycker inte det ser konstigt ut. Kan man göra för stora grupper? Det funkar nämligen ett tag sen dyker meddelandet upp. Läste någonstans att pathfinder skulle kunna användas men jag fattar inte hur?

Extremt tacksam för hjälp!

Innehåller sökvägarna några "konstiga" tecken, dvs. annat än a-z och 0-9. Var särskilt försiktig med tecken som '´^/|\{[ osv.

Nej inget sådant. Jag har kollat tecken och namnlängd och det ser ok ut. Jag tror att vad jag gjort fel är att jag grupperat för mycket, lagt grupp i grupp. Så nu är nog min fråga mer hur jag gör för att göra stora grupper?

I min bild utgår jag ifrån ett "nät av cirklar" lite som en storpixlig bakgrund. Tanken är att jag genom att färgsätta vissa av cirklarna ska få fram en figur. Som jag har gjort nu så har jag markerat de cirklar som ska ingå figuren och sedan grupperat dessa. Men eftersom bilden består av extremt många cirklar så har jag tagit det i etapper och markerat-grupperat, markerat-grupperat o.s.v. Och jag antar att jag då fått massa grupper i grupperna.

Hur ska jag göra istället?

Tack på föhand!

Senast redigerat 2010-11-29 09:26
1
Bevaka tråden