Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

aTV (2nd gen) och micro-usb.

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sitter här med min nya aTV, och tänkte testa det där med Plex osv. Men jag har redan kört fast.
aTV:n vill inte dyka upp i itunes ens.
Och är det bara jag som tycker att usb porten på atv:n känns lite för stor för micro-sladden?

Ni som har testat, hjälp mig!
Ska man ha strömsladden i?
Visst går det bara att sätta usb-sladden på ett håll?

Tjena,

Vad vill du göra med den? För ansluter du den med micro-usb (vilket är rätt!) så är det bara för att jailbraka den. Inte för att koppla den till iTunes.

//Stefan

Jo, det är det jag har tänkt, att jailbreaka den, men det är själva anslutningen som felar.. Det händer lixom inget när jag kopplar in den.
Datorn känner inte av den.

Vad använder du för program för att jailbraka den? Det är ganska krångligt att jailbreaka den idag. Jag skulle vänta tills det kommer en enklare lösning.

//Stefan

Äsch, jag kan ju påbörja en jailbreak ens, eftersom datorn inte känner av att jag sätter i den med usb. Det är där det strular.

Om man ansluter den med usb, till datorn, så ska den ju dyka upp som en enhet, vilket den inte gör.
Får googla vidare, tack ändå!

Vart ska den dyka upp? Den dyker inte upp i finder eller i iTunes i och med att micro-usbporten bara är en serviceport.

//Stefan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-05 08:44

1) Har du iTunes igång när du försöker få kontakt med ATV2 för att jailbreaka den?
2) Har du strömkabeln kopplad till ATV2 samtidigt?
3) Vad säger PwnageTool när du har ATV2 inkopplad?

Det visade sig vara min kabel som var sönder, var och köpte en ny idag!
Och Ja, nu dyker aTV'n upp som en enhet i iTunes, som den ska göra..

Men jailbreaket fungerade ändå inte, iTunes kunde inte ansluta till aktiveringsservern.. Men det får bli ett annat projekt!

Tack för er hjälp!

Märkligt, min dyker INTE upp i iTunes men både TinyUmbrella och PwnageTool hittar den utan problem. Ja ja lycka till i alla fall!

//Stefan

Impulsbeställde en ATV idag som bör dyka upp imorgon. Har en mini kopplad till teven men jag vet inte. Största skälet är väl att airplaya spotify från iphonen och ipaden till systemet, men man kan altså köra Plex i den om man jailbreakar?

Jajamän!
Fick in PLEX igår, och det fungerar klockrent!

Googla på seas0npass!

Ursprungligen av jonas.larsson:

Jajamän!
Fick in PLEX igår, och det fungerar klockrent!

Googla på seas0npass!

Läckert. Det här måste ju testas. Hoppas den kommer idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-13 14:29

Vad hade du för version av iOS när du jailbreak:ade?

Nya versionen av Plex är ännu vassare, (0.6.4) nu kan man spola mm. Hoppas att de fortsätter att jobba på den.

//Stefan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-14 00:04

Vi fortsätter jobba på, ingen vila innan den e i klass med Plex för iOS!

mvh
b0bben, utv. Plex 4 AppleTV

jag får fan inte upp ATV i itunes hur jag än gör... Det är som om den är stendöd!

När du kör Seas0nPass? Eller via hemmadelning?

//Stefan

När jag kopplar in den med micro-USB... Har testat både med och utan strömkabel i...Men dwn vill inte dyka upp i varesig itunes eller tiny umbrella....

Funderar på om jag fått tag på fel typ av Micro-usb. Den jag fått ser lite mindre ut än de jag sett på jutub och sen passar bara "upp och ner". Köpte följande:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158406445

Senast redigerat 2011-01-13 16:34

Ja så där ser inte min ut, använder en Nokia microusbkabel. Den ser ut så här.Vilken version av iOS har du på den? Fick inte upp min i iTunes innan jag uppgraderat till 4.2.1. Nu är den jailbreakad och jag kör Plex på den.

//Stefan

Den vänstra modellen ska det vara!
Köpt hos Kjell.

[edit] Den nedersta! (Varför blir bilden roterad när man laddar upp den?)

Ursprungligen av jonas.larsson:

Den vänstra modellen ska det vara!
Köpt hos Kjell.
[ATTACH="CONFIG"]28188[/ATTACH]

[EDIT] Den nedersta! (Varför blir bilden roterad när man laddar upp den?)

Ja, så ser inte min ut. Jag får ta mig till Classeboy imorgon igen. Får ta med min ATVn för säkerthets skull. Tur att den är så liten att den får plats i fickan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-14 00:07
Ursprungligen av PeeMaN:

Ja, så ser inte min ut. Jag får ta mig till Classeboy imorgon igen. Får ta med min ATVn för säkerthets skull. Tur att den är så liten att den får plats i fickan

OBS! Det går att köpa sådana sladdar som endast laddar. Köp på Kjell, deras rockar.

mvh
b0bben

Jag har den senaste iOS versionen.

Det finns 2 st olika micro usb.. Har för mig att det ska vara typ-b? Den ska passa "perfekt" i uttaget, och inte finnas något "mellanrum" iallafall.

Ja den ser likadan ut som den jag länkade till, vad tycker du om Plex?

//Stefan

Vet inte riktigt vilken version jag har på PLEX, och vet knappt hur man uppdaterar *S*
Men det jag testat har fungerat, så det verkar lovande!

Enda minus är att man inte får DD/AC3 ljud och undertexter..

Ursprungligen av jonas.larsson:

Vet inte riktigt vilken version jag har på PLEX, och vet knappt hur man uppdaterar *S*
Men det jag testat har fungerat, så det verkar lovande!

Enda minus är att man inte får DD/AC3 ljud och undertexter..

Då suger det ju! Det måste ju gå att få DD 5.1 via någon inställning eller något?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-14 00:06
Ursprungligen av PeeMaN:

Då suger det ju! Det måste ju gå att få DD 5.1 via någon inställning eller något?

Med tanke på att vi har bara utvecklat aktivt i 1 vecka så tycker jag själv det e rätt bra ändå

mvh
b0bben

Ursprungligen av b0bben:

Med tanke på att vi har bara utvecklat aktivt i 1 vecka så tycker jag själv det e rätt bra ändå

mvh
b0bben

Aha, visste inte hur länge den varit igång!
Piska dit DD-stödet snarast!

Ursprungligen av b0bben:

Med tanke på att vi har bara utvecklat aktivt i 1 vecka så tycker jag själv det e rätt bra ändå

mvh
b0bben

Mycket bra jobbat! Jag är imponerad över hur långt ni kommit, med tanke på att allt är i betastadie.. Vågar man fråga om subs?

//Stefan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-14 15:26
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Mycket bra jobbat! Jag är imponerad över hur långt ni kommit, med tanke på att allt är i betastadie.. Vågar man fråga om subs?

//Stefan

Det kommer, vågar inte säga när. Det är dock mer en Plex grej än vi...

//b0bben

Bevaka tråden