Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

aTV (2nd gen) och micro-usb.

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av b0bben:

Det kommer, vågar inte säga när. Det är dock mer en Plex grej än vi...

//b0bben

Fantastiskt! Extra kul att se att du är 99.se medlem.. Nu ska jag bara lyckas rädda min AppleTV som kraschade. Kan inte jailbreaka den efter en återställning.

//Stefan

Ursprungligen av PeeMaN:

Då suger det ju! Det måste ju gå att få DD 5.1 via någon inställning eller något?

Som Bobben säger, så är det ju en väldigt tidig version..
Det blir nog grymt till slut! Stort PLUS till alla dem som håller på och utvecklar!

Ursprungligen av jonas.larsson:

Enda minus är att man inte får DD/AC3 ljud och undertexter..

Funderar nästan på att konvertera 187 filmer och lassa in dom i iTunes bara pga detta. Ljud är halva grejjen för filmupplevelsen enligt mig

Ursprungligen av Brandylf:

Funderar nästan på att konvertera 187 filmer och lassa in dom i iTunes bara pga detta. Ljud är halva grejjen för filmupplevelsen enligt mig

Om du använder dig av MKV filer så skulle jag rekommendera att du byter container från MKV till M4V via program som t.ex. iFlicks. Då får du med ljudspår och olika undertexter. Samt när man synkar in dessa filmer/serier på din iPad kan du även där sätta på eller stänga av undertexter osv. Riktigt smidigt om du frågar mig.

Samt de går fortare att byta container än konvertera.

Ursprungligen av citronsyra:

Om du använder dig av MKV filer så skulle jag rekommendera att du byter container från MKV till M4V via program som t.ex. iFlicks. Då får du med ljudspår och olika undertexter. Samt när man synkar in dessa filmer/serier på din iPad kan du även där sätta på eller stänga av undertexter osv. Riktigt smidigt om du frågar mig.

Samt de går fortare att byta container än konvertera.

Har testat lite med iFlicks och det verkar helt okej. Tror dock jag håller ut ett tag till och hoppas på en uppdatering av Plex-klienten på ATV2. En som möjliggör digitalt ljud då förstås...

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-21 15:57
Ursprungligen av zinned:

Drog hem det men jag föstår inte riktigt hur jag ska dela ut mina filmer på min stationära dator. Måste jag sätta upp en SAMBA-delning och grejja? Det hela verkar rätt jobbigt?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-20 21:36

Är det fortfarande så med ljudet genom Plex?

I vilket fall som helst är Plex brädat av XBMC till den dagen Plex inte kräver en serverklient. Värdelöst att jailbreaka för att lägga till en funktions om ändå kräver att man har en dator emellan ATV2 och t ex en NAS.

Ursprungligen av zinned:

Är det fortfarande så med ljudet genom Plex?

I vilket fall som helst är Plex brädat av XBMC till den dagen Plex inte kräver en serverklient. Värdelöst att jailbreaka för att lägga till en funktions om ändå kräver att man har en dator emellan ATV2 och t ex en NAS.

Har du fått styr på ditt jailbreak nu då?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-21 12:22
Ursprungligen av PeeMaN:

Har du fått styr på ditt jailbreak nu då?

Nej, jag har inte jailbreakat den igen. Jailbreak och att lägga in t ex Plex samt XBMC fungerade ju utmärkt men problemet var att den sabbade AirPlay helt och hållet, det blev ostabilt till max. Jag väntar iaf tills att XBMC fungerar som det ska på en jailbreakad ATV2 med iOS 4.3 (4.2).

Du vet kanske om det fungerar som det ska nu och inte kraschar som man har läst att det gör för alla med 4.3?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-21 23:57

Vilket skämt att de FORTFARANDE inte har fått styr på 5.1-ljudet...flera månader har gått Och de är inte klara än men med XBMC fungerar det. Vem som är bäst? Det är ju enkelt att svara på

Bevaka tråden