Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mixar jag en egen färg under fill color?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Office 2007 och 2010 för Windows finns det en funktion under: format data point/fill/color/more colors där jag kan välja exakt färg genom att slå in ett RGB nummer. I Office 2011 Mac så ser det nästan exakt likadant ut förutom att möjligheten att identifiera och skapa en färg med RGB-nummer saknas.

Är det nån som vet hur jag kommer förbi detta problem? Jag har ett antal mallfärger angivna med RGB och nu vill jag använda dem i Office 2011 och inte behöva gå till PC:n varje gång.

I Office 2008 fanns det en möjlighet med en "color picker" att identifiera och överföra en specifik färg. Men denna option har tagits bort.

Exakt samma funktion finns också i Office 2011, med enda skillnaden är att du måste ange numret med hexadecimala värden istället för decimala värden.

Om du inte vet hur man räknar om till hex så kan du använda t.ex. denna sida

RGB-to-Hex Color Converter

Tack. Jag hittade sliderna... fattade inte att det fanns mer bakom "grey scale slider". Där bakom gömde sig faktiskt även RGB!!

Du har även en färgväljare, och du klickar på det lilla förstoringsglaset kommer den fram

Guld att veta!

1
Bevaka tråden