Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF från QuarkXPress 4.1.1 med Acrobat Distiller CS!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PDF från QuarkXPress 4.1.1 med Acrobat Distiller CS!

Är det någon som kan hjälpa mig med ett problem vid generering av PDF-filer från QuarkXPress 4.1.1. Jag hade tänkt mig att använda tillägget "PDF filter" som medger att man från menyn "övrigt" kan välja "Exportera som PDF".

I Quark's tillämpningsinställningar (se pdf) kan man välja att antingen skapa en postscriptfil som kan distilleras senare eller att distilleringen till PDF skall ske omedelbart.

När jag har använt mig av Acrobat 4 resp 5 kan man i den övre delen av inställningsrutan (se pdf) bläddra sig fram till programmet Distiller och sedan välja detta som "distillerare".

Nu har jag installerat senaste Acrobat CS och jag skulle vilja använda denna som distillerare. Det går dock inte att göra på motsvarande sätt som vid Acrobat 4 och 5. Jag får aldrig upp något "val".

Någon som vet hur detta går att lösa?!

Jag kan naturligtvis skapa ps-fil som jag senare distillerar med Acrobat Distiller CS men jag skulle vilja att detta skedde per automatik som tidigare.

/Per

Per,

Det kan du inte. Acrobat 6 är enbart för OS X och stödjer inte Classic printing. Antingen får du uppgradera till Quark 6, byta till InDesign, eller så får du skapa en PostScript-fil som du kör genom Distiller senare.

1
Bevaka tråden