Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försöker lägga en bild över bakgrunden

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har alltid känt att iMovie är ett riktigt värdelöst program, det verkar inte gå att göra nånting i princip förutom bildspel med lite text över, det är dessutom väldigt rörigt. Det kanske bara är det programmet är till för?

Hursomhelst så har jag valt ut en bakgrund jag vill ha för mitt projekt, dragit in den och gjort klippet 6 minuter långt. Sen har jag lagt till en låt som ska spela i bakgrunden.

Nu vill jag bara dra in en bild till allting och lägga över bakgrunden (i det här fallet albumomslaget) men när jag gör det skapar imovie bara ett nytt klipp där enbart bilden ligger i! Jag vill alltså att den ska lligga över bakgrunden. Går inte detta?

Nej, iMovie är inte tänkt att användas så och har inte stöd för två videospår.

Apple har iMovie-->Final Cut Express-->Final Cut Pro.

För dina behov (och traditionell videoredigering) kan du titta på Final Cut Express.

iMovie är enligt mig state-of-the-art. Men det är tänkt till att trimma och sammanfoga klipp. Det har massor av funktioner som gör att personer som inte har nån aning om videoredigering ändå kan göra små filmer.

Dessutom tycker jag iMovie har det överlägset bästa gränssnittet för all typ av redigering och jag hoppas att nya Final Cut Pro lånar kraftigt av iMovie när det kommer.

Jag använder iMovie till storyboarding där jag sätter ihop sekvenser med det snabba visuella gränssnittet och sen exporterar xml-filer till Final Cut.

Jag är riktigt trött på Final Cut-gränssnittet som verkligen visar sin ålder. Varje gång jag jobbar med det känns det som allt tar fyra gånger så lång tid som det borde. Däremot är funktionaliteten och prestandan för uppspelning bra där..

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "iMovie, ett skämt?" säger inte ett dugg om vad frågan egentligen gäller.

/Mod

1
Bevaka tråden