Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Mobilversion Feedbacktråd

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-02 11:49

Bevakade trådar visas fortfarande inte i mobile skinnet. Och Nya inlägg och Dagens inlägg saknar jag också. Jag hoppas det kommer i en framtida uppdatering.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Bevakade trådar visas fortfarande inte i mobile skinnet. Och Nya inlägg och Dagens inlägg saknar jag också. Jag hoppas det kommer i en framtida uppdatering.

//Rob

Jag lägger till dom i en request till vBulletin så hoppas vi på att dom får med det i kommande version av Mobilversionen.

99mac iPhone app har "dagens aktiva" som startbild när man öppnar app:en så den är mer komplett.

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror inte det går. Du måste ta bort cookies först få att den versionen men prova att gå till den här sidan.

99mac - Senaste nytt från Macvärlden

//Rob

Gjorde ingen skillnad o hur 17 tar jag bort cookies på iPod'en?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-03 05:43
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Gjorde ingen skillnad o hur 17 tar jag bort cookies på iPod'en?

Det finns nu en link längst ner till höger där du kan gå till mobila versionen.

//Rob

Utan en funktion som tar en till senaste olästa inlägg är tyvärr mobilversionen av 99.se ganska hopplös att använda...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-04 10:11

Det går att se dagens aktiva i mobilversionen om man har bokmärke till http://www.99.se/dagens

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-04 10:53

Det går också bra att komma in i mobilversionen utan att vara inloggad, och det är väl bra? Bilden visar en sökning på dagens, ej inloggad.

Saknar funktion att hoppa till senaste olästa, antal inlägg i tråden och - ja egentligen vill man ju ha med allt som finns i fulla versionen bara större och klickvänligare

Antar att den kommande appen är det man vill använda om man har iPhone, annan smart-phone så håller man sig till vanliga fulla versionen och att mobilversionen passar bra om man sitter med mobil med liten skärm utan touch.

Har äntligen fått upp den mobila versionen o sparat ett bokmärke. Gick in under vBulletin Menu o ser där att det råder lite blandade språk...

Finns det några planer på att förfina den här versionen? Hopp till första olästa inlägg i trådar etc. Dessutom vore det bra med en _helt_ annan färgar på lilla pratbubblan för trådar dominnehållets olästa inlägg. Den blå som är nu är väldigt lik den andra grå.
Är det ni själva som väljer sådant?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-18 13:16

När ett inlägg är citerat så ser man i Androidversionen själva "kodningen" (vet inte riktigt vad det heter) runt citatet. Det blir väldigt mycket text som flyter ihop.

Ursprungligen av AndyK:

När ett inlägg är citerat så ser man i Androidversionen själva "kodningen" (vet inte riktigt vad det heter) runt citatet. Det blir väldigt mycket text som flyter ihop.

Talar du om appen? För denna tråd handlar inte om den.

/Mod

"Senaste" funkar inte för mig. Det uppdaterar inte.

Jag tänkte testa det nya mobila utseendet på 99.se, men hur tusan slår man på det, eller vilken adress är det...?

Ursprungligen av Capeman:

Jag tänkte testa det nya mobila utseendet på 99.se, men hur tusan slår man på det, eller vilken adress är det...?

Jag gick bara in på 99.se och får rätt interface på telefonen, kanske finns en länk längst ner eller nåt sånt?

Nope... Och ändå fick jag rensa cookies/cache för att "Nya inlägg" skulle fungera. Har för mig att det fanns en länk längst ner innan, men det gör det inte nu i alla fall.

En fråga då till dig som provat det: Kan man gå till senaste olästa inlägg och syns det vilka trådar som har olästa inlägg?

Ursprungligen av Capeman:

Nope... Och ändå fick jag rensa cookies/cache för att "Nya inlägg" skulle fungera. Har för mig att det fanns en länk längst ner innan, men det gör det inte nu i alla fall.

En fråga då till dig som provat det: Kan man gå till senaste olästa inlägg och syns det vilka trådar som har olästa inlägg?

Mobilgränssnitet är tyvärr oanvändbart, länkar som leder till blanka sidor (samma fel som report.php?).
Svenska/engelska blandat.

Iom att menyknappen inte ens fungerar så kan man bara se "senaste nytt från macvärlden", alltså bara ointressanta "artiklar".

Search (ja, det står inte sök på svenska), leder en till den vanliga sök-sidan som via en desktop-browser, oläsbart.

Ok, som jag misstänkte, ingen förbättring sen sist. Då kan det ju kvitta. Tack!

Ursprungligen av Capeman:

Ok, som jag misstänkte, ingen förbättring sen sist. Då kan det ju kvitta. Tack!

Ja tyvärr, fast faktiskt sämre, förut kunde man iaf navigera i forumet, nu är det helt oanvändbart, trots http://www.99.se/feedback/285193-behov-hjalp-fran-admin-bli-med-mobilgranssnittet-post2028620.html#post2028620

Ursprungligen av keptang:

Ja tyvärr, fast faktiskt sämre, förut kunde man iaf navigera i forumet, nu är det helt oanvändbart, trots http://www.99.se/feedback/285193-behov-hjalp-fran-admin-bli-med-mobilgranssnittet-post2028620.html#post2028620

Trist...

Jo, kör på fullt interface nu istället från telefonen.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-10-21 13:55

Skulle jag kunna få en mer saklig bugg-lista än "helt oanvändbart" osv? Jag förstår att ni är frustrerade, men det är svårt att ordna upp det hela utan att veta vad som är fel.

Vilka länkar leder till blanka sidor?
Vad är det som inte fungerar i att navigera i forumet?
Rapportera gärna också specifikt vilka fraser som är på engelska så kan vi översätta dem.

Jag har gått tillbaka till desktop temat, hittar inte någon länk på sidan för att gå till mobila temat (som det finns när man kör mobilt tema).

Om du provar från en telefon så ser du direkt vad som inte fungerar.

När jag testade igår så var det precis så som jag skrev.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-10-21 14:13
Ursprungligen av keptang:

Jag har gått tillbaka till desktop temat, hittar inte någon länk på sidan för att gå till mobila temat (som det finns när man kör mobilt tema).

Om du provar från en telefon så ser du direkt vad som inte fungerar.

När jag testade igår så var det precis så som jag skrev.

Då vet jag inte vad som gick fel för dig. Kanske var det någon cache någonstans som kom ivägen. Jag har klickat runt en del i mobil-versionen och inte hittat några döda länkar än. Och att navigera runt i forumet fungerar även det utan problem för mig. Nu har även jag klickat på "Full Version" länken så jag kan inte heller leta runt mer nu innan jag fixat en återställnigs-knapp

Jag ska fixa en återställningsknapp för mobilskinnet så kan du kanske ge mig en bättre beskrivning av vad som inte fungerar för dig och jag kan forska vidare i frågan

Ursprungligen av Arvid:

Jag ska fixa en återställningsknapp för mobilskinnet så kan du kanske ge mig en bättre beskrivning av vad som inte fungerar för dig och jag kan forska vidare i frågan

Please do!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-10-27 10:13

Nu finns det en återställningsknapp längst ner på sidan om du surfar med en mobil enhet, men har återställt sidan till standardskinnet!

[attach="CONFIG"]30888[/attach]

  • Jag kan inte se något annat än artiklar.

  • Klickar man på 99mac-loggan så kommer man till vanliga desktop-skinnet.

  • Articles Posts leder en till något som visar Artiklar, som tar en tillbaka till samma sida som man startade på.

  • Gula knappen "Kategorier", laddar bara om sidan.

  • Gula knappen "Sections", gör ingenting.

  • Knappen till vänster om sök-knappen visar en vit sida

  • Sök-knappen tar en till vanliga sök som i en desktop-browser.

  • Går man in i en artikel så står det Share och Leave Comment (på 2 ställen).

  • klickar man på en användarprofil så öppnas detta i vanliga skinnet.

edit: Är man inte inloggad så går det inte att logga in via mobilskinnet, då länken "Logga in" längst ner på sidan leder en till en vit sida (500 error?).

Oanvändbart som jag skrev, iaf för mig.

Senast redigerat 2011-10-27 11:51
Ursprungligen av keptang:
  • Jag kan inte se något annat än artiklar.

  • Klickar man på 99mac-loggan så kommer man till vanliga desktop-skinnet.

  • Articles Posts leder en till något som visar Artiklar, som tar en tillbaka till samma sida som man startade på.

  • Gula knappen "Kategorier", laddar bara om sidan.

  • Gula knappen "Sections", gör ingenting.

  • Knappen till vänster om sök-knappen visar en vit sida

  • Sök-knappen tar en till vanliga sök som i en desktop-browser.

  • Går man in i en artikel så står det Share och Leave Comment (på 2 ställen).

  • klickar man på en användarprofil så öppnas detta i vanliga skinnet.

edit: Är man inte inloggad så går det inte att logga in via mobilskinnet, då länken "Logga in" längst ner på sidan leder en till en vit sida (500 error?).

Oanvändbart som jag skrev, iaf för mig.

Nu tror jag att alla ovanstående problem är borta. "Dagens aktiva" finns på mobilsidan (radioaktiva symbolen uppe till höger).

Feedback välkommet!

För mig är Dagens inlägg och Visa första olösta en dealbreaker. Utan dem har jag inget intresse av mobilskinnet.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

För mig är Dagens inlägg och Visa första olösta en dealbreaker. Utan dem har jag inget intresse av mobilskinnet.

Håller med, Nya inlägg / Dagens inlägg (och möjligen Bevakningar) är ett måste, enda länkarna jag använder.

Hur loggar man in med mobilsidan eller från fulla sidan i iphone? Den översta raden med inloggning går inte att zooma utan försvinner från skärm. OM man har tur och träffar loginraden så faller allt på att bara inloggningsnamnet kan skrivas med tangentbordet på iphone, när man trycker pilen för nästa ruta faller tangentbordet bort och jag kan inte logga in.

99mac är därmed borta från min iphone fram till att inloggning kan fixas.

Bevaka tråden