Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Mobilversion Feedbacktråd

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pepparkaka:

Hur loggar man in med mobilsidan eller från fulla sidan i iphone? Den översta raden med inloggning går inte att zooma utan försvinner från skärm. OM man har tur och träffar loginraden så faller allt på att bara inloggningsnamnet kan skrivas med tangentbordet på iphone, när man trycker pilen för nästa ruta faller tangentbordet bort och jag kan inte logga in.

99mac är därmed borta från min iphone fram till att inloggning kan fixas.

Från mobilsidan går det inte att logga in som jag skrev här: http://www.99.se/feedback/285051-99mac-mobilversion-feedbacktrad-2.html#post2030868

Man får vara väldigt pricksäker för att logga in via mobilen, precis som du skriver.
Skriv in användarnamn, zooma ut, försök pricka lösenordsrutan, klicka ok.

Instämmer, går inte att logga in med mobilversionen, kommer bara till tomma sidor.

Kommer mobilskinnet att fixas så att det går att använda?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-11-08 21:47

Forum kommer man åt genom att trycka på den lilla fyrkanten till vänster om förstoringsglaset uppe till höger. Då kommer man till en "menysida" där man kan välja bland olika funktioner på forumet;

  • Artiklar

  • Forum

  • Album

  • Profil

  • Vänner

  • Uppdateringar (samma som i toppmenyn)

  • PM

  • Senaste inlägg

Jag ska kolla på inloggningsbuggen så snart jag hinner, just nu lyckas jag inte logga ut på iPhonen som kontrast...
Så länge kan jag tipsa om att det blir enklare att sikta om man vänder iPhonen på sidan.

Ursprungligen av Arvid:

Forum kommer man åt genom att trycka på den lilla fyrkanten till vänster om förstoringsglaset uppe till höger. Då kommer man till en "menysida" där man kan välja bland olika funktioner på forumet;

  • Artiklar

  • Forum

  • Album

  • Profil

  • Vänner

  • Uppdateringar (samma som i toppmenyn)

  • PM

  • Senaste inlägg

Jag ska kolla på inloggningsbuggen så snart jag hinner, just nu lyckas jag inte logga ut på iPhonen som kontrast...
Så länge kan jag tipsa om att det blir enklare att sikta om man vänder iPhonen på sidan.

Nä, jag kommer till en blank sida när jag trycker på fyrkanten (som jag skrev tidigare i inlägg 56), http://www.99.se/mobile.php?do=gridmenu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-08 23:09
Ursprungligen av keptang:

Nä, jag kommer till en blank sida när jag trycker på fyrkanten (som jag skrev tidigare i inlägg 56), http://www.99.se/mobile.php?do=gridmenu.

Yep, samma här, en blank sida. Det finns ingen möjlighet att komma åt forumet från mobilskinnet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-02-10 06:32

För mig fungerar inte inloggningen. Knapparna Avdelningar och Sections är funktionslösa. De två fyrkanterna (plus och minus) bredvid sök laddar endast om startsidan. Så med mobilskinnet kan jag bara läsa artiklar i den ordning de skrivits.

Sker något arbete med mobilskinnet eller är det endast full site-läge som gäller?

Jag hoppas kunna rapportera ett mycket bättre mobilskin cirka 16.00 idag.

Första buggen:

"Gilla" rutan äter upp sidbredd i trådarna.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-11 01:00

Hur får man tillbaka "Full Site" i mobilen? Jag hittar ingen sådan länk i mobilversionen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-02-11 06:09

Vill ha tillbaka full site. Hatar mobilskin i iPhone.

Det är relativt enkelt - klicka på "full version" i mitten längst ner (se bild).

Jag tycker ni ska ge mobilversionen en chans. Jag har börjat använda den dagligen på 99.se och BusinessClass.se och nu vill jag inte gå tillbaka

Senast redigerat 2012-02-11 07:58
Ursprungligen av Björnström:

[ATTACH="CONFIG"]31937[/ATTACH]

Det är relativt enkelt - klicka på "full version" i mitten längst ner (se bild).

Jag tycker ni ska ge mobilversionen en chans. Jag har börjat använda den dagligen på 99.se och BusinessClass.se och nu vill jag inte gå tillbaka

Jag har denna vy nu men det händer inget när jag petar på "full version"

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har denna vy nu men det händer inget när jag petar på "full version"

Bugg, som det står i inlägget innan ditt. Öppnar du länken i ny tab så funkar det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-11 07:55

Jag har endast länkarna "Logga ut" och "Toppen" längst ned på sidan.

Ursprungligen av joakimo:

Jag har endast länkarna "Logga ut" och "Toppen" längst ned på sidan.

Hmm. Spännande

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-02-11 11:08

Samma här. Har bara Logga ut och Toppen

Jag har inte heller Full version.

Varför varför varför VARFÖR kan ni inte ändra färg på pratbubblorna för varje forum så det är tyyyyyyydligy vilket som innehållet olästa trådar och inte?

Ursprungligen av theplague:

Varför varför varför VARFÖR kan ni inte ändra färg på pratbubblorna för varje forum så det är tyyyyyyydligy vilket som innehållet olästa trådar och inte?

Bra feedback - jag kommer ta upp allt ni skrivit på morgonmötet imorgon.

Precis som mycket annat här på sajten köper vi färdiga moduler - när det gäller mobilgränssnittet är det samma sak. Det enda vi modifierat är "dagens aktiva" symbolen uppe i högra hörnet som jag vet att ni älskar

Ursprungligen av Björnström:

Bra feedback - jag kommer ta upp allt ni skrivit på morgonmötet imorgon.

Precis som mycket annat här på sajten köper vi färdiga moduler - när det gäller mobilgränssnittet är det samma sak. Det enda vi modifierat är "dagens aktiva" symbolen uppe i högra hörnet som jag vet att ni älskar

Tack för att du tar upp det.
Har givit denna feedback flera gånger i olika trådar senaste året. Hoppas det går att fixa enkelt.
Tack för ert jobb förresten.

Det låter inte jättesvårt men det är lätt för mig att säga som inte gör ändringen

Tack själv för att du är så aktiv och bidrar till sajten!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-12 23:11

Gillar verkligen att ni försöker att förbättra "mobilversionen" men även jag föredrar "full version" och kan inte heller komma tillbaka till den..

Ursprungligen av Cokey:

Gillar verkligen att ni försöker att förbättra "mobilversionen" men även jag föredrar "full version" och kan inte heller komma tillbaka till den..

Nä - det är nog alla eller ingen på den knappen. Som jag skrev ovan tar vi upp det på måndagsmötet och det bör vara enkelt fixat.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-02-13 13:36

Nu hoppas jag att det fungerar för er alla?

Ursprungligen av Arvid:

Nu hoppas jag att det fungerar för er alla?

Yes, funkar för mig nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-13 14:47

Nu har jag länken "Full version" men den laddar bara om mobilgränssnittet för mig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-02-13 15:30
Ursprungligen av joakimo:

Nu har jag länken "Full version" men den laddar bara om mobilgränssnittet för mig.

Samma för mig.

Ursprungligen av MatsOlov:

Samma för mig.

Arvid pillar på det just nu. Gäster kan klicka på knappen och få full version, men inloggade får bara mobilgränssnittet. Två steg framåt, ett steg bakåt

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-14 00:12
Ursprungligen av joakimo:

Nu har jag länken "Full version" men den laddar bara om mobilgränssnittet för mig.

Lösning så länge; håll tryckt på "full version" och öppna i nytt fönster, stäng sedan ner alla fönster och öppna igen. Fungerade hos mig.

Bevaka tråden