Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-09 20:42
Ursprungligen av rikard.agren:

Var ställer man in det där med 4 fingrar?

Edit eller gäller det bara iPad?

Inte jag heller
Varför???

Yes!!

Finns icke på min.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-09 20:18

Ni som kör iPhone, är erat versionsnummer 4.3(8F190)?

Ursprungligen av JesperA:

Ni som kör iPhone, är erat versionsnummer 4.3(8F190)?

Yess! Den jag har är 4.3 golden master från ADC, men det ska vara exakt samma som den som kom idag. 8F190.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Yess! Den jag har är 4.3 golden master från ADC, men det ska vara exakt samma som den som kom idag. 8F190.

Vad innebär det? Har också 8F190.. Är det något som gör någon skillnad?

Ursprungligen av Engalunda:

Vad innebär det? Har också 8F190.. Är det något som gör någon skillnad?

Det är versionsnummret kan man säga. Golden master är en version som släpps till utvecklare, och den som troligtvis kommer att släppas till den stora massan om ingen bugg hittas.

Då var det 3GSens tur... en till hämtning.... 30 minuter..........

  • Oregistrerad
  • 2011-03-09 20:44

Fått hem uppdateringen till min Iphöne, tog 5 minuter.
Håller på att ladda hem till ipaddan, ska ta 8 minuter, 5 min kvar

Hemmadelning fungerar precis som jag vill ha det - alldeles perfekt att kunna ligga i sängen och läsa en bok på min ipad samtidigt som jag lyssnar på musik från min macpro, slipper jag fylla min padda eller phöne med massa musik

Nya sms signaler va? Plus att det vibrera när man förhandslyssnar.. det har väl aldrig inträffat innan? Eller svamlar jag bara....

även knapp för att köpa ringsignal..

För mig går det inte - efter 40 minter kom felmeddelandet - kunde inte hämta hela filen - fel uppstått - etc.
Får väl försöka imorgon igen. Just nu verkar det vara otroooligt segt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-09 20:58
Ursprungligen av Zimmerman:

För mig går det inte - efter 40 minter kom felmeddelandet - kunde inte hämta hela filen - fel uppstått - etc.
Får väl försöka imorgon igen. Just nu verkar det vara otroooligt segt.

Samma sak hände för mig efter ungefär lika lång tid. Tog sedan en kort paus från datorn och försökte sen igen, 2 minuter tog det då för nedladdningen.

Finns det i både iphone o ipad, multigestures? Jag har också gm (190) versionen, det är kanske läge att testa att ladda ner den igen.
Jag vill väldigt gärna ha multigestures på ipad särskilt.

Ursprungligen av westerlu77:

Finns det i både iphone o ipad, multigestures? Jag har också gm (190) versionen, det är kanske läge att testa att ladda ner den igen.
Jag vill väldigt gärna ha multigestures på ipad särskilt.

Men finns väl endast till iPad?

  • Avstängd
  • 2011-03-10 12:18

Ok, någon som vet och kan förklara varför vissa inte får multigestures, bla jag.

!. Måste man vara utvecklare för att det ska finnas?

Om nej

2. Kan det det vara att vi som köpte direktimporterade innan sverigelanseringen inte får det pga av någon outgrundlig anledning?

Om nej

3. Vad kan det då bero på?

/LaHe

Ursprungligen av LaHe:

Ok, någon som vet och kan förklara varför vissa inte får multigestures, bla jag.

!. Måste man vara utvecklare för att det ska finnas?

Om nej

2. Kan det det vara att vi som köpte direktimporterade innan sverigelanseringen inte får det pga av någon outgrundlig anledning?

Om nej

3. Vad kan det då bero på?

/LaHe

1. Ja fast det räcker med gratisvarianten.

2. Nej.

3. Xcode.

Ursprungligen av EricBradley:

Du kan hämta hem version 3.x från apple: Register as an Apple Developer
... eller så kan man köpa version 4 i App Store: Xcode on the Mac App Store

Jag hade version 3.x och det funkade.

  • Avstängd
  • 2011-03-10 12:30
Ursprungligen av EricBradley:

1. Ja fast det räcker med gratisvarianten.

2. Nej.

3. Xcode.

Ah, tack.
Tar det som det kommer att finnas utan att behöva registrera sig å ladda ner Xcode i senare uppdateringar då?

Hur kan vissa ha fått multi och vissa inte??

hmm.. har man kunnat plocka bort låsljudet innan även fast man har haft ljud på så att säga? ..har snöat in mig på ljud känner jag

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-09 21:04

Ja

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 21:17

Som vanligt: Vill man jailbreaka och låsa upp så ska man vänta med att uppdatera till 4.3.

Spara SHSH med TinyUmbrella...

Har försökt ladda ner ett par gånger utan lycka, stoppar på 51MB hela tiden, går full fart fram till 51MB, sedan stopp. Har startat om iTunes och kopplat ur/i telefonen. Någon med samma problem ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 22:30
Ursprungligen av lilledanne:

Har försökt ladda ner ett par gånger utan lycka, stoppar på 51MB hela tiden, går full fart fram till 51MB, sedan stopp. Har startat om iTunes och kopplat ur/i telefonen. Någon med samma problem ?

Om du laddar ned och installerar manuellt?

Ursprungligen av acke:

Om du laddar ned och installerar manuellt?

Samma sak där, går mot samma server som iTunes, stoppar på strax över 70MB just nu ...försöker ladda ner 4.3 3GS versionen..

Bara för jag skrev det..så fungerar det självklart nu..;)

Prova och avbryt o ladda ner igen. Jag hade 80 min kvar, andra gången hade jag helt plötsligt 8 min!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 22:42

Nitro Javascript motorn var inget att hänga i granen - jag kliver tebax till JBad 4.2.1

Ursprungligen av FreddeB:

Nitro Javascript motorn var inget att hänga i granen - jag kliver tebax till JBad 4.2.1

Vad var det som inte var bra specifikt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 23:38
Ursprungligen av westerlu77:

Vad var det som inte var bra specifikt?

Jag har ingen ATV2 för utökad AirPlay och dissar iTunes Home Sharing till förmån för Spotify så de enda features jag var ute efter var rappare Safari och gestures - 4.3 gav mig inget av det på iPaden och MyWi på min i4a ger mig redan HotSpot. Mitt eget fel, jag borde läst på att gestures inte skulle vara aktiverat...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-09 22:43

Har det i Itunes store alltid funnits kategorin "Videor" (som, för övrigt, inte leder någon vart)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 22:45

Webbläsaren blev betydligt snabbare i min iPhone 4. När jag skulle ladda ned till iPad så låste sig allt när den skulle få in uppdateringen i paddan. Fick göra en total ominstallation. Vilket den tuggar med just nu.

Bevaka tråden