Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 144 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om man köper xcode för 38 spänn på mac appstore ,kan man använda multigestures då?

Om man har GM av 4.3 så säger iTunes att man har senaste programvaran. Det är alltså exakt lika som den färdiga releasen, eller?

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-03-09 23:18

Hmm.. Jag har alltså fått nya gestures för att min iPad en gång varit inkopplad och reggad som dev-enhet. Jag trodde det försvann med det certificat jag var tvungen att ha då men som nu är borttaget och utgånget, men tydligen inte.. Jag är glad och måste säga att dessa nya gestures är jävligt bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-09 23:24
Ursprungligen av krox:

Hmm.. Jag har alltså fått nya gestures för att min iPad en gång varit inkopplad och reggad som dev-enhet. Jag trodde det försvann med det certificat jag var tvungen att ha då men som nu är borttaget och utgånget, men tydligen inte.. Jag är glad och måste säga att dessa nya gestures är jävligt bra.

Verkar konstigt, jag trodde att gestures skulle vara med men finns inte i min ipad. För visst ska den då ligga under Inställningar ->Allmänt under 'sidoknappens funktion' ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-09 23:29

Trevligt med uppdatering för alla tre enheter man har Nu är både iPhone 4, iPad och ATV2 uppdaterade.

Jag lyckas dock inte riktigt med AirPlay när jag använder hemmadelning från min iPad...ja, inte från iPhone heller för den delen. Jag lyckas komma åt mitt iTunes-bibliotek på min MBP utan problem och kan spela upp både ljud och video. Problemet är att när jag t ex spelar upp en videofil via hemmadelning i min iPad så har jag inte möjlighet att skicka video via AirPlay till min ATV2 utan endast ljud.

Var det inte hela poängen med den uppdaterade funktionaliteten för AirPlay i iOS 4.3? Jag vet inte om jag gör fel på något sätt men ni andra som har möjlighet kanske kan testa och se hur det blir för er?

Edit: Herregud vad jag snurrar till det! Varför skulle jag vilja skicka video från iPaden till ATV2 via AirPlay och hemmadelning när jag kommer åt samma videofil via hemmadelning DIREKT på ATV2...snacka om att själv hålla på att skapa rundgång

Well, mitt eget fel...jag tar tillbaka min fråga.

Senast redigerat 2011-03-09 23:41
  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2011-03-09 23:37

Inte så lysande här - har nu fått felkod 1013 4 ggr i rad, och har en obrukbar Iphone 4 som inte går att uppgradera alls på denna MACen. Får nu testa på en annan dator... Bedrövligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 23:40
Ursprungligen av uffez:

Inte så lysande här - har nu fått felkod 1013 4 ggr i rad, och har en obrukbar Iphone 4 som inte går att uppgradera alls på denna MACen. Får nu testa på en annan dator... Bedrövligt!

Har datorn någon gång använts för jailbreak/restore så glöm inte redigera HOSTS-filen....

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-10 07:58
Ursprungligen av FreddeB:

Har datorn någon gång använts för jailbreak/restore så glöm inte redigera HOSTS-filen....

Jag har haft min iPhone 4 jailbreakad och återställd men fick inga problem vid denna uppdatering, på samma Mac och användare.

Ursprungligen av MatsOlov:

Jag har haft min iPhone 4 jailbreakad och återställd men fick inga problem vid denna uppdatering, på samma Mac och användare.

HOSTS-filen redigeras inte för alla jailbreak-metoder/versioner.

  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2011-03-09 23:42

Nu är jag lost - har gjort JB på ATV2... Hur skall HOSTS editeras?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 23:46
Ursprungligen av uffez:

Nu är jag lost - har gjort JB på ATV2... Hur skall HOSTS editeras?

Vi ska inte gå OT, du har PM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 07:39

Säkerhetsfixarna i 4.3 för iPhone:
About the security content of iOS 4.3

Hmm, jag har ca 10 GB bilder i iPhoto och synkar över rubbet till min iPad, men efter uppdateringen har jag 17 GB bilder på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 09:42

Artikel: iOS 4.3 släppt

Testa så får du se!

Ursprungligen av EricBradley:

Testa så får du se!

Hur då?

Ursprungligen av pmarriott:

Hur då?

Du kan hämta hem version 3.x från apple: Register as an Apple Developer
... eller så kan man köpa version 4 i App Store: Xcode on the Mac App Store

Jag hade version 3.x och det funkade.

Jo, men måste man inte registrera sig som utvecklare för att kunna genomföra den här manövern och kostar inte det en summa pengar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 21:29
Ursprungligen av EricBradley:

Du kan hämta hem version 3.x från apple: Register as an Apple Developer
... eller så kan man köpa version 4 i App Store: Xcode on the Mac App Store

Jag hade version 3.x och det funkade.

skall xCode installeras på MacBook eller på iPad, eller spelar det ingen roll?

Ursprungligen av lelkes:

skall xCode installeras på MacBook eller på iPad, eller spelar det ingen roll?

Du kan inte installera Xcode på iPad. Hade varit coolt dock.

Märkte att iTunes synkade om alla bilder (men inte video och musik) första synken efter update. Det gör ju ingen, men man undrar ju varför...och aldrig får man veta.

Internetdelning är suveränt. Nu är jag väldigt nöjd med att jag skaffade WiFi-versionen av iPad eftersom jag alltid har med mig iPhonen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-10 12:05

Det kostar ingenting, jag har gjort detta.
Det finns developerprogram som kostar också men det går att registrera sig och ladda ner xcode gratis.

Ursprungligen av pmarriott:

Jo, men måste man inte registrera sig som utvecklare för att kunna genomföra den här manövern och kostar inte det en summa pengar?

Ursprungligen av kainen:

Det kostar ingenting, jag har gjort detta.
Det finns developerprogram som kostar också men det går att registrera sig och ladda ner xcode gratis.

Precis.
Du får tillgång till version 4 om du betalar 99$.
Du får tillgång till version 3 om du kör gratisversionen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-10 12:16
Ursprungligen av EricBradley:

Precis.
Du får tillgång till version 4 om du betalar 99$.
Du får tillgång till version 3 om du kör gratisversionen.

Xcode4 kostar 38:- i App Store.

Ursprungligen av joakimo:

Xcode4 kostar 38:- i App Store.

Ursprungligen av EricBradley:

Du kan hämta hem version 3.x från apple: Register as an Apple Developer
... eller så kan man köpa version 4 i App Store: Xcode on the Mac App Store

Jag hade version 3.x och det funkade.

Jag har redan länkat till App Store.

Ok, laddar ner Xcode 3.2.6 och har registrerat mig gratis. Ska se om det funkar om ca 15 minuter när Xcode har landat.

Har uppdaterat telefonen och konstaterat att den nu fungerar i Bilen igen som den gjorde förut innan 4.2.1

Sören

  • Medlem
  • 2011-03-10 13:16

Ni som har skjutit in nya iOS på er iPad, hur upplever ni hastigheten på maskinen? Man blir ju lite orolig att det ska vara samma som när iOS4 kom till iPhone 3G.

Ursprungligen av Dalle:

Ni som har skjutit in nya iOS på er iPad, hur upplever ni hastigheten på maskinen? Man blir ju lite orolig att det ska vara samma som när iOS4 kom till iPhone 3G.

Ärligt talat så har jag inte märkt någon större skillnad.
Däremot är "App switching " med fingrar ett mycket snabbare sätt att "multitaska".

Bevaka tråden