Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt med färgprickar i kalendern (månadsvy)?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Fick nyss reda på att det fanns en modifiering man kunde installera så veckonumrena visas direkt i månadsvyn på första veckodagen, och hoppades då kanske någon vet om det finns så man kan även se färgade prickar direkt i månadsvyn för varje händelse och vilken kategori det råder? ... Likt det som Week Calendar har. Week Calendar for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Är annars helnöjd med den standardkalendern jag har i iPhone och önskar helst undvika installera andra kalendrar. För det är väl också bara den standardkalendern som går att använda under Lockinfo, väl?

------
iPhone 3GS 4.0.1 (JB)

Köp Week Calendar, den är grym.

Den använder samma databas som den inbyggda, så allt du ser i den inbyggda/med LockInfo tas från samma källa, precis som Week Calendar.

Kan man använda Week Calendar om man kör exchange?

Ursprungligen av pmarriott:

Kan man använda Week Calendar om man kör exchange?

Ja, den använder iOS' inbyggda synkmöjligheter, inga egna påhitt.

Week Calendar kommer väldigt ofta med nya uppdateringar/funktioner, rekommenderas verkligen!

http://www.99.se/itunes-appar/279943-kalender-anvander-ni.html

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 16:45

Jag har aldrig riktigt förstått vad man har för fördel av denna "Week Calendar" jämfört med den inbyggda i telefonen, någon som kan upplysa mig om dessa fördelar?

Ursprungligen av zinned:

Jag har aldrig riktigt förstått vad man har för fördel av denna "Week Calendar" jämfört med den inbyggda i telefonen, någon som kan upplysa mig om dessa fördelar?

De flesta skillnaderna finns listade i App Store. Week Calendar for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

För mycket för att posta här och onödigt när det står i länken ovan.
Kommentarerna i App Store säger väl en del om vad folk tycker om den också.

En bild säger mer än tusen ord.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 16:54

Jag har redan läst det som står i AppStore men jag kan inte se något jag kan göra med den som jag inte kan med den inbyggda och det måste ju vara något jag missar, där av min fråga

Har du vyn ovan i din inbyggda kalender? Bara den är värd 15:- tycker jag..

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 21:13
Ursprungligen av keptang:

Har du vyn ovan i din inbyggda kalender? Bara den är värd 15:- tycker jag..

Nej, den finns ju inte så klart men saknar just JAG den? Nej, jag kan ju se alla kommande kalendernoteringar i "Lista". För övrigt kan jag ju i månadsvyn se en ganska bra överblick. Är det främst den vyn som ska vara vinsten med denna appen?

Ursprungligen av zinned:

Nej, den finns ju inte så klart men saknar just JAG den? Nej, jag kan ju se alla kommande kalendernoteringar i "Lista". För övrigt kan jag ju i månadsvyn se en ganska bra överblick. Är det främst den vyn som ska vara vinsten med denna appen?

Är du nöjd med den inbyggda och den fyller dina behov så ser jag inte varför du vill att någon (jag) ska övertala dig varför Week Calendar skulle vara bättre för just dig.

/EOM

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-14 21:25
Ursprungligen av keptang:

Är du nöjd med den inbyggda och den fyller dina behov så ser jag inte varför du vill att någon (jag) ska övertala dig varför Week Calendar skulle vara bättre för just dig.

/EOM

Det är ju heller inte det jag säger Jag har hört så många tala väl om den appen men jag har själv aldrig förstått varför den är så mycket bättre än standardkalendern. Jag kanske ska omformulera mig så du inte missförstår mig, vad får du i denna kalendern som du verkligen saknar i standardkalendern? Den vyn du presenterade ovan vet jag ju nu, även om jag personligen kan tycka att man redan har i stort sett den funktionaliteten som standard, men vad mer?

Hej igen

Ok, fastän jag nämnde att jag önskade helst undvika att installera andra kalendrar så tog jag mödan att ändå testa denna Week Calendar.
I det hela ser det ut som den har allting man behöver faktiskt.
+ Skönt att äntligen kunna repetera händelser antal x veckor direkt från mobilen, detta kunde jag annars bara göra i Google Calendar (web).

Den enda nackdelen isåfall är ingen visning av dagens datum på själva ikonen (vilket det påpekas i inställningen)... synd.

På standardkalendern visas inte bara dagens datum utan även veckonumret. Skulle dessa två visas direkt på Week Calendar ikonen hade det varit helt perfekt, men det är väl antagligen en begränsning på "lagliga" appar
Nåja, har ju ändå datumvisning på låsskärmen så jag ska nu ett tag framöver dölja standardkalender ikonen och ha framme endast Week Calendar.

Tack för tipset, har länge känt till om Week Calendar men det är först nu jag har provat det.
Sker det några uppdateringar om det jag efterlyste så hojta gärna till !

------
Jaha!! det visas en siffernotis på ikonen, ni vet den röda bubblan... Trodde det var antal händelser jag har framöver, men det är nog själva datumet som visas. Nu står det 14, som är dagens datum. Inte lika snyggt men det duger, och då fattas bara veckonumret ju

Senast redigerat 2011-03-14 17:42

Själva interfacet och hur man jobbar med den på ett intuitivt sätt är riktigt bra tycker jag, svårt att förklara i ord.

Testa den, 15:-, är du inte nöjd så är det bara att begära en refund. Jag tror du kommer behålla den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-14 22:08

testar nu

1
Bevaka tråden