Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersätta MacBook Pro med MacPro - iPhone vill inte flytta

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft mina iPhone ( 3G -> 3 GS -> 4 ) synkade med en MacBook Pro som jag haft stående på jobbet. Nu ska MBP avvecklas och iPhonen i stället synkas mot min stationära Mac Pro hemma. Att ansluta en iPhone till en "främmande dator" ger Apple spelet och iTunes vill skriva över allt på iPhonen när jag ansluter den.

Jag är inte intresserad av att hålla liv i multipla bibliotek, eller flytta resurser hej vilt - jag vill bara byta dator och ta med mig mina inköpta applikationer.

Finns det något sätt att "avsluta" den gamla datorn och låta en annan ta dess plats?

Du kan inte synka mot olika bibliotek utan måste... börja om från början (om jag förstår denna idioti rätt)...

Viva la iTunes...

Men ... jag vill ju inte synka - jag vill migrera, utan att flytta över mina data i övrigt. Jag har fungerande hem-mapp på båda maskinerna ( identiskt innehåll ) och vill "bara" slakta den som iPhone är synkad mot utan att tappa alla mina inköpta appar.

Ska jag behöva hålla liv i en dator extra bara för att fobofobin slagit till hos Apple Inc?

• Make sure that iTunes is not running (close it) on both Macs.

• Disconnect your iPhone/iPod from any Mac, if connected.

• Copy your iTunes folder:/Users/username/Music/iTunes

• Copy your iPhone/iPod backups:/Users/username/Library/Application Support/MobileSync

• Copy your iTunes configuration files:/Users/username/Library/Preferences/com.apple.iTunes*

• Open iTunes on your new Mac and verify that Applications and Ringtones appear.

• Connect your iPhone/iPod to the new Mac and accept any new authorizations.

• Use iTunes on your old Mac to de-authorize the computer.

Saxat "from the internets"

Tillägg: för tydlighetens skull får man anta att när det är tal om att kopiera ovan, så avses att man kopierar de nämnda mapparna från sin gamla/nuvarande dator till sin nya (efter att man stängt ner allt).

Sen startar man iTunes på nya datorn och bekräftar att Applications/Program och Ringtones/Ringsignaler integrerats i nya iTunes, och sen är det bara att köra.

Har inte testat själv, men ett antal personer hade skrivit positiva inlägg som svar på detta.

Senast redigerat 2011-04-10 09:39

Precis vad jag gjort - sånär som att jag inte hade en tanke på att ta med

/Users/username/Library/Application Support/MobileSync

Ska testa när jag kommer hem.

Problemet kommer om man inte har tillgång till biblioteken på den gamla datorn; hårddisk crash, stulen dator etc.

Ursprungligen av LCR:

Problemet kommer om man inte har tillgång till biblioteken på den gamla datorn; hårddisk crash, stulen dator etc.

Det är nog ett av de mindre problemet om din HD crashat eller om din dator blivit stulen. Jag förstår faktiskt inte relevansen i diskussionen överhuvudtaget.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är nog ett av de mindre problemet om din HD crashat eller om din dator blivit stulen. Jag förstår faktiskt inte relevansen i diskussionen överhuvudtaget.

AndreeMarkefors kommer med en bra lösning för att kunna flytta ett bibliotek, något som jag just nu gör med min frus iPhone då hon nu har en ny MacBook.

Mitt inlägg påpekade att detta inte går om man inte har tillgång till den datorn (läs hårddisk) som den var synkad med.

Fattar inte hur den kommentaren kan vara så otroligt off-topic med tanke på all annan skit som slängs in i trådar. Tycker att det var ett ganska relevant tillägg.

Skärpning, otrevliga och påhoppande inlägg accepteras inte. Raderade ett par inlägg.

/Mod

1
Bevaka tråden