Har inte varit inne här på ett tag, men blev nyfiken när den eminente Björnström lockade med ett mail.
När det gäller min iMac 27¨har jag ringt macverkstan på sveavägen (Inlife) hette dom då men jag tror att dom bytt namn till "Digital In". Tröttnade på att besöka dom efter att jag upprepade gånger försökt få ett vettigt svar angående min hårddisk, och det var samtidigt som jag skrev i detta ämnet 2011-04-23. Vem vet? Kanske var i samband med namnbytet eller vad som nu hände.
Enligt den killen jag pratade med skulle det kosta närmare 3000 bara för ny hårddisk, sen skulle det tillkomma felsökning, och den tid det skulle ta att byta den. Man skulle kanske köpa en ny iMac istället.
Han sa i alla fall att han skulle prata med den asiatiska killen därinne som är en av deras guru's på verkstan, sen skulle han återkomma till mig.
Jag förklarade att det var en jobbdator och företagets framtid hängde till viss del på att den fungerade. Jag vet! Backup...
Har jag, men ändå.
Jag har ringt dit många gånger efter det men inte fått nått svar alls, även fast han lovade att kolla upp och återkomma om vilken hårddisk som fanns i just min maskin.
Har även försökt få ett svar från Macoteket där jag annars köpt några av mina macar.
Nu måste jag ta hand om dottern men återkommer när jag vet mer.