Som jag förstått kommer ej AW att fungera i nya lions, vilker för mej och många andra kommer att skapa problem.
Finns det ingen möjlighet att någon kan skriva om koden så att det kommer att fungera?
Dum fråga kanske men jag kan inget om kod, så ni får ursäkta.
Har massor med små "program mallar" som jag skapat i AW som jag använder dagligen i mitt företag, samt som kassör i en förening. Det är allt från faktura mallar till medl. reg., stalljournaler, reg. för att skriva ut numrerade kvittenser, skogsbruksplan. m.m.
Detta med fakturaprogram går ju att lösa titta o testar just nu iOrdning som verkar lovande, men det med medl. reg. verkar ju svårare att hitta, några förslag?
Jag vet att AW är ett gammalt trött program, men det är väldigt allsidigt, man kan göra vad som helst med det, bara fantasin sätter gränser tycker jag.
iWork skulle ju ersätta AW var det väl tänkt, och det gör det väl med råge förutom "register/databas" just att kunna ha en faktura mall som numrerar automatiskt, och alla fakturor sparas på ett enkelt sätt.
Har ju förstått att File maker ska kunna det mesta men att orka göra om alla små mallar jag har gjort, samt att jag vill gärna kunna "provköra" ett program innan köp, som iOrdning t.ex.
Så mina funderingar är följande:
1. Vore det möjligt att göra om AW så det skulle fungera i Lion?
2. Om inte förslag på ett bra program för medlemsregister?
3.Jag vet att det inte är lag på att uppdatera till Lion, men till slut blir man ju tvungen:(
Tacksam för svar på dessa funderingar:)