Har lite funderingar jag tänkt ett tag på, läser man på internet (kommentarer/forum) så är det mycket hat mot Apple (ex Macworld, Sweclockers osv). Detta är främst Android som är emot iOS.
De flesta argumenten är dock ogrundade, och tyder på mycket okunskap hos androidfolket om iOS.
Ett argument som finns är att man inte kan ladda hem egna apps hur man vill, vilket enligt Steve Jobs inte är något problem då du kan göra html5 som är en öppen standard. Det jag nu undrar är hur det fungerar som utvecklare? Om jag är en registrerad utvecklare så kan jag väl skriva vilka program jag vill och lägga in på min telefon? Alltså jag behöver inte få de publicerade och godkända av Apple, utan kan skriva mitt program och lägga in på min telefon? Samtidigt kan jag väl ge ut de som "beta" till mina vänner om jag vill?
Kan jag även ta "vanliga" apps och lägga in detta sätt?
Det som jag reagerar mest på är nog att många fandroids slänger ur sig hur otekniska iphone-användare är, och insinuerar att fandroids är riktiga nördar. Men om de nu är riktiga nördar, varför kan de då inte lägga in sina egna program som utvecklare?
Visserligen inser jag ju att de flesta av dessa fandroids är troll och haters som man inte kan övertala med logik, men jag blir iaf emellanåt påverkad av deras gnäll/hat.