Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändra förinställningar i Acrobat Pro

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skapar pdf.filer från bl a InDesign.

Kan man någonstans ställa in så att pdf-filerna man skapar öppnas enligt:
Förstoring: Anpassa till sida
Ändra storleken på fönster så det passar inledningssidan
Centrera fönstret på skärmen
Inställningarna kan göras under Dokumentegenskaper när dokumentet är öppet och sedan måste man spara filen men jag vill komma ifrån att behöva göra dessa inställningar med varje dokument. Filen som jag skapar ska alltså ha dessa förinställningar med automatik.

Nån som vet hur man gör, kanske någon plug in som löser det.

Du kan inte styra öppningsalternativen från InDesign. Däremot kan du enkelt lägga upp "batch"-jobb i Acrobat, dvs att du t.ex. pekar ut en mapp där Acrobat ska leta, ange inställningar som ska utföras, och var de påverkade pdf-filerna ska sparas (över originalet, som kopia etc.)

På så sätt är det bara en knapptryckning bort, oavsett hur många filer du behöver ändra.

Självklart kan det automatiseras mer än så, men du kommer inte att tycka det är värt besväret (kostnaden) för det, så mitt förslag är att du löser problemet på en "lagom" nivå.

1
Bevaka tråden