Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vaknade precis av ett skrammel i brevinkastet, nu cyklar jag och min avi bort till macken och hämtar Siri

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-28 12:16

Fick min avi för ett tag sedan. Problemet är bara att jag inte kan hämta ut paketet förrän efter klockan 17.00. Fan på ren svenska

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-28 12:26

Oboy... viket vackert väder....

"paketet från telia Sonera Sveriga Ab finns nu hos Post och Spelhörnan. Belopp 895:- Ta med leg."

Hmm.. om man skulle ta och flexa ut nu...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-28 12:45

Jag sitter här och kallsvettas över min leverans. Sedan 08.14 så har det stått att mitt paket finns i Ljungby. Det är 5,8 mil mellan Ljungby och Växjö - den måste väl komma idag?! Det är ju nördplågeri om jag måste vänta hela helgen. Den är ju så nära!!

Ursprungligen av Hallon:

Jag sitter här och kallsvettas över min leverans. Sedan 08.14 så har det stått att mitt paket finns i Ljungby. Det är 5,8 mil mellan Ljungby och Växjö - den måste väl komma idag?! Det är ju nördplågeri om jag måste vänta hela helgen. Den är ju så nära!!

"Nördplågeri" Haha!

Men förstår dig...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-28 13:02

Här tar det sin lilla tid, men det är klart bor man i norrland så...
28 okt kl 11:12 Ånge, Sorterad
27 okt kl 20:50 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 16:26 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Hämtade nyss ut min på Posten, beställde min i onsdags

Ska kasta min Nexus S ut genom fönsterrutan. Kommer aldrig mer köpa något som har med Android att göra.

Jag har också fått SMS med att paketet kan hämtas ut. Beställde natten till 21/10 Vit 4s 32 GB.

Jag tyckte det kändes surt att jag inte skulle få min från Apple Store förrän nästa vecka, så jag knallade ner till lokala Teliabutiken istället. 10 min senare kom jag ut med en vit 16GB. Eller, förstås, dessförinnan satte jag mig på en Telia-lila pall inne i butiken, tog fram iPaden och avbokade ordern hos Apple

Attans! Får vänta 2-3 veckor (som bäst verkar det som) på min vita 64 GB från Tre.. Känns som att ta emot en örfil från en gren i skogen >_<

Ursprungligen av Pain Reaper:

Attans! Får vänta 2-3 veckor (som bäst verkar det som) på min vita 64 GB från Tre.. Känns som att ta emot en örfil från en gren i skogen >_<

Jag vet hur det känns. Här kommer en virtuell uppmuntrande klapp på axeln. Du kan inte traska in i en 3-butik och införskaffa en? Eller är det helt kört med 64 GB-varianten?

Ursprungligen av Manglobe:

Jag vet hur det känns. Här kommer en virtuell uppmuntrande klapp på axeln. Du kan inte traska in i en 3-butik och införskaffa en? Eller är det helt kört med 64 GB-varianten?

Jo det är nog ett alternativ men jag blev fäst vid det nr jag blev tilldelad (innehåller mitt födelseår o är allmänt enkelt) så jag väntar nog på min leverans i alla fall.. Men men, den som väntar på något gott..

Ska även bli skönt att slippa Tele2 och deras skitnät.. xP

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-28 15:42

Jag börjar ge upp. Klockan tickar och snart är det helg.. Ingen sms-avi i sikte :-/

Oj, vad lätt det var i år... Åkte från jobbet 930. Kom fram till butiken 9.40, snackade med min kompis som stått där sedan kl 6 och en annan kille. Jag var nr 3. Väntade i 20 minuter och köpte telefonen. Ingen trängsel, ingen stress, ingen kö, inget tjafs om SMS och leveransbesked:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Oj, vad lätt det var i år... Åkte från jobbet 930. Kom fram till butiken 9.40, snackade med min kompis som stått där sedan kl 6 och en annan kille. Jag var nr 3. Väntade i 20 minuter och köpte telefonen. Ingen trängsel, ingen stress, ingen kö, inget tjafs om SMS och leveransbesked:)

Härligt! Ungefär samma här, fast jag gled in i Teliabutiken på lunchen

  • Medlem
  • 2011-10-28 16:11

Jag fick mitt sms för ett litet tag sen! Måste bara sluta jobba först

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-28 16:19

Det blev ingen telefon för mig idag. AVI:n har inte kommit och måste tydligen ha den för att kunna hämta ut ett avtalsbrev.
Störigt att veta att den ligger några hundra meter härifrån utan att kunna lägga vantarna på den!

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-28 16:23

va?? beställde du från apple? och när isf jag beställde första dagen på morgonen och har inte fått något sms ;/

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-28 16:25

Nä, Halebop.

Om man beställer från apple borde det väl köras ut direkt till dörren som med alla andra grejer man beställer därifrån?

Ursprungligen av tompash:

Nä, Halebop.

Om man beställer från apple borde det väl köras ut direkt till dörren som med alla andra grejer man beställer därifrån?

Korrekt.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-28 16:27

Det står fortfarande "färdig att skickas" på hemsidan....

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-28 16:32

det står 2 nov, men tycker att de borde komma redan idag, om andra får sina från operatörerna.

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-28 16:37

Skillnaden är ju att operatörerna skickar från Sverige medan apple sannolikt skickar direkt från Kina.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-28 16:38

då borde dom ju skickat dem någon dag tidigare så att det kommer vid släppet

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-28 16:41

Ja, det hade ju onekligen varit trevligare för dig!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-28 17:14

Känns bra just nu, även om man fick använda sig av micro-sim kortet från sin ipad för ställa in telefonen. Micro-Sim, kan kunden behöva ett sådant? Tydligen inte, enligt Telia, som ändrat mitt abonnemang. Får väl se om jag kan ta mig till närmsta Telia-butik (3,5 mil) för att få ett nytt kort, som passar. Synkningen och återskapande av säkerhetskopian från icloud var hur lätt som helst. Hela telefonen är nu klonad med min 3GS

Då har man en iphone 4s 64gb med telenor i handen. Hade en liten rolig stund att förstå HUR man använder den lilla stämgaffeln men med hjälp av youtube så ordnade det sig.

Under tiden jag var i telefonkö för att få svar om portering och när den går in får jag ett e-brev från Telenor att min beställning tyvärr inte gick igenom. Ehhh, vad nu? Jag har den i handen och en mycket trevlig tjej på supporten berättade att jodå allt står rätt till, inga problem här inte. Vi båda fick oss ett gott skratt. Så om ni får ett liknande e-brev ikväll från Telenor så är det inte säkert att det stämmer, det gjorde det inte för mig.

Trevlig fredag alla.

Senast redigerat 2011-10-28 18:10
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-28 18:35

Jag ringde mitt utlämningsställe tidigare idag. Min har fastnat i Ljungby. Tydligen har dom något problem där - min tele har legat där hela dagen sedan 08.14. Jag får vackert vänta till måndag. Men jag är rätt glad ändå. I morse trodde jag att jag skulle få vänta veckor

Min särbos svarta 16 GB 4S ligger här på bordet. Den är inte min, men han har sagt att jag får klappa...

Jag fick en avi idag trots allt, men nu har inte Schenker levererat paketet till mitt ombud trots att det stod att jag kan hämta efter 17:00. Dessa I-landsproblem gör mig galen.

Dessutom, jag fick ett brev från Telenor med ett simkort, ska det inte vara microsim?

Bevaka tråden