Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-28 19:56
Ursprungligen av _Henrik_:

Jag fick en avi idag trots allt, men nu har inte Schenker levererat paketet till mitt ombud trots att det stod att jag kan hämta efter 17:00. Dessa I-landsproblem gör mig galen.

Dessutom, jag fick ett brev från Telenor med ett simkort, ska det inte vara microsim?

Jo det bör det vara...

Ursprungligen av _Henrik_:

Jag fick en avi idag trots allt, men nu har inte Schenker levererat paketet till mitt ombud trots att det stod att jag kan hämta efter 17:00. Dessa I-landsproblem gör mig galen.

Dessutom, jag fick ett brev från Telenor med ett simkort, ska det inte vara microsim?

Du trycker ut det lilla microsimkortet ur det stora och stoppar in det i iphonens bricka som förs in på sidan, funkade fint för mig med telenors simkort.

  • Medlem
  • 2011-10-28 20:07

Jag tycker att Tele2 gjorde en bra grej. De skickade med ett comviq simkort, ett comviq microsimkort, det riktiga Tele2 microsimkortet och 75:- för comviq i samma paket!

Dessutom har jag beställt ett microsimkort från comviq som kommer i början på nästa vecka...

PS. Det tar lång tid att installera alla appar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-28 21:07

Hämtade min Telenor-beställda svarta 64 GB 4S ikväll. Tyvärr hade Telenor glömt skicka med nytt micro SIM (gick från 3GS med vanligt SIM).

Men jag modifierade mitt nuvarande simkort och nu är jag uppe och rullar på nya telefonen. Satan vilken skillnad i hastighet, inte bara mot min 3GS utan även mot sambons 4.

Ja nu har jag också beställt en 4s. Det blev en vit 32Gb från Halebop "nollan till alla". Det jag är lite rädd för är stöttåligheten. Har en iphone 3g som både klämts i dörrar, tappats ur byxfickan (från låghöjd) otaliga gånger. Här senast lyckades den faktiskt överleva ett helt tvättprogram 40grader i tvättmaskin. Kameran och mikrofonen dog, men efter en helgs torkande gick den att använda med ett hands free...
Imponerande byggkvalitet måste jag säga!
Jag har verkligen stört mig på att den är seg ända sedan ios4, det kommer väl att gå lite rappare nu gissar jag.

Ursprungligen av Relayer:

Ja nu har jag också beställt en 4s. Det blev en vit 32Gb från Halebop "nollan till alla". Det jag är lite rädd för är stöttåligheten. Har en iphone 3g som både klämts i dörrar, tappats ur byxfickan (från låghöjd) otaliga gånger. Här senast lyckades den faktiskt överleva ett helt tvättprogram 40grader i tvättmaskin. Kameran och mikrofonen dog, men efter en helgs torkande gick den att använda med ett hands free...
Imponerande byggkvalitet måste jag säga!
Jag har verkligen stört mig på att den är seg ända sedan ios4, det kommer väl att gå lite rappare nu gissar jag.

Skulle nog rekommendera ett skydd/bumper. iPhone 4S är gjord av huvudsakligen glas. Need I say more?

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-10-30 01:04
Ursprungligen av thor:

Beställd 21okt via Apple.se 32gb vit. Färdig att skickas 1-2 veckor Planerad Leverans 2 -9 nov.
Riktigt tråkigt att det ska ta längre tid från Apple själva än från någon av operatörerna. Har aldrig gillat tanken på att binda mig och låsa telefonen.

Varför inte bara beställa den direkt från Apple UK den 7e om du nu ändå ska beställa från Apple?[/QUOTE]

För att jag vill köpa den från svenska Apple store.
Köpte iPhone 4 från Kanada ,
Det fungerade till en början att få den reparerad men plötsligt hade Apple nya regler och nu är det ingen som rör i måndagsexet som LAN-master gav i utbyte på den iPhone som först gick sönder.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-30 01:42
Ursprungligen av thor:

För att jag vill köpa den från svenska Apple store.
Köpte iPhone 4 från Kanada ,
Det fungerade till en början att få den reparerad men plötsligt hade Apple nya regler och nu är det ingen som rör i måndagsexet som LAN-master gav i utbyte på den iPhone som först gick sönder.

Inom EES är det inga problem.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-10-30 07:40

Som jag försökte säga, idag går det bra, om ett halvår vet varken du, jag eller någon annan om det går bra.

Det är ett EU-krav, tror knappast det försvinner om ett halvår.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-31 13:41

Va fanken - min är fortfarande i Ljungby. Den har varit där sedan 08.14 i fredags...

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2011-10-31 16:42

jag vågar slå vad om att det står Jönköping på din status nu

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-31 22:31
Ursprungligen av Hallon:

Va fanken - min är fortfarande i Ljungby. Den har varit där sedan 08.14 i fredags...

Nu är den i Jönköping (!).. Ljungby ligger 5,8 mil ifrån mig (Växjö) och i samma "höjd" som Växjö. Nu valde Posten alltså att köra den 11 mil uppåt i landet för att (förhoppningsvis) köra den 11 mil tillbaks (men liiite mer till höger) imorgon... Miljövänligt

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-31 23:33
Ursprungligen av Hallon:

Nu är den i Jönköping (!).. Ljungby ligger 5,8 mil ifrån mig (Växjö) och i samma "höjd" som Växjö. Nu valde Posten alltså att köra den 11 mil uppåt i landet för att (förhoppningsvis) köra den 11 mil tillbaks (men liiite mer till höger) imorgon... Miljövänligt

När jag prenumererade på MacUser (UK) skickades tidningarna från Nya Zeeland. (och kom följaktligen alltid två veckor för sent)

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-31 23:51
Ursprungligen av Pain Reaper:

Fick mail från Tre i dag om min vita 65 GB:

Det är lite Spinal Tap "This goes to eleven"-känsla över att beställa en 65 GB iPhone!

Gillart!

Ursprungligen av tompash:

Det är lite Spinal Tap "This goes to eleven"-känsla över att beställa en 65 GB iPhone!

Gillart!

Hehe Ooups

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-31 14:50

Min har inte ens skickats än, det står på apple sidan att dom "bearbetar artiklarna" det står också att den ska vara framme andra november hur går det ihop sig

Ursprungligen av Johan.I:

Min har inte ens skickats än, det står på apple sidan att dom "bearbetar artiklarna" det står också att den ska vara framme andra november hur går det ihop sig

Det står alltså inte lev 2 nov-10 nov? Eller liknande? Så brukar det nämligen stå hos dem.

Ni ser i alla fall var era befinner sig.. Jag vet ute ens när min skickas ut från 3.. -.-

  • Medlem
  • 2011-10-31 16:18

Beställde en vit 64GB från Apple store den 21okt. Den ska levereras 2-9 nov, statusen är ännu "Bearbetar artiklar". Någon annan som också beställde vid samma datum och har fått sin 4S skickad från Kina ännu?

  • Medlem
  • 2011-10-31 17:23
Ursprungligen av gant:

Beställde en vit 64GB från Apple store den 21okt. Den ska levereras 2-9 nov, statusen är ännu "Bearbetar artiklar". Någon annan som också beställde vid samma datum och har fått sin 4S skickad från Kina ännu?

Står fortfarande bearbetar... på min. Går alltså fortfarande att avbeställa... GRRR! Vill ha den igår ju.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-31 19:03

Om jag inte minns helt fel, så har mina grejor kommit tidigare, innan Apple har uppdaterat sidan. Men jag kanske inte hade så bra koll då.
Min står också på Bearbetar....

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2011-10-31 19:41

Samma här: "Bearbetar"... Leverans 3/11 - 10/11.

Samma här, bearbetar. Tycker det är rätt sjukt att de kan förse varenda operatör och andra återförsäljare med gott om enheter men inte skicka till deras direktkunder.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-31 19:46

Står 2 nov - 9 nov "färdig att skickas" skicka den då för H-vete
Eftersom alla andra får sina från operatörerna så kan man tycka som
theplauge att direktkunderna borde få sina först eller iallafall samtidigt????

Ursprungligen av Johan.I:

Står 2 nov - 9 nov "färdig att skickas" skicka den då för H-vete
Eftersom alla andra får sina från operatörerna så kan man tycka som
theplauge att direktkunderna borde få sina först eller iallafall samtidigt????

Det står ju "färdig att skickas" på alla texten innan är statusen min är på "Bearbetar" 3 nov - 10 nov

  • Medlem
  • 2011-10-31 22:16
Ursprungligen av eightyseven:

Det står ju "färdig att skickas" på alla texten innan är statusen min är på "Bearbetar" 3 nov - 10 nov

Haha, då är vi två. Skall bli kul att se om Apple "chockar" oss i morgon.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-31 20:13

Min var i Ånge i fredags morgon. Jag väntade att jag skulle få en sms-avisering från Telia nu idag, men nä... Gick in på postens spårsida och upptäckte att de i morse hade kört ut den till fel utlämningsställe här i Umeå. Men va...??? Jag kunde ju ha åkt dit bara de hade meddelat mig. Nu måste jag vänta till imorgon eller kanske ännu fler dagar om de kör till fel ställe igen....

Nån här som beställt av Telia den 26:e (på dagen) och fått sin 4S, eller kanske kollinummer?

Fick mail från Tre i dag om min vita 64 GB:

Hej!

Den 2011-10-23 gjorde du en beställning hos oss.

För närvarande finns inte din vara på lager men så fort vi får det, skickar vi den till dig. Vi ber om ursäkt för förseningen och hoppas att du kan ha överseende med detta

Hoppas Apple är snabba så man slipper behöva vänta i en evighet..

Senast redigerat 2011-11-01 00:41
Bevaka tråden