Hej alla!
Är fortfarande ganska färsk på forumet och även vad gäller hela Macvärlden. Därför ber jag redan på förhand om ursäkt ifall detta sen tidigare har besvarats. Har gjort ett par fullvärdiga sökningar här på forumet och även ute på den stora vida webben utan några tillfredsställande svar.
Dåså, jag är ute efter en navigator till iPhone som fungerar lika bra till fordonsfärden som vid gång. Den behöver inte själva bildelen utan jag vill göra er uppmärksamma på att det är navigering till fots som jag lägger fokus på här.
Både trodde och hoppades på att Apple skulle ha uppdaterat sina Kartor i och med iOS 5 men så var icke fallet. Google Maps i Android har nu en ganska rejäl fördel som jag själv ser det, då man både kan få hjälp genom att se staden (Sthlm i detta fallet) i 3D, man kan rotera kartan hur man vill, samt låta den själv rotera efter din position med hjälp av den inbyggda kompassen. Kartor saknar tyvärr samtliga av dessa finesser.
Jag har hört att Telia Navigator skall vara bra, samt att det även nu stödjer framryckning till fots? Dock blir det en alldeles för dyr helhetslösning, en engångssumma hade varit att föredra.
Många kanske tycker detta är petitesser när man trots allt kan kika i Kartor över vilken färdbeskrivning som ges och jag håller med. Dock skulle jag vilja ha ett gränssnitt som finns i övriga navigationsappar, med bra översikt och instruktioner om hur man ska ta sig till sitt färdmål.
Har alltid förespråkat Google Maps före Ovi Maps, men när vi kommer till navigering får vi ändå ge finnarna lite cred :). Hur som helst, vad säger ni kunniga? Var skall jag leta? Vad använder ni själva?
Tack på förhand!
/ Daniel
("Bästa navigatorn till fots" hade varit en mer lämplig rubrik. Hur ändrar jag detta?)