Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krisgrupp för blivande G5 Ägare!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-09-06 05:36

Nu börjar mina krafter att ta slut… Detta känns tungt! Finns det någon mer än jag som väntar på sin G5 Dual 2ghz?

Jag får inte kontakt med Apple ligger ute med en stor summa pengar sen 2 månader tillbaks i tiden, var förvarar Apple mina pengar? Känns lite olustigt.

Jag läser dag ut och dag in om rykten hit och dit om kluster nät som skall byggas, ström avbrott och en massa annat. Kan inte någon komma med nått konkret! Nått som ger oss styrka att vänta den tid som det kommer att ta för Apple att leverera för vi kan ju inte säga att dom inte har hållit sitt löfte att leverera G5:a i Augusti för det har dom gjort iaf. Till ÅF:arna!

Min vi vanliga dödliga är vi bortglömda? Jag sitter här ännu vid en skruttig dator som inte är en Apple och sneglar ledsamt till höger och ser mitt nya skrivbord och min nya ”Global Concorde” Stol, som står tom och väntar…

Jag har hittar inte nått om att privat personer skulle fått sin G5 DP ännu, inte ens i USA, När släpps den öppet där och hur lång tid skall vi i Sverige behöva vänta!?

Being Assembled står det på en sida, inte mycket till tröst… undrar vad dom monterar egentligen?

Jag brukar inte vara negativ eller synisk men i dag så känner jag mig så nere… *pust*

En stor ((( KRAM ))) till alla kämpar som väntar som jag!

Inte drar dom väl pengar innan leverans? Eller har du betalt på annat sätt?
Å andra sidan med tanke på den bankränta man får så är det inte mycket att gråta över

• Oregistrerad
  • 2003-09-06 09:06

Väntar också på en dual 2ghz.
Det är inge kul att det inte händer något

Martin

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson

Being Assembled står det på en sida, inte mycket till tröst… undrar vad dom monterar egentligen?

Jag brukar inte vara negativ eller synisk men i dag så känner jag mig så nere… *pust*

En stor ((( KRAM ))) till alla kämpar som väntar som jag!

Du vet att jag till & med varit och sneglat på PC för att jag inte orkar vänta längre!! Man blir rent ut sagt förbannad..

Men enligt Jonas på Apple så skulle G5 Dual kommit igång och börjats bygga förra veckan, och i nästa vecka så skall T.e.x InWarehouse få sina Dual G5, det svär dem på när man pratar med dem, och Jonas på Apple säger att det stämmer...

Men då var det ju det här också

* Då till det att hur ofta har dem sagt nåt som stämmer?
* Hur många gånger har dem ändrat sig?
* Varför får InWarehousse Dual G5 innan singel processorerna?
* InwareHouse är inte AppleCenter ändå får dem först?

Som sagt jag tror inte detta kommer stämma, vi får väl se den 10é om dem har fått in några eller inte. :eek:

Vi har läst om folk som får sina & dittan & dattan, men jag skiter fullständigt i om MacWorld, 99Mac eller någon annan får sina demomaskiner.. vilket alla verkar vänta på, jag vill ha MIN EGEN G5 Dual som JAG har Beställt...

Så du vet en som lider.... här också i Borås!

Jag har tröstat mig genom att köpa en iMac G4-800Mhz så länge som tjejen får ta över sedan, klarade inte av att sitta med 56 modem till en Performa i väntan på G5 eftersom de kommer bli en LÅNG väntan.

Så 1 chipspåse räcker minsann inte!!

Ska jag trösta alla väntande G5-ägare med en cool epostadress?

lasse@g5.se

http://www.g5.se/

Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy

AppleStore skall ha hela summan på sitt konto innan de ens titta åt din beställning!

En av anledningar varför jag INTE handlar där.
Och priset... betala 18.000Kr extra för lite minne

Är någon så dum här eller?

• Oregistrerad
  • 2003-09-06 10:24

Nä, nu får nu f-n kamma till er.

Den kommer när den kommer för bövfelen, "#€Q% lyxproblem... :rolleyes:

• Medlem
  • Alingsås
  • 2003-09-06 10:50

Hur tusan kan de dra pengarna innan leverans? Och dessutom ingen leverans på flera veckor??!!
Men visst, gör 10.000 kunder på det viset har de fått en fin hög med pengar de kan få ränta på i några veckor eller så....

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Den kommer när den kommer för bövfelen, "#€Q% lyxproblem... :rolleyes:

Ja, det här kvalificerar sig lätt som ett "dagens I-landsproblem"

skippa beställningen, få degen tillbaka, köp en PC eller sluta gnäll....

* DAGENS I-LANDS PROBLEM *

Jag väntar också på min dubbeltvåa. Men vaddå?, jag har en dubbelåttahundrasextiosju så länge.....Den som väntar på något gott!:D

• Medlem
  • 2003-09-06 14:55

Äh, sluta gnäll! Ni kommer ju i alla fall få en G5:a inom rimlig tid. Själv sliter jag hårt för att få råd med en G4:a

*Avundsjuk*

• Medlem
  • 2003-09-06 15:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy
Å andra sidan med tanke på den bankränta man får så är det inte mycket att gråta över

I Sveriges har vi väl en lag på att pengar inte får dras från kund först än produkt levererats? Jag har själv betalat in min G5 kontant, ligger nog i någon buffert hos Apple?

• Medlem
  • 2003-09-06 15:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martino
Väntar också på en dual 2ghz.
Det är inge kul att det inte händer något

Martin

Nej det känns tungt, men du är inte ensam! En *Ikram* till dig och alla andra som väntar! Vi kämpar till vi får våra paket!

• Medlem
  • 2003-09-06 15:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Du vet att jag till & med varit och sneglat på PC för att jag inte orkar vänta längre!! Man blir rent ut sagt förbannad..

Men enligt Jonas på Apple så skulle G5 Dual kommit igång och börjats bygga förra veckan, och i nästa vecka så skall T.e.x InWarehouse få sina Dual G5, det svär dem på när man pratar med dem, och Jonas på Apple säger att det stämmer...

Men då var det ju det här också

* Då till det att hur ofta har dem sagt nåt som stämmer?
* Hur många gånger har dem ändrat sig?
* Varför får InWarehousse Dual G5 innan singel processorerna?
* InwareHouse är inte AppleCenter ändå får dem först?

Som sagt jag tror inte detta kommer stämma, vi får väl se den 10é om dem har fått in några eller inte. :eek:

Vi har läst om folk som får sina & dittan & dattan, men jag skiter fullständigt i om MacWorld, 99Mac eller någon annan får sina demomaskiner.. vilket alla verkar vänta på, jag vill ha MIN EGEN G5 Dual som JAG har Beställt...

Så du vet en som lider.... här också i Borås!

Jag har tröstat mig genom att köpa en iMac G4-800Mhz så länge som tjejen får ta över sedan, klarade inte av att sitta med 56 modem till en Performa i väntan på G5 eftersom de kommer bli en LÅNG väntan.

Så 1 chipspåse räcker minsann inte!!

Hej Motif! Vi är verkligen synkisar när det gäller våra beställningar tack för att du delar med dig! Det känns som om något är på gång och när man läser din berättelse så blir man glad!

• Medlem
  • 2003-09-06 15:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Ska jag trösta alla väntande G5-ägare med en cool epostadress?

lasse@g5.se

http://www.g5.se/

Tack Björnström du är en klippa!!! Man kan inte få nog av Äpplen just nu!

• Medlem
  • 2003-09-06 15:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av 12moons
skippa beställningen, få degen tillbaka, köp en PC eller sluta gnäll....

Aldrig en PC! No more... och jag gnäller inte, väntar bara!

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
AppleStore skall ha hela summan på sitt konto innan de ens titta åt din beställning!

En av anledningar varför jag INTE handlar där.
Och priset... betala 18.000Kr extra för lite minne

Är någon så dum här eller?

Kort någon? Visa, Mastercard, AmEx och man betalar när dom levererar.

Tycker man dom är sega på att leverera så är det inget mot när man får faktura/kvitto/köpbevis ifrån AppleStore det brukar ta 3 månader efter leverans.

Är det bara för att jag är en extra ond människa eller finns det andra här som också tycker att de som är såna lyckostar att dom ska få en ny G5:a lika gärna kan hållas lite på streckbänken..?

• Medlem
  • 2003-09-07 09:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Är det bara för att jag är en extra ond människa eller finns det andra här som också tycker att de som är såna lyckostar att dom ska få en ny G5:a lika gärna kan hållas lite på streckbänken..?

Adrian du har rätt i det du säger! Och jag tror inte en sekund att du är ond! Tänkte inte på vad jag skrev ser det nu! :-/ Jag har inget att klaga över...

Jag tror att jag skrivit om det i en tråd tidigare att jag sålde allt jag ägde i dator väg för att först finansiera en Mac G4 min dröm maskin! Men en kompis i London sa att jag skulle vänta ett tag och lägga till en slant och satsa på en G5 i stället vilket jag gjorde.

Jag har sån abstinens arbetar med Adobe Photoshop och Macromedia FLASH och dom funkar inte på denna dator som jag lånar av frugan...

Ett stort FÖRLÅT från mig till alla som tagit illa vid sig! :/

Nelson,

• Oregistrerad
  • 2003-09-07 09:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Äh, sluta gnäll! Ni kommer ju i alla fall få en G5:a inom rimlig tid. Själv sliter jag hårt för att få råd med en G4:a

*Avundsjuk*

Jag tror snarare att det så småningom blir till att starta en krisgrupp för oss som inte har råd just nu att skaffa en G5:a.
*Också avundssjuk*

• Oregistrerad
  • 2003-09-07 10:46
Citat:

[i] streckbänken..? [/B]

Nästan lika bra som Nätvärk

(kunde inte låta bli. Förlåt!)

Oops

nästan lite sugen på att springa ner till Göteborg och hämta den 1,6Ghz G5 som står och väntar på att bli såld...

Synd att 1,6 inte är ett motiverat val att köpa, men de är ju en G5:a i allafall.

• Medlem
  • 2003-09-10 00:11
Citat:

Ett stort FÖRLÅT från mig till alla som tagit illa vid sig! :/

Nelson, [/B]

Mitt inlägg angående att ni skulle sluta gnälla och tänka på oss som inte har råd med G5 var bara på skoj. Ta inte det som kritik på ditt inlägg.

• Oregistrerad
  • 2003-09-12 22:15

Jag väntar också ivrigt på min Dual 2 GHz G5!!!!!!!

Har iof inte beställt den än!

Ska vänta tills på tisdag (Apple Expo) för att se om nåt kul dyker upp....

Inte särskilt trevligt att få reda på att Panther kommer med, alternativt får köpas billigare från och med på tisdag, och ha beställt den nårra dagar tidigare.

Mossan köper den via LU så de borde nog rappa på med den beställningen...

Rätt komiskt om jag får min först, faktiskt .:cool:

Senast redigerat 2003-09-12 22:26

Fick min 1.6 igår!

Nån mer som fått sin som stör sig på hårddisken?

Jag har köpt ny mac varje år sen -89 och den här låter mest av alla Mackar jag ägt (1.6 G). Rasselrasselrassel så fort den skriver. Datorn är ju i princip knäpptyst så det kanske är därför hårddisken gör sig påmind. Nya diskar är ju iofs billiga så jag sätter nog i en barracuda så fort jag kan. Fast det skulle ändå vara intressant att höra om det är nån mer som har samma erfarenhet.

Gillar wroomet den ger ifrån sig när den startar!

Peter

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Jag väntar också ivrigt på min Dual 2 GHz G5!!!!!!!

Har iof inte beställt den än!

Ska vänta tills på tisdag (Apple Expo) för att se om nåt kul dyker upp....

Inte särskilt trevligt att få reda på att Panther kommer med, alternativt får köpas billigare från och med på tisdag, och ha beställt den nårra dagar tidigare.

Mossan köper den via LU så de borde nog rappa på med den beställningen...

Rätt komiskt om jag får min först, faktiskt .:cool:

• Medlem
  • 2003-10-04 13:37

Min G5:a och allt annat som jag beställt ligger Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 02 Oct 2003 05:11! Ingenting händer och det går inte att tracka på TNT! Någon annan här i samma sits?

Vad händer! Är Apples logistik dålig uppdaterad? Jag har blivit lovad mina grejer senast nu på Måndag! Men det ser ju inte bra ut!

Någon här som sin order på detta sätt! Och vad händer!

HJÄLP!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Min G5:a och allt annat som jag beställt ligger Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 02 Oct 2003 05:11! Ingenting händer och det går inte att tracka på TNT! Någon annan här i samma sits?

Vad händer! Är Apples logistik dålig uppdaterad? Jag har blivit lovad mina grejer senast nu på Måndag! Men det ser ju inte bra ut!

Någon här som sin order på detta sätt! Och vad händer!

HJÄLP!

Jag har för mig att det är ett känt faktum att Apples leveranser har en tendens att fastna i Luxemburg. Inte för gott, men några dagar.

Har för mig att det har varit en del snack om detta i samband med andra datorer som folk väntat på. Går nog att söka på "luxemburg" och hitta en del gamla trådar om det.

Så här kom min till Sverige från Luxemburg!

kolla hur den åkte från Stockholm till GBG på en halvtimme sen tillbaka igen:D

Bevaka tråden