1 och 2 är jag riktigt misstänksam mot. Funderar på om det inte är en app som annars hade varit gratis men nu när chansen finns tar man betalt. Googlar om det inte finns likvärdiga gratis och oftast finns det sådan som gör betydligt mer.
3 och 4 kollar jag utvecklarens webbplats och verkar den ok, speciellt om det finns en bra faq och support verkar finnas så köper jag. Än så länge ska jag väl säga - har lite för många "sådana" appar och de är oftast "en-saks" appar, dvs löser en sak istället för många som mina program tidigare gjort.
75 kr och uppåt så utvärderar jag lite mer noga, laddar mer en testversion om det finns. Är jag nöjd köper jag.
Det jag förväntar mig av alla appar är att det finns support och att appen gör vad den säger. Billigare appar accepterar jag att de lösen en sak medan dyrare ska ha fler funktioner.
Rent allmänt känner jag mindre och mindre lust att besöka app store. Jag ser inte skogen för alla träd. Det kan väl till viss del beror på att jag inte känner så stort behov, det har blivit många paket de senaste åren. Fast jag tror även att det beror på att det finns så mycket "skräp" som jag inte sett tidigare. Jodå. det kan ha funnits men det har inte kommit framför mina ögon - nu finns det där.