Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMacen måste bli utbyggnadsbar!!!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Grejen är ju att pc burkarna vänder sig till tekniskt intresserade personer som kan och gärna skruvar med sina maskiner...Det kan man inte säga om Apples burkar,det funkar alltid bäst när man gör något själv iallafall för mig. Jag skulle aldrig komma på tanken att lämna i prylarna till någon annan för att sätta ihop min pc. Det är inte krångligare än att byta brytare och tändstift på en lite äldre bil.

Skillnaden är att man inte blir fullt så skitig när man plockar ihop pc:n

• Medlem
  • 2001-12-30 11:53

Jag vet inte men... iMacen är inte byggd för att vara ett uppgraderingsunder. Det är en hemmamaskin, en sekreterarmaskin, en burk at ha i köket. Åtminstone var det tanken med de tidiga modellerna, att iMacen sedan fått facelifts galore så att prestandan är mycket högre och begränsningarna till slut märks... tja jobbigt. Ryck ur moderkortet och svep in skiten i en ATX låda då, det går även om det inte är varken lätt eller roligt (bra mycket enklare med G4 moderkort). Jag vet iaf vad jag gör med mina gamla iMacs (de jag inte säljer ) .

iRack (och nej inga snusktolkningar tack he he)

InMedia är återförsäljare åt Marathons produkter i Sverige, de finns här -> länk

(Marathon tillverkar de fina iRackarna)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-01-02 18:12

Jag (som själv är ganska mycket imot iMacs) har sett att man kan köpa en ny processor men jag vet inte hur bra det fungerar... men man kan köpa en extharn Cd-brännare, och mer minne kostar ju inte så myckeyt!

Bevaka tråden