Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer SOPA/PIPA stoppa piratkopieringen eller bara lyckas döda internet...?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Trevligt o lättande att höra o läsa men frågan är om det är en Apple-papperskorg eller en Windows-papperskorg som man sopat ner lagförslaget i...

Absolut INTE en Apple-papperskorg för då kan man ju lätt få tillbaka det med Time Machine ..

Och så kan vi konstatera att det inte behövdes något SOPA/PIPA för denna oerhört drastiska omstrukturering av filuppladdningsbranschen:

http://torrentfreak.com/cyberlocker-ecosystem-shocked-as-big-players-take-drastic-action-120123/

Bara ett åtal enligt nu gällande lagstiftning...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-23 19:06
Ursprungligen av GustafMA:

Och så kan vi konstatera att det inte behövdes något SOPA/PIPA för denna oerhört drastiska omstrukturering av filuppladdningsbranschen:

http://torrentfreak.com/cyberlocker-ecosystem-shocked-as-big-players-take-drastic-action-120123/

Bara ett åtal enligt nu gällande lagstiftning...

Mja, det blir som när Ipred infördes.

RapidShare har redan gjort Mega*'s resa och gick vinnande ur domstolen.

EDIT:
Ang. gällande lagstiftning, nja...
Detta är ju exakt ett sådant tillslag som SOPA/PIPA är tillför.

Dock gör USA det redan nu utan att vänta på något meningslös lagförslag.

Megaupload raidas ju på RIAA:s initiativ, så det är inte svårt att förstå det verkliga skälet –.att Megaupload startat en direkt musikförsäljningssajt med en lång rad världsstjärnor redan involverade, utan RIAA-anslutna mellanhänder… Megaupload var, under Swizz Beatz nya ledning, på god väg att bli den första stora kommersiella musikdistributionstjänsten helt utan storskivbolagens inblandning, och med betydligt högre ersättningar till skivartisterna än bolagen erbjudit. Sen är det RIAA:s smala lycka just nu att tysken som startade moderbolaget, och hans styrelsepolare, verkar vara ett riktigt lyxfrossarsvin som det är lätt att skapa negativ publicitet kring.

Lite humor att vi diskuterat SOPA/PIPA i 10 sidor, och samtidigt har vi (iaf jag) knappt ens noterat att ACTA glider förbi i bakgrunden.
Har det inte varit knäpptyst i media? Och när det väl nämns har det redan skett.
Sverige skriver under ACTA-lagförslaget - rapport | svt.se

Eller ja, det har ju inte skett, det var bara en förlovning, giftermålet är först i sommar, men det framställs (nästan) som att det är klappat och klart. Jag var så ovetande att jag t.o.m. läste om protesterna i Polen, utan att veta/informeras om att det skulle ske även här.

Ursprungligen av eskimo:

Lite humor att vi diskuterat SOPA/PIPA i 10 sidor, och samtidigt har vi (iaf jag) knappt ens noterat att ACTA glider förbi i bakgrunden.
Har det inte varit knäpptyst i media? Och när det väl nämns har det redan skett.
Sverige skriver under ACTA-lagförslaget - rapport | svt.se

Eller ja, det har ju inte skett, det var bara en förlovning, giftermålet är först i sommar, men det framställs (nästan) som att det är klappat och klart. Jag var så ovetande att jag t.o.m. läste om protesterna i Polen, utan att veta/informeras om att det skulle ske även här.

Det är som trollkarlen på scen...titta här på min högra hand o glöm att min vänstra vittjar din plånbok...

Skrämmande, jag känner igen acronymen men det var länge sedan jag läste nåt om den. Undrar om de ska skriva in "visitering av passagerares kommunikationsutrustning" i flygtidtabellerna... Hur 17 har de tänkt sig att de ska kunna se om något är piratat eller inte om det finns på en iPhone eller en laptop...?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-27 08:01
Ursprungligen av eskimo:

Lite humor att vi diskuterat SOPA/PIPA i 10 sidor, och samtidigt har vi (iaf jag) knappt ens noterat att ACTA glider förbi i bakgrunden.
Har det inte varit knäpptyst i media? Och när det väl nämns har det redan skett.
Sverige skriver under ACTA-lagförslaget - rapport | svt.se

Eller ja, det har ju inte skett, det var bara en förlovning, giftermålet är först i sommar, men det framställs (nästan) som att det är klappat och klart. Jag var så ovetande att jag t.o.m. läste om protesterna i Polen, utan att veta/informeras om att det skulle ske även här.

Som du själv skriver är det inte förrän i sommar besluten tas, så striden är inte förlorad.

Dessutom har ju ACTA diskuterats enda sedan 2006 när det först kom fram, bara inte här

Jo, jag vet att ACTA varit på tapeten, och media var med på tåget senast (2009), bara att det var väldigt, väldigt tyst nu. Och ja, striden är verkligen inte förlorad, bara att folk lätt tror att den är det, när bevakningen lyder: "ACTA påskrivet".

Haha, så det var därför det inte rapporterades om. Jäklar vilken smygare.

Citat:

Det här kom som en komplett överraskning för alla, inklusive oss EU-parlamentariker. Jag pratade med Carl Schlyter (MP), som sitter i utskottet som är ansvarigt för bland annat handelsavtal, och han hade inte heller hört ett knyst om det innan. Det enda som var speciellt med Polen visade sig vara att medborgarna hade lyckats få nys om saken innan de stod inför fullbordat faktum.

ACTA: Nu har det blivit åka av « Christian Engström, Pirate MEP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-27 13:07

Om någon vill protestera mot ACTA så pågår just nu en namninsamling här:

Avaaz - ACTA: The new threat to the net

Ursprungligen av pesc:

Om någon vill protestera mot ACTA så pågår just nu en namninsamling här:

Avaaz - ACTA: The new threat to the net

Haha: "502,472 have signed. Help us get to 500,000"

Signade just.

Ursprungligen av Laseranders:

Haha: "502,472 have signed. Help us get to 500,000"

Signade just.

gjorde det också förut o försöker dela den på FB men det funkar inte. Alla andra delningslänkar funkar...

Bevaka tråden