En lösning är att klippa allting i 24p och sedan konvertera det färdiga 24p-projektet till 25p genom att sakta ner det 4,16%. Det är nog den enklaste / mest effektiva lösningen. Det största problemet är om ni måste få en slutprodukt som är en specifik längd. Här vore det förstås även snyggast att göra en pitch-korrektion på ljudet också så inte alla ljud upplevs som de är 4% "segare".
Alternativt kan ni konvertera allt råmaterial till 25p. Jag är dock lite osäker på hur ni löser ljud-synkar då. Eventuellt hanterar Cinema Tools denna konvertering för både bild och ljud utan att första materialet.
Jag har nyttjat Episode Pro flera gånger för att konvertera 24p eller 50p till 25p genom just att snabba upp eller sakta ner klippet (man använder exakt samma bildrutor, de spelas bara upp snabbare eller slöare) men då har ljud-synk över en längre tid varit mindre kinkig.
Klipper ni i FCP7 så skulle jag rekommendera att köra med ProRes 422 som klippformat (dvs transcod:a allt h264-material) och köra final output efter grading som ProRes 422HQ.