Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PreFlight till InDesign/OS X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 16:33

Hej,

I vår kartläggning av DTP marknaden så tittar vi på InDesign. Det vi dock inte hittar är ett kompetent PreFlight program till OS X och InDesign. Har någon tittat efter detta? De inbyggda funktionerna räcker inte. Idag använder vi Extensis PreFlight Pro.

MVH
D

Kan du inte ringa Adobe och luska lite? Rimligtvis borde den inbyggda preflighten bli bättre i version 3 och den är väl bara 3 månader bort enl ryktena.

Varför överhuvudtaget lämna öppna dokument?

Vill du uppnå verklig säkerhet i produktionen så skulle jag rekommendera PDF och då satsa på Acrobat Professional och eventuellt Enfocus Pitstop

• Oregistrerad
  • 2003-09-09 21:17

Vi vill nog inte lämna öppna dokument heller men det är tidskrävande att behöva göra en PDF för att kontrollera tjocklek på illustrationer, färger, fontstorlekar och typer etc etc.

Både PitStop och OneVision Asura används idag för PDF koll men det hade varit önskvärt att haft tillgång till de vanligaste kontrollerna i applikationen.

D.

Jag har utvecklat flera script av den typen för InDesign och de skulle ganska enkelt kunna sammanfogas till en ganska kraftfull kontrollfunktion. Kan det vara intressant? I så fall är du välkommen att höra av dig per mail eller telefon så kan vi diskutera vidare om exakt vad ni behöver etc.

• Oregistrerad
  • 2003-09-09 22:32

Jag tror nog vi träffas på fredag ändå så vi kanske kan ta en del av den biten samtidigt?

D.

Citat:

Skrevs ursprungligen av dennisb
Jag tror nog vi träffas på fredag ändå så vi kanske kan ta en del av den biten samtidigt?

D.

Då säger vi väl så

Detta kanske kan vara något.

OS X version vilken dag som helst.www.markzware.com

1
Bevaka tråden