Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC snabbare än Mac

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-02-10 21:21

PC är ju fel ord men...

Det verkar som att det enda som utvecklas bland PC-datorer (med Windows installerat) rör hastighet. Det är inte hållbart. (någon kommer väl att rätta mig och säga att XP är ett oerhört STORT steg framåt för datavärlden eller nåt liknande)

Apple visar ju ivarjefall en vilja att utveckla datorns verkliga kvaliteér.

EDIT: (äh. mitt inlägg blev nog inte så aktuellt för diskussionen, men jag ville också kriga lite.)

[ 10. februari 2003, 21:22: Meddelandet ändrat av: jonny R ]

Det viktiga är ju att datorn är TILLRÄCKLIGT snabb för det man använder den till!! Om nu den snabbaste PC-datorn för tillfäller råkar vara lite snabbare än den snabbaste Macen så är det väl ingen katastrof

Samuel K !!

Givet viss så kan du inte jämföra en 4000 Kr Pc mot en 40000 kr Mac.
Man får det man betalar för!
Att säga att Pc är en lada eller Polsk fiat är lika korkat som att säga att Elvis lever!
Köp en pc för 20000 Kr eller uppåt med kvalité delar så funkar den bra mycket bättre en polsk Fiat.

Att säga att Macen är stabilare än pc är lika stor lögn som att säga att Pc är stabilare än Mac.
För det första sp kan man inte bara jämföra priset utan måste i såfall gå ner på komponent nivå. Det finns minst lika många Pc som är lika stabila som mac, samt lika många som är lika instabila som Mac.

Stabilitet är något som beror på två saker 1) Kvalité på komponenterna i datorn.
2) Användaren.
Användaren ställer oftast till det mer än de kan tror, vilket göra att datorn blir instabil.

Tjafsa om Cpu är meningslöst för Intel och AMD är snabbare än de Cpuer Apple använder!
Det visar nästan alla tester förutom Apples egna tester, ( Givetvis vill man att ens egna produkter ska vara bäst eller hur)?

Stabilitet, ett exempel här: mina föräldrar hade en gammal P3 450 som har en win 2000 installation som har gått oavbrutet fram till idag vilket är ca 5 år utan en ända krasch.

Jag hade en PowerMac G5 Dual 2.0 med fler problem än jag hade under mina 16 år inom dator branschens Pc sidan totalt fel.
Kortfattat så finns det lika stabila Pc datorer som Mac datorer. Det spelar inte om om en krasch beror på finder eller det grafiska hanteringar eller på kernel fel. Krasch = Krasch.

Sedan att man jämför Pc datorer som görs i EX antal miljoner fler datorer per månad vilket är mer än Apple gör per år har säkert en betydelse.
Sedan kan man inte jämföra en Pc för 3000 Kr jämfört med Apples flaggskepp för 40000 Kr för givet viss har Apple bättre kvalité i sin topp modell än Pc låg budget pris datorn.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 19:04
Ursprungligen av Hunter78:

Stabilitet är något som beror på två saker 1) Kvalité på komponenterna i datorn.
2) Användaren.

Oj, jag trodde det framför allt berodde på operativet. Jag hade fel.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:33

Oj, där fick någon stora tuppjucket

Ursprungligen av Pär:

Oj, där fick någon stora tuppjucket

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 22:58
Ursprungligen av Pär:

Oj, där fick någon stora tuppjucket

Pär, Hunter78 är ett stort tuppjuck.

Hellre en stabil och kraschsäker tank än en röd glänsande snygg snabb sportbil med lös ratt...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 15:08

..tokgammal tråd visade det sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 23:08
Bevaka tråden