Min älskade pappa fyller 65! Yey!
Jag vill köpa världen, men jag har bara råd med en dator. O egentligen inte det heller. Jag och min syster funderar på en dator till honom för att han tycker om att skriva och nu går han till 7eleven o skickar mail eller använder hans frus. Det är lite som en kamera, har du ingen kamera då tar du inte heller bilder. Har du ingen dator så skriver du inte riktigt heller. Vi har haft dator hemma, för typ 20 år sedan och den använde han till att skriva på. Och det dyker upp ibland att han funderar på att skaffa något och undrar lite ambivalent om han borde skaffa facebook.
Vi trodde vi hade den ultimata dealen med en PowerBook G4 för 2500:- , ungefär så mycket vi har råd med. Men på en sådan kan man knappt se på youtube då den inte är intel, fick jag förklarat. Så med våran budget så är vi ganska screwed.
Så vi funderade på en iPad, då kan han få mitt bt-tangentbord att ha till. Men det kanske är för teknikigt? Kan man skriva på en sådan?
Jag söker lite argument för vilken väg vi ska gå här, finns det något val vi har förbisett?
Mycket tacksam för all hjälp!