Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad använder du FileMaker till?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av palmeros:

Jag kör ett system som samlar in klickstatistik från webben och presenterar det på en TV i realtid och även i realtid i en app på iPhone.
Jag har även ett annonsbokningssystem för mediabranschen med integrerad produktionshantering.
Tidsredovisningssystem med fakturering.
Ett Webbpubliceringssystem som publicerar annonser i realtid på fördefinierade webbsidor.
Ett system som generar tidningssidor med färdigformaterade radannonser via indesign.
Ett enkelt fakturasystem med tidrapporter och momsredovisning.

Detta med filemaker som motor och ibland integrerat med webben eller mysql.

Impressive shit! Vore kul att höra dig berätta lite mer om dessa. Kanske i en egen tråd?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Impressive shit! Vore kul att höra dig berätta lite mer om dessa. Kanske i en egen tråd?

Ja varför inte
All in all så kan man använda Filemaker till det mesta, det är bara Filemakers licensmodell som ideligen sätter käppar i hjulen för mig och mina kunder.

  • Avstängd
  • 2012-06-07 15:04

Håller på att lära mig FMPa, men fel tidpunkt på året att köpa den tror jag

Använde Bento till min FilmDataBas och har funkat utmärkt, men konverteringen till FM gick inget vidare... losa alla relationer mellan dom olika registren och då det var 2 many2many relationer suger det ju att koppla ca 12-15000 kopplingar för hand... gjorde väl nått fel kanske?

Bevaka tråden