- Mondo
- Medlem ●
- Stockholm
Fick ett reklamblad i lådan idag från ett företag med det föga fantasifulla namnet PC City Computer Store. Företaget ligger i Sickla industriområde i Stockholm. De säljer Mac också, så jag tänkte faktiskt åka dit och titta. Här är Mac-erbjudandena i reklambladet:
eMac 700 MHz
Power Mac G5 1,6 GHz
iBook 14 tum
Powerbook 12 tum
Powerbook 17 tum
Jag tyckte dom där eMac:arna hade bra pris? Undrar hur många dom har?
Ahh. Tyckte att det verkade lite väl bra.
är inte eMacen rätt konkurrenskraftigt prissatt?
det sitter väl en g4 i den, brännare, macosx och hyggliga speakers...
för 5 tusen - borde ju dräpa andrahandsmarknaden på gamla iMaccar som folk fortfarande försöker få 10 000 lök för...
har egentligen ingen datorbudget alls f n men denna kräver ju knappt ngn - lämnar jag tillbaka min externa cdbrännare som jag köpte på el gigante förra veckan så lösgör jag ytterligare en tusing...
nånstäns känns det dock fel att köpa en burk som jag vet inte i grund och botten motsvarar vad jag skulle vilja ha i daxläget - det är mer som att processoruppgradera min bondi liksom...
usch - beslut, beslut, beslut...
Men iMacen är väl inte bra prissatt..
se bifogadbild..
En ny 1Ghz kostar 13995kr på AppleStore.
Oj, sorry. Vad stor bilden blev..
Jag åkte förbi vid 18.45. Då var det fortfarande en lång kö uppe på parkeringen och ner för backen..
Måste säga att det verkar rätt otroligt.. Det verkar ju varit så mycket kö hela dagen. Om alla köper något, så borde hyllorna/pallarna varit rätt tomma nu på kvällen. Och undrar om det blir samma tryck imorgon lördag.
Är det någon som kom in?
Och det är jätte bra att mac säljs där. OM priset är rätt!! (se iMac 15"). Och det framgår att datorerna är av "äldre" modell. (se eMac).
//Thomas
Vad förutom billiga Lexmark-skrivare lockade dom med?
Det som folket snackade om på jobbet, var de billiga digitalkamerorna (många en modell gammal), och många bra prisvärda PC-paket.
Skrevs ursprungligen av Wiberg
är inte eMacen rätt konkurrenskraftigt prissatt?
det sitter väl en g4 i den, brännare, macosx och hyggliga speakers...
för 5 tusen - borde ju dräpa andrahandsmarknaden på gamla iMaccar som folk fortfarande försöker få 10 000 lök för...
Hoppas kan man ju. Tyvärr tror jag att vi får leva med att somliga tycker att de ska få ut nästan vad de betalade för en fem år gammal maskin, för att den fungerar lika bra nu som då ju.
5000 för en eMac i butik är såklart bra, även om den inte är senaste modell precis.
projekt@pccity.se? :eek:
Det där färgerna de valt, Bingolotto/Löfbergs Lila , är hemskt. Det måste vara väldigt medvetet gjort för att folk skall tänka "konsumentpriser".
Urk.
Jag hatar när man designar fult bara för att det skall passa en konsumenttyp.
Skrevs ursprungligen av Leijon
Till exempel:
eMac 800 (eller var det 700?) MHz - 4 995 kronor.
Sony Ericsson T610 utan ab. - 1 995 kronor.
T610 1.995:- utan abonnemang är tokbilligt! Operatörslåst?
/Stefan
Skojare har redan dykt upp på blocket:
Toshiba SATA 10S103SV
NY i oöppnad Kartong
Intel Celereon 2,0 Ghz
256 MB Ram
30 Gigg HDD
CD/DVD spelare
Nätverks-och modem
TV-ut
PRIS: 8 000:-
endast seriösa svar
Folk är så jävla cyniska. Inköpt för 4.995:- på PC-City. Undrar vad han säger om man frågar efter kvitto?