Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny butik: PC City Computer Store

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
T610 1.995:- utan abonnemang är tokbilligt! Operatörslåst?

Det var en av lockvarorna som tog slut första dagen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av J Thomas E
JOch det är jätte bra att mac säljs där. OM priset är rätt!! (se iMac 15"). Och det framgår att datorerna är av "äldre" modell. (se eMac).

//Thomas

Med den låga marknadsandel som Apple fn har så tror jag att det viktigast just nu är att "branda" märket Apple/Macintosh i folks medvetande, dom flesta "vanliga" människor vet inte om att det finns Macintosh datorer, därför är det viktigt att Apple tillåter försäljning av vilka modeller det än är på masskonsumtionsställen som ex PCCITY.

• Avstängd
  • 2003-09-14 17:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mr_B_Wisser
Med den låga marknadsandel som Apple fn har så tror jag att det viktigast just nu är att "branda" märket Apple/Macintosh i folks medvetande, dom flesta "vanliga" människor vet inte om att det finns Macintosh datorer, därför är det viktigt att Apple tillåter försäljning av vilka modeller det än är på masskonsumtionsställen som ex PCCITY.

Nej! Det skall vara utbildade Macnördar totalt lojala Mac. som säljer Mac. Släpp inte in vilka som helst.

Nu pågår en uppbyggnad av strikta Macbutiker Perfekt tycker jag.
Låt det ta tid Det luktar kvalitet.
Ta inte bort den känslan.
Snygga butiker lite annat än supermarket.
Satsa på personal Positiv utstrålning.
Kunnande Enkelhet samtidigt.
Gå inte ner till pallförsäljning.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
NNu pågår en uppbyggnad av strikta Macbutiker Perfekt tycker jag.
Låt det ta tid Det luktar kvalitet.
Ta inte bort den känslan.
Snygga butiker lite annat än supermarket.
Satsa på personal Positiv utstrålning.
Kunnande Enkelhet samtidigt.
Gå inte ner till pallförsäljning.

= fortsatt nedgång av marknadsandelar för Apple. :eek:

Ska det lukta elitism om Macintosh, ja då är den dödsdömd.

• Avstängd
  • 2003-09-14 19:14
Citat:

= fortsatt nedgång av marknadsandelar för Apple. :eek:

Ska det lukta elitism om Macintosh, ja då är den dödsdömd.

Gå ner på Östermalmshallen, och andra butiker. Ögat , näsan tar emot köpsingnaler.
Du behöver inte tillhöra någon sämhällsgrupp för att göra dina inköp där.

Det är dina egna värderingar som begränsar din säljkunskap.

Citat:

Jag håller med till stort. MEN det är inte bra att sälja datorer till för höga priser. iMacen är ju för det första den äldre modelen, och den är ca 5000kr för dyr. (Om man tar med deras 2500kr "billigare"-splasch).

• Avstängd
  • 2003-09-14 20:26

Köpa billigt är dyrt.

Konsumenten avgör priset.

Köp inte i hysteri.

Köp det du behöver till det pris du orkar med och helst till hälften i nämda summa.

Tyvärr kräver utveckling många som förlorar sina surt förvärvade penningar vilket alltid tages ut av konsumenten som är grundidéen med affärsverksamhet.

Så nu är vi tillbaka till ruta X i Monopolspelet.

Men så länge Björnström är i Paris så kan vi härja fritt på dennoms 99 site.
Tycker vi om Björnström kan vi maila Bubbelvin till hans madrass eller 1,20 säng Han kanske har investerat i bredare.
HoHo vart har du Lolo Björnan?

Om man läser lite på deras hemsida så ser man att företagsgruppen (Dixons) har en omsättning på 6.9 miljarder Euro! Inte dåligt må man säga.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-14 22:22

Dixon äger också Elgiganten

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Du behöver inte tillhöra någon sämhällsgrupp för att göra dina inköp där.

Apple riktar sig till dom övre 10%'en i samhället (dom som tror att dom är hippa ) som har stålar att slänga ut, det kan man möjligtvis kosta på sig att göra om man är tillverkare för exklusiva bilmärken eller guldklockor men inte datorer, där finns det inga marginaler för ett sådant beteende (trots dom något för höga priser som Apple sätter på sina produkter)

Stridsropet skalla: Macintosh för alla!

ps. skulle inte sätta min fot i östermalmshallen, där springer det bara en massa dryga överklassvin .ds

pps. några fördommar har jag inte heller

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-15 13:19

Jag var förbi idag. Tog två svängar i helgen men det var ju rent meningslöst. Särskilt som jag inte tänkte köpa något speciellt. Men idag var ju invigningen över så det var ingen kö utanför. Visst var det ganska utplockat men tomt var det inte på hyllorna. Dom hade faktiskt både G5 1.6 och 1.8 i lager. Såg en bunt kartonger. Det vansinniga iMacpriset som diskuterats tidigare kan man ju använda emot dom. Dom ger 100% extra på mellanskillnaden mot andra affärer. Då är det väl bara att köpa den på PC Store och påpeka att Macoteket är 2000 kronor billigare och på så sätt få den 2000 kronor billigare än Macoteket.

Själv köpte jag bara en bunt switchar (8 portars för 99 kronor styck).

Det tråkiga med sådana här affärer är att dom ofta har ett splittrat utbud av mest utgående eller utgångna modeller dom hittat på spotmarknaden. Det är lite av känslan i butikerna i gamla östblocket där folk köpte det som fanns. Inte det dom ville ha.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-16 10:52

Någon som vet om det fortfarande finns någon Emac kvar att köpa ? Öppentider vardagar ? Någon som kan upplysa mig om det ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-16 11:01

Dom har troligen inga emac 700 kvar. Men jag kollade faktiskt inte.

Öppettider vard 10-20 lörd 10-17 sönd 11-17 telefon 0771-116 116

Läste i Mitt i Söderort där dom intervjuat VDn på PC Store om att invigningen orsakade trafikkaos i fredags. Han påpekade att det under fredagförmiddag köade mellan 2500 och 3000 personer utanför butiken bara för att få komma in.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-16 12:00

Tack för den snabba upplysningen Istvan. Ha en fortsatt bra dag.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-16 12:11

Jag ringde jus PC-CITY. Alla E-macar är slut ! Dom har nu gått upp till det ordinarie priset. Vad det nu innebär ? Jag ville bara meddela detta så att alla i vårt avlånga land slipper sitta och vara avundsjuka på dessa Stockholms priser . Men man får vara beredd att betala ett högt pris i köande och trängsel . Inte att förglömma. Så let´s move on to reality folks !;)

• Medlem
  • 2003-09-16 13:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av CUBEIS
...så att alla i vårt avlånga land slipper sitta och vara avundsjuka på dessa Stockholms priser .

Det var inte så många, Stockholmare eller inte, som hann med att göra ett klipp. Jag var där och tänkte köpa en 17" plattskärm för 2499:-, de hade varit slut länge. Alla andra annonsvaror var också slut.

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-09-16 17:06

Var där igår och köpte en Canon PowerShot S45 (visst, en utgående modell, men som får minst lika bra kritik som S50) för 3995:- + CF 128MB för 349:- (kostade 299:- under invigningen).

Bra pris tycker jag. Får dessutom dela upp det på 12 istället för 6 månaders räntefritt (cyberphoto). Lite lustigt med tanke på att båda jobbar med Handelsbanken.

Mondo65 har du din kvar? Vill passa på att säga att jag gillar det mesta av dina bilder i tråden "Dagens bild". Kanon! Du har känsla för det här...

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-09-18 08:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av CUBEIS
Jag ringde just PC-CITY. Alla E-macar är slut ! Dom har nu gått upp till det ordinarie priset. Vad det nu innebär ?

Det innebär 6999:- om jag inte minns helt galet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 08:42

Är dom slut. Är dom väl slut? Det är väl mindre troligt att dom som fanns i lager under invigningen inte tog slut då?
700MHz har ju dessutom utgått.

• Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-09-18 13:26

Är inte ett smack intresserad av eMacar. Såg bara att det satt en prislapp på 700MHz:aren med ovan nämda siffror. Vet ej om dom har nåt att sälja...

Bevaka tråden