Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF i FileMaker?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en kund som vill se en PDF fil inne i FileMaker i ett containerfält eller liknande, i Windowsmiljö.
PDF filen ligger sparad på filservern som alla har tillgång till.
Kunden har en egen FileMaker Server installerad i sitt nät.

Någon som har en bra lösning?

Nog för att jag har testat detta, men ta mig tusan om jag kommer ihåg resultatet:

I alla fall, ett webviewer-fönster med en html-sida som länkar in PDF-filen skulle kunna funka, om det är så att FileMaker tillåter att Internet Explorer (som jag tror används för renderingen av webviewer-fönster på Windows-plattformen) anropar pluggar.

Det förutsätter förstås också att betraktaren har Acrobat / Adobe Reader installerad på sin maskin.

Funkar inte det är nog enda alternativet att öppna PDF-filen utanför FileMaker (eller förstås, att skapa tumnagelsfiler för de PDF-filer som ska visas)

Om du ifrån en mac väljer sätt in bild, i containerfältet kan man se pdf:en även ifrån en windowsmaskin.
Det funkar dock inte att göra ifrån PC....

// Mattias Jarlstedt
Omega Teknik

Web viewer med en länk till PDF-dokumentet fungerar, typ http://www.abc.def/dokument.pdf eller file://C:/Users/Public/Documents/dokument.pdf.

1
Bevaka tråden