Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har den nya iPaden stöd för Hotspot?

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 08:20

Hej!
Har ngn hunnit testa om den nya iPaden har stöd för Hotspot funktionen.. Showstopper för min del.
Vill kunna ställa den nära ett fönster och koppla upp mig från jobbdatorn...

MVH/Jean

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-23 08:48

Du har inte en mobiltelefon med hotspot-funktion redan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 09:13

Hej Frazze! Tyvärr ingen tel som har stöd för HSDPA+..

Ipaden har stöd för hotspot som det står i länken som Frazze länkar till så det löser väl dina problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 09:30

Tack BlackSmp! Jag har sett att det står lite här och där, hade bara velat få det bekräftat av ngn som har provat själv med en PAD köpt i Sverige och på en av dom svenska operatörernas nät.. I USA där är det upp till operatörerna själva att bestämma om det ska funka eller inte... Feber.se killarna testade det igår och de säger att det inte funkar. Vet inte vart de fick tag på sin PAD dock

Ouch... Då vågar jag inte svara riktigt för jag har inte provat min...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-23 10:04

Det spelar ingen roll var du har köpt din iPad, alla (förutom den som är anpassad för Verizon i USA) är likadana och har samma OS. Du kommer alltså kunna använda tethering så länge operatören tillåter det och i Sverige gör alla operatörer det.

Detta givetvis under förutsättning att Apple har implementerat funktionen i iPad men det tyckte jag mig läsa att de hade gjort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 11:03

Ringde upp Mzone och pratade med kille där.. Den verkar har stöd för det, så nu har jag beställt en

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 12:37

OK sitter här med min och kan bekräfta att DET INTE FUNKAR

Ursprungligen av MaxRux:

OK sitter här med min och kan bekräfta att DET INTE FUNKAR

säkert att du inte fått en ipad 2 ?

seriöst så tror jag inte du har gjrot en sådan tabbe men har läst om en del människor som i tron att de köpt en ipad 3 (the new ipad) egentligen köpt en ipad 2

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-23 13:08

Vilken operatör har du?

Kan också fråga om du har en virtuell operatör då både Spring Mobile och Size Mobil inte har en IPCC-profil och därmed saknar korrekta inställningar för Internet-delning. Dock går det ofta att mata in inställningar för APN i efterhand. Men dom försvinner vid nästa uppgradering eller om du väljer att återställa nätverksinställningarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 14:12

Gotfredsen, jag tror att jag sitter med en 3a ) inte helt säker då det bara står iPAD på framsidan av kartongen och 16GB 4G på baksidan..
Frazze: jag kör med ett tre kort... Går man in på mobildata, så står bredband.tre.se satt som APN.. inget annat är ifyllt..

Har du provat en omstart? Jag brukar tappa internetdelningen på telefonen ibland och då brukar en omstart fixa det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 14:42

Tack BlackSmp, provade precis med det hjälpte inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 15:19

Det sjuka är att det står på DERAS sida att den har stöd för det, precis som frazze säger.. Pratade även med Apple supporten och de tror att det kan vara Tre som gömmer den funktionen från en... De ville att jag ska ringa dit, med det orkar jag inte göra på en fredag.. Så om det funkar för ngn annan här på forumet vänligen skriv en liten notis om vilken operatör du har...

Apple - Nya iPad - Nyskapande funktioner i en banbrytande enhet.

Samma problem här med tre. Verkar inte funka med hotspot i deras nät

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 16:04

Hoppas att det är ett Tre problem och inget annat... Kan vara att 3ansaknar stöd för det..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-23 17:47

Detta var mycket märkligt, jag kan svära på att jag har läst att Apple har aktiverat denna funktionen även på iPad och inte bara på iPhone.

Dock, jag kan inte hitta den själv heller på min iPad...ingenstans. Jag använder Telia i min iPad och Telia i min iPhone 4S, i telefonen fungerar det utan problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-23 17:59

Har du provat att byta SIMkorten mellan iPhone4s och iPaden?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-23 18:07

Jag valde Telenor till nya Ipaden då Tele2 täckning varit usel, men varken Telenor eller Tele2 gav möjlighet att använda Ipad som hotspot, vilket var en av huvudskälen jag valde 3G modellen. (Säljaren uppgav den skulle stödja hotspot men varnade för batteritiden skulle bli låg)

Troligen har ingen av de svenska operatörerna aktiverat denna funktion.
Tråkigt.. först ingen 4G, nu ingen Hotspot. Vad är kvar? Endast ny Retina skärm?

Ursprungligen av daniell:

Jag valde Telenor till nya Ipaden då Tele2 täckning varit usel, men varken Telenor eller Tele2 gav möjlighet att använda Ipad som hotspot, vilket var en av huvudskälen jag valde 3G modellen. (Säljaren uppgav den skulle stödja hotspot men varnade för batteritiden skulle bli låg)

Troligen har ingen av de svenska operatörerna aktiverat denna funktion.
Tråkigt.. först ingen 4G, nu ingen Hotspot. Vad är kvar? Endast ny Retina skärm?

Långa laddningstiden är väl kvar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 18:54

Håller med, mycket tråkigt... Undra om det är LTE modellen som har stöd och inte denna...

Ursprungligen av MaxRux:

Håller med, mycket tråkigt... Undra om det är LTE modellen som har stöd och inte denna...

Självklart måste du ha 4G/LTE/3G-modellen (vad den nu ska kallas, 4G?), vilken anslutning ska den annars dela ut?
Eller du skojar kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 19:35

Nopes, jag skämtar inte tror att det som säljs här i Sverige är Hspa+ och inte LTE modellen... Hspa är 4G enligt amerikanska mått 3 1/2 enlig svenska...

Ursprungligen av MaxRux:

Nopes, jag skämtar inte tror att det som säljs här i Sverige är Hspa+ och inte LTE modellen... Hspa är 4G enligt amerikanska mått 3 1/2 enlig svenska...

Det är LTE modellen som säljs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-24 06:38

Nu har många svenska sidor t.ex komplett.se skrivit att den har stöd för det... Tråkigt när de inte testar lite själva först, det är Big deal för många...

Ursprungligen av MaxRux:

Nu har många svenska sidor t.ex komplett.se skrivit att den har stöd för det... Tråkigt när de inte testar lite själva först, det är Big deal för många...

Den har stöd för det, om operatören aktiverar det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-24 06:56

Ligger det verkligen hos operatörerna? Nu har vi testa, med tel2, tre och telenor.. får kontakta några och hälsa att Apple skyller på dem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-24 06:59

För jag menar stoppar man samma kort i en samsung tel så funkar det...

Bevaka tråden