Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har den nya iPaden stöd för Hotspot?

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skönt att det "bara" tog typ 2-3 månader för operatörerna att fixa det här.
Hur svårt kan det här vara att fixa egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 09:18

Ett snabbt test med anslutningen delad från iPad till iPhone gav en hastighet på 18 Mbit ner och 2 Mbit upp, helt klart godkänt av Telenor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 15:33

Härligt!!! Äntligen!!! det funkar för mig... Konstigt dock att man fortfarande behöver koppla upp padden till Itunes för att få vissa inställningar/Uppdateringar...

Ursprungligen av MaxRux:

Härligt!!! Äntligen!!! det funkar för mig... Konstigt dock att man fortfarande behöver koppla upp padden till Itunes för att få vissa inställningar/Uppdateringar...

Gå till Inställningar -> Allmänt -> Om så poppar en ruta upp som förkunnar att det finns nya inställningar. Om det finns nya, dvs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-13 07:05

Försökte med det förs, inget fanns där att hämta... Fortfarande iOS 5.1.1 Den typen av operatörinställningar verkar inte komma den vägen av ngn anledning..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-13 09:59
Ursprungligen av MaxRux:

Försökte med det förs, inget fanns där att hämta... Fortfarande iOS 5.1.1 Den typen av operatörinställningar verkar inte komma den vägen av ngn anledning..

Det är JUST nya operatörsinställningar som du blir promptad med när du går in där...OM det finns nyare tillgängliga än de du redan har.

5.1.1 är inte operatörsinställningar. Det är 2 olika saker. Om du går in på Inställningar -> Allmänt -> Om så finns det ett fält där det kan stå något i stil med "Operatör TELIA 12.1". Där har du versionen på operatörsinställningarna. 12.1 är för övrigt den senaste från Telia. Vet inte vad de andra har för versionsnummer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-13 11:49

Jag har tre som operatör.. Sorry to say inget kom upp där... Jag var tvungen att ta det genom itunes... Men skönt att höra att det är inte fallet för alla...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-22 15:35

Jag fick uppdateringen till Halebop (Telia) idag. Men vad betyder egentligen "Extra avgifter kan tillkomma" under fliken Internetdelning? Vad är det för avgifter vi snackar om? Jag har delat internet via detta sim-kort i nästan ett års tid med min Galaxy Tab utan "extra avgifter"...

Det är bara en friskrivning från Apple så att du inte ska kunna komma tillbaka till dem och säga att jag visste inte om du drabbas

Kommer apple någonsin göra så man kan köra hotspot från sin ipad 2?

Jag använder tetherMe, det funkar på alla datorer förutom min dator, vad är felet?

Ursprungligen av PapaEcho:

Kommer apple någonsin göra så man kan köra hotspot från sin ipad 2?

Jag använder tetherMe, det funkar på alla datorer förutom min dator, vad är felet?

1. Endast Apple vet.

2. Min bil funkar inte. Alla andras fungerar. Vad är felet? Lite mer info behövs om nån ska kunna hjälpa dig.

Bevaka tråden