Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har köpt ipad3 och har en apple 10w laddare?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vanlig full laddning av ipad3 med den adapter som igår tar ca 14-15timmar att ladda 100%. Jag är lite nyfiken på hur lång tid apple 10w laddare skulle ladda ipad 3? Jag vet inte om det är lönsam att lägga ned pengar på köpa sådan laddare:-)

Laddaren som ingår är ju 10W.

Så vilken annan laddare menar du?

Om jag tar den laddare från apple som kommer med så tar det 14-15 timmar att ladda en full laddning av ipad3.
Jag undrar ifall jag tar denna Apple iPad 10W USB Power Adapter - Apple Store (U.S.) laddare hur lång tid tar det att ladda en full laddning av ipad 3.
Vanligt laddare som kommer med från apple är oftan en 5w laddare.

Och denna 10w laddare börta halva tiden?

Ursprungligen av Happy75smile:

...laddare som kommer med från apple är oftan en 5w laddare...

Nej, det är 10W.

Ursprungligen av Happy75smile:

...ifall jag tar denna Apple iPad 10W USB Power Adapter - Apple Store (U.S.) laddare hur lång tid tar det att ladda en full laddning av ipad 3...

Enda skillnaden är förlängningskabeln. Själva laddaren är exakt samma som den som medföljer iPad.

Ursprungligen av Happy75smile:

Om jag tar den laddare från apple som kommer med så tar det 14-15 timmar att ladda en full laddning av ipad3.
Jag undrar ifall jag tar denna Apple iPad 10W USB Power Adapter - Apple Store (U.S.) laddare hur lång tid tar det att ladda en full laddning av ipad 3.
Vanligt laddare som kommer med från apple är oftan en 5w laddare.

Och denna 10w laddare börta halva tiden?

Enligt de artiklar jag sett om den nya iPad'ens batteri så måste den laddas längre än den förra versionen o dessutom fortsätta stå i laddning även efter indikatorn visar 100%.

iPad 3: Explanation of the charging after 100% issue | ZDNet

Du måste ha 10W laddaren, som följer med, den andra typen räcker inte.

Ursprungligen av Happy75smile:

Om jag tar den laddare från apple som kommer med så tar det 14-15 timmar att ladda en full laddning av ipad3.
Jag undrar ifall jag tar denna Apple iPad 10W USB Power Adapter - Apple Store (U.S.) laddare hur lång tid tar det att ladda en full laddning av ipad 3.
Vanligt laddare som kommer med från apple är oftan en 5w laddare.

Och denna 10w laddare börta halva tiden?

Hej! Om du läser texten ordentligt så ser du att de skriver:

Citat:

Your iPad includes a 10W USB Power Adapter for charging iPad directly through an electrical outlet. Purchase this additional adapter to have a second charger for home or office. This adapter includes a 6-foot-long power cord so you can charge iPad from an even greater distance.

Dvs: exakt som Jesper skriver

Nej, det är alltid 10W till iPad, som Jesper Ohlsson skriver.
En 5W laddar inte iPad alls.

Ursprungligen av keptang:

Nej, det är alltid 10W till iPad, som Jesper Ohlsson skriver.
En 5W laddar inte iPad alls.

Jo, jag har med framgång laddat min iPad 2 mången gång med en gammal 5W iPhone-laddare. Dock kan du inte använda den och ladda den samtidigt.

Edit: Testade just med min iPhone-laddare på både min iPad 2 och min nya iPad. Båda visar laddning även under användning. Det tar bara mycket längre tid att ladda batteriet.

Ursprungligen av pmarriott:

Jo, jag har med framgång laddat min iPad 2 mången gång med en gammal 5W iPhone-laddare. Dock kan du inte använda den och ladda den samtidigt.

Edit: Testade just med min iPhone-laddare på både min iPad 2 och min nya iPad. Båda visar laddning även under användning. Det tar bara mycket längre tid att ladda batteriet.

Aha, har aldrig testat. Tänkte att det var samma som när man kopplar in en iPad via USB till datorn och det står laddar inte.
Men då lär det ta 24h att ladda nya iPad med en sån då (så länge man inte använder den).

Ursprungligen av pmarriott:

Jo, jag har med framgång laddat min iPad 2 mången gång med en gammal 5W iPhone-laddare. Dock kan du inte använda den och ladda den samtidigt.

Edit: Testade just med min iPhone-laddare på både min iPad 2 och min nya iPad. Båda visar laddning även under användning. Det tar bara mycket längre tid att ladda batteriet.

Exakt! Det är alltid Iphoneladdaren som jag har med mig på resor. Mycket smidigare:)

Tack!! Då behöver jag inte slösa extra pengarbpåben laddare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-26 16:54

Jag laddar alltid telefonen med iPadladdaren, har inbillat mig att det går djävulskt fort då, vilket betyder att jag utnyttjar elnätet en kortare tid, vilket bidrar till mindre slitage i alla läger.

Ursprungligen av Keron:

Jag laddar alltid telefonen med iPadladdaren, har inbillat mig att det går djävulskt fort då, vilket betyder att jag utnyttjar elnätet en kortare tid, vilket bidrar till mindre slitage i alla läger.

Tar lika lång/kort tid.
Har bara med mig iPad-laddaren när jag är ute och reser, använder den såklart både till iPhone och iPad.

1
Bevaka tråden