Okej, på en nivå som jag inte behärskar men det låter ju bra. Ser ingen skillnad heller. Men är det som du skriver är det ju toppen.
En sak som jag däremot ser är att när jag exporterar "Filmen som Quicktime" och väljer .avi så ser det förtaskigt ut. Ändrade just inga inställningar och filmen blev då i 640*480 och är väldigt pixlig och grynig.
Testade därför att exportera som .m4v och då blev det bättre. Fast hur vanligt är det formatet egentligen? Storleken 720*540.
Vill ha något som helst fungerar på så många plattformar som möjligt. Att man dels ska kunna spela den i en dator men även att helst kunna spela via en USB-sticka i t ex så många TV-apparater eller DVD-spelare, via USB-ingången, som möjligt.
Ska testa att exportera som quicktime som .mov nu så får vi se hur det ser ut. Finns en del inställningar man kan pilla med. Är .H264 ett bra val? Ändrade storleken så att den är 768*576. Verkar nedanstående vettigt?
Min tanke med filmerna är att redigera dem i iMovie och sedan dels exportera dem som rena "datafiler" (ex .mov eller .avi) och dels att kunna använda dem i iDVD för att kunna sammanställa en DVD med filmerna på och eventuellt komplettera med bilder som är tagna inom samma tidsintervall.