Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Äntligen vet vi lite mer

Tråden skapades och har fått 393 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Denna enorma tråd innehåller en hel del, både sådant som det redan rapporterats om, men även ganska okända funktioner. Verkar som om de flesta som faktiskt kör betaversionen är överens om att det är en riktigt bra iOS-version, vissa menar att det är den bästa uppdateringen hittills.

iOS 6 All the Little Things - MacRumors Forums

Ursprungligen av Capeman:

Denna enorma tråd innehåller en hel del, både sådant som det redan rapporterats om, men även ganska okända funktioner. Verkar som om de flesta som faktiskt kör betaversionen är överens om att det är en riktigt bra iOS-version, vissa menar att det är den bästa uppdateringen hittills.

iOS 6 All the Little Things - MacRumors Forums

Tack för det.. Nu blev jag sugen att gå med i utvecklarprogrammet igen bara för detta:)

Man sveper mellan dom olika apparna helt enkelt. Sjukt slickt.
Kolla in det här om ni vill se deras keynote från 2009.
Pre to postmortem: the inside story of the death of Palm and webOS | The Verge
På vissa saker låg Palm väldigt lågt fram.
Men som sagt, dom sjabblade bort sej på vägen.

Ursprungligen av westerlu77:

Man sveper mellan dom olika apparna helt enkelt. Sjukt slickt.
Kolla in det här om ni vill se deras keynote från 2009.
Pre to postmortem: the inside story of the death of Palm and webOS | The Verge
På vissa saker låg Palm väldigt lågt fram.
Men som sagt, dom sjabblade bort sej på vägen.

Du menar i denna stil (ca 3:30 in i videon)
iPhone Multitasking - Palm WebOS Cards Style - YouTube

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-14 10:53

På iPad kan man använda gestures för att hoppa mellan appar men det är inte implementerat på iPhone då skärmen inte riktigt möjliggör samma användande av multitouch.

Ursprungligen av zinned:

På iPad kan man använda gestures för att hoppa mellan appar men det är inte implementerat på iPhone då skärmen inte riktigt möjliggör samma användande av multitouch.

Japp, och jag måste säga att jag tycker det fungerar väldigt bra. Använder "fyra fingrar upp", "nypet" och "fyra fingrar åt sidorna" hela tiden.

Samma här, iofs inte fyra åt sidan-gesten, men de övriga.
Förstår inte varför man inte bara kan göra på samma sätt som med notifikationssystemet fast från botten och uppåt för att få fram multitaskinglistan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Du menar i denna stil (ca 3:30 in i videon)
iPhone Multitasking - Palm WebOS Cards Style - YouTube

Har kört det ett flertal ggr (finns om man jailbreakar), och visst det ser snyggt ut, men Apples implementation är både snabbare och enklare. Tycker jag.

Ursprungligen av keptang:

Har kört det ett flertal ggr (finns om man jailbreakar), och visst det ser snyggt ut, men Apples implementation är både snabbare och enklare. Tycker jag.

Jag är böjd att hålla med dig. Jag har inga större problem med den nuvarande implementeringen. Kör den på,ipaden också eftersom den sitter så djupt i muskelminnet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-14 17:18

• Tydligen ska uppdaterade program få en liten "skylt" som säger att den är uppdaterad.
• Bluetooth ska kunna slå på och av direkt under Inställningar
• Nya Emoji

Ursprungligen av acke:

• Tydligen ska uppdaterade program få en liten "skylt" som säger att den är uppdaterad.
• Bluetooth ska kunna slå på och av direkt under Inställningar
• Nya Emoji

På punkt 1 och 2 kan jag bekräfta. 3:an vet jag inte. Kommer inte ihåg hur det såg ut innan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-14 18:36
Ursprungligen av pmarriott:

På punkt 1 och 2 kan jag bekräfta. 3:an vet jag inte. Kommer inte ihåg hur det såg ut innan.

iOS 6 Includes Gay And Lesbian Couple Emoji | TechCrunch

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-14 19:25
Ursprungligen av westerlu77:

Känns mer som en 5.2 uppgradering än en 6.0 tycker jag. Särskilt om man sitter på en iPhone 4:a.
Vissa features känns mer som saker som borde ha funnits där för länge sen, typ infoga bild- video i mejl och safari.
Det måste hända nåt med multitaskingen, den är sjukt osexig faktiskt!
Varför kan inte Apple släppa api för noifications center så vi kan få en schysst sbsettings variant?

4an är ju dock två år gammal.

Ursprungligen av zappee:

4an är ju dock två år gammal.

Fast det är ju mer Apples val/ fel att det tog så förskräckligt lång tid mellan 4 och 4S eller?
Jag kan heller inte förstå varför inte Apple kan erbjuda 4:an Facetime över 3G? Är det nån som fattar varför?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-20 12:50
Ursprungligen av keptang:

Den informationen finns nog inte än i appen, iaf inte i Sverige.

Vad kasst, sjukt smidig funktion i Google Maps.
Men Google skulle väl komma med en egen kartapp?

Ursprungligen av zappee:

Vad kasst, sjukt smidig funktion i Google Maps.
Men Google skulle väl komma med en egen kartapp?

Jag hoppas och tror det.
Om nu inte Apple vägrar att släppa in den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-15 14:49
Ursprungligen av pmarriott:

På punkt 1 och 2 kan jag bekräfta. 3:an vet jag inte. Kommer inte ihåg hur det såg ut innan.

Bland annat ska det finnas homosexuella par som håller varandra i handen. På tiden kan man tycka.

Ursprungligen av acke:

Bland annat ska det finnas homosexuella par som håller varandra i handen. På tiden kan man tycka.

Det framgår inte riktigt om de är homosexuella, men jag kan bekräfta att det finns 3 varianter på par som håller handen: man/kvinna, man/man och kvinna/kvinna.
Beträffande pussande par med hjärta finns det bara man/kvinna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-15 16:24
Ursprungligen av pmarriott:

Det framgår inte riktigt om de är homosexuella,

Som att man skulle hålla en kille i handen om man inte var homosexuell?

Tillägg: Detta var ett skämt. Ska kolla match och annat så kommer inte kolla här under kvällen i fall någon skulle bli upprörd.

Ursprungligen av acke:

Som att man skulle hålla en kille i handen om man inte var homosexuell?

Tillägg: Detta var ett skämt. Ska kolla match och annat så kommer inte kolla här under kvällen i fall någon skulle bli upprörd.

Det är faktiskt ganska vanligt i vissa länder att män håller hand precis som tjejer kan göra här. Kommer dock i skrivande stund inte ihåg var jag läste det och vilka länder det handlade om.

Mellanöster och nordafrika. Att män går hand i hand är där är helt normalt - har inget med homosexualitet att göra - det är förbrödring det handlar om - djup vänskap - kan också vara bröder eller far och vuxen son. Det är vackert - synd att kristendomen fuckat upp oss så fruktansvärt här i väst.

Nå - nu handlar givetvis denna ikon om gay så klart. Sunt är det. På tiden. Mera sånt. Ikea gjorde ju specifik reklam med gay-par för några år sedan :-). Succe - stärkte varumärket. Apple är ju dessutom ett företag som aldrig haft homofobi - där var många öppet gay redan på 80-talet - det var aldrig någon "issue". Jobs - så skruvad han på sätt och vis var i övrigt - en mycket öppen och avspänd attityd till homosexualitet. Det handlar om vilket upplyst tillstånd man befinner sig i. Jag tror han egentligen sket fullständigt i vem som k-ade vem - bara dom levererade. Idag är bossen (Tim) gay - bossen på världens största IT-företag är alltså öppet gay. Jag tycker dom kan ha två tjejer också. Eller finns det?

Ursprungligen av pmarriott:

Det är faktiskt ganska vanligt i vissa länder att män håller hand precis som tjejer kan göra här. Kommer dock i skrivande stund inte ihåg var jag läste det och vilka länder det handlade om.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tycker dom kan ha två tjejer också. Eller finns det?

Enligt denna bild ja:
http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2012/06/photo-copy.png?w=629

Vet inte om det skrivits innan, men i mail så har man äntligen gjort en egen ikon nere i vänstra hörnet för att markera ett mail som oläst istället för att behöva gå in på detaljer som tidigare.

Senast redigerat 2012-06-14 20:35
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-06-15 00:46

Är det någon som kan bekräfta att när man söker vägbeskrivning i kartprogrammet och klickar på bussen att tidtabellerna inte fungerar?

Ursprungligen av lappen71:

Är det någon som kan bekräfta att när man söker vägbeskrivning i kartprogrammet och klickar på bussen att tidtabellerna inte fungerar?

Den informationen finns nog inte än i appen, iaf inte i Sverige.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-06-15 13:37
Ursprungligen av keptang:

Den informationen finns nog inte än i appen, iaf inte i Sverige.

Ok då blir det inte en uppgradering förrän det är fixat men man får hoppas att det är innan releasen.

  • Medlem
  • växjö
  • 2012-06-15 08:15
Ursprungligen av lappen71:

Är det någon som kan bekräfta att när man söker vägbeskrivning i kartprogrammet och klickar på bussen att tidtabellerna inte fungerar?

På keynoten sa dom att dom kommer ha ett "Map Kit" som skulle göra det möjligt för utvecklare att implementera liknande lösningar.

T.ex. busshållplatser med linjenummer och tabeller, eller varför inte systembolagen och dess öppettider

Jag skulle tro att det framförallt är produktstrategi som ligger bakom. Det borde i alla fall inte vara något teknisk

För mig personligen så spelar det ingen roll, jag använder inte facetime. Vare sig över wifi eller 3G

Inlägg om varför äldre enheter inte får alla nya funktion kan gärna postas här: http://www.99mac.se/artiklar/2860-iphone-4-blir-utan-de-storsta-nyheterna-i-ios-6.html

Så försöker vi hålla oss till nya funktioner i iOS6 i den här tråden.

Mvh

Gillar inte "nya" Appstore...
går inte att sortera på recensioner av appar (typ senaste, mest kritisk, mest hjälpsamma)...
i den samlade topplistan på appar framgår det inte längre snittbetyget för resp. app... Man måste öppna alla appar en och en för att se betygen...? Otroligt osmidigt!?
gillar inte det nya plottriga utseendet heller...
att Appstore dessutom är hackigt och har dåligt flyt på min iPad 3 kommer väl bli bättre när vi närmar oss retail 6.0...

Bevaka tråden