Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Bilden på Mercan. Grymt dåligt Photoshopad?

Ja, den var konstig, här kommer en bättre.

Jag tar tillbaka det jag sa tidigare om Force Indias bil.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-28 11:06

2014 - The year of the dildo cars.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-28 11:19
Ursprungligen av Vassius:

2014 - The year of the dildo cars.

Verkar inte bättre

Alla medel tillåtna för att få konkurrenterna att hålla ett tryggt säkerhetsavstånd för att motverka närkontakt .

Caterham CT05.

  • Medlem
  • 2014-01-28 15:54

ser att du också sitter och följer live-rapporteringen av Blomqvist. Ericssons F1-debut.

Ursprungligen av Dalle:

ser att du också sitter och följer live-rapporteringen av Blomqvist. Ericssons F1-debut.

Följer allt!

En närmre titt på nosen;

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-01-28 19:17

Skum (kanske inte jämfört med näsaporna) nos på Caterham, försöker de skapa lyftkraft?

Ursprungligen av mattiL:

Skum (kanske inte jämfört med näsaporna) nos på Caterham, försöker de skapa lyftkraft?

Ser onekligen skum ut. Kanske ett försök att styra lite luft till sidepods eller bromsarna?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-29 09:35

Som jag skrev i glad-tråden (angående Marcus Ericssons chanser) så var det länge sedan en rookie gick vidare och blev framgångsrik*. Jag tog mig tid att titta lite närmare på det nu, och kikade på vem som är den "färskaste" föraren att vinna ett lopp. Om vi bortser från "vi-har-ingen-aning-om-hur-däcken-fungerar-One-hit-wonder"-Maldonados seger 2012 så är Vettel, Hamilton och Kovalainen de färskaste. De började köra F1 2007. I synnerhet rookies som kommer in till de nya backmarker-stallen har haft det kämpigt. Hittills är det bara Bruno Senna och Ricciardo som har gått vidare till ett större stall, båda från HRT.

Den här bristande tillförseln av nya framgångsrika förare är ett problem som till stor del kan skyllas på de restriktiva testreglerna som har varit i bruk de senaste åren. Stallen kan helt enkelt inte utvärdera nya förare, och nya förare får ingen träning utom under GP-helgerna. Därför välkomnar jag FIAs beslut att återinföra tester under pågående säsong, om än i liten skala. Vad tror ni, räcker det? Eller är det "too little, too late"?

Jag tycker FIA kan ta lite väl förhastade beslut ibland när de vill ändra reglerna. Visst är det en god tanke att låta stallen spara pengar, men det får ju inte gå ut över sportens framtid.

*Framgång är förstås en definitionsfråga. Grosjean har ett antal pallplatser under bältet, och Ricciardo har just befordrats till det regerande mästarstallet, för att nämna ett par andra exempel. Men jag valde att se på GP-vinnare för att det blir en tydlig gränsdragning.

  • Medlem
  • 2014-01-30 16:57

Måste säga att jag är lite bekymrad över de team som kör med Renault-motorer.
Mercedes- och Ferreri-motorerna verkar spinna på fint medans Renault har grymma problem. Det ryktades om att det skulle komma uppgraderingar till elektroniken som styr nämnda motor under morgonen. Men tydligen hjälpte det inte.
De får nog hoppas på nästa test i Bahrain istället. Lotus är nog inte allt för bedrövade att de missade testerna i Jerez.

  • Medlem
  • 2014-01-30 17:06

Marussia MR03 på väg ut på banan...

Senast redigerat 2014-01-30 17:57

Ja, Renault har lite att jobba på kan man säga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-30 19:16
Ursprungligen av keptang:

Ja, Renault har lite att jobba på kan man säga.

Ingen panik lugn i start leden nu

Ursprungligen av cubeis:

Ingen panik lugn i start leden nu

Absolut inte.

  • Medlem
  • 2014-03-01 11:15

Näst sista testdagen före premiären i Australien. Ser inge vidare ut för Marcus tyvärr. Nu rullar bilen för tillfället. Men vad hjälper det när man är nästan 10 sekunder efter, per varv?!
RBR har grymma problem och har kört ett varv fram tills lunch. Är nog inte roligt att vara ingenjör hos Renault nu. Hamnar de i samma sits som Pirelli förra året? Att de blir beskyllda för att leverera grejer som inte håller alls?

Kollade även andra racet av V8 Supercars där Volvo tog en andraplats. Inte dåligt för att vara första tävlingen någonsin i serien.

Ser inget vidare ut för någon med Renault-paket.

Hur många kommer komma i mål i första racet, hälften av startfältet?

V8 Supercars-racet var riktigt kul, ska nog kolla på långa racet imorgon bitti om jag orkar upp.

  • Medlem
  • 2014-03-01 11:34
Ursprungligen av keptang:

Hur många kommer komma i mål i första racet, hälften av startfältet?

I bästa fall...

Ursprungligen av keptang:

V8 Supercars-racet var riktigt kul, ska nog kolla på långa racet imorgon bitti om jag orkar upp.

Jag ska definitivt kolla. Det var första gången jag såg det nu på förmiddagen. Men det var tät, likvärdig racing, och det är ju aldrig fel.

Ursprungligen av Dalle:

Jag ska definitivt kolla. Det var första gången jag såg det nu på förmiddagen. Men det var tät, likvärdig raceing, och det är ju aldrig fel.

Håller med, det var riktigt kul och jämn racing.
Grymt av Volvo Polestar att ta en andra plats, motorn kom för en vecka sen och man hade 1 testdag innan.

  • Medlem
  • 2014-03-02 08:47

Händelserikt lopp måste jag säga. Vet inte om jag har koll på allt som hände. Tråkigt för Volvo när vår svensk försvann nästan direkt och Scott som bröt med dryga 20 varv kvar att köra.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-02 11:53
Ursprungligen av keptang:

Han testkörde för Williams om jag minns rätt.
Sen hade vi Wirdheim som var 3e/testförare åt Jaguar 2004.

Näh, Arrows och hoppade av för att de inte hade tillräckliga resurser

  • Medlem
  • 2014-03-14 03:10

Redan färdigkört för Ericsson. Tråkigt.

Helt ok race idag, kul för Caterham att få båda bilarna i mål!
Trist för Kimi att få däcket sönderkört av rookien Magnussen precis i början av racet.

Hamilton var i en klass för sig!

  • Medlem
  • 2014-04-06 18:52

Grymt race!
Vad är det med Ferrari egentligen? Bägge Force India och bägge Williams före Ferrari i mål! Vem hade trott det förra säsongen? Men vilket race!

Ett helt fantastiskt race!
Ferrari är körda. Så jäkla tråkigt för Kimi, vilken nitlott.

  • Medlem
  • 2014-04-06 19:09

Man börjar ju fundera på om Ferrari verkligen kan bygga bilar längre... Ferrari har ju legat efter de 5 senaste åren, eller kanske enda sedan Kimi tog sin VM-titel, var det 2007? Sedan dess har man ju bara sagt "vi är lite efter i år, men nästa år, då jävlar!" Men det "nästa året" verkar ju aldrig komma...
Gutierrez åkte på en riktig flygtur, var nog ingen bekväm landning. Fick Maldonado ens något straff för det?

Håller med ang. Ferrari.

Psychot fick en drivethrough har jag för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-06 19:20
Ursprungligen av Dalle:

Man börjar ju fundera på om Ferrari verkligen kan bygga bilar längre... Ferrari har ju legat efter de 5 senaste åren, eller kanske enda sedan Kimi tog sin VM-titel, var det 2007? Sedan dess har man ju bara sagt "vi är lite efter i år, men nästa år, då jävlar!" Men det "nästa året" verkar ju aldrig komma...
Gutierrez åkte på en riktig flygtur, var nog ingen bekväm landning. Fick Maldonado ens något straff för det?

Håller också med bedrövligt. Vad pysslar dom med. Ingen goodwill detta för Ferrari .

Någon som har koll på hur stor budget och mycket Ferrari satsar på F1 i dagsläget jämfört med andra topp stall och tidigare år ?

Man börjar ju fundera hur prioriterat F1 satsningen är nuförtiden från Ferraris sida ?

  • Medlem
  • 2014-04-06 19:25
Ursprungligen av keptang:

Håller med ang. Ferrari.

Psychot fick en drivethrough har jag för mig.

Då kom han undan alldeles för billigt.

Sägs att man spenderar ca. 250M USD i teamen som ska vara i topp, Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren.

Bevaka tråden