- Dalle
- Medlem ●
Kanon Race ! Tråkigt med depåstrulet för Ericsson. Grattis till Hamilton sicken form hos han och teamet
Härligt lopp av Räikkönen 2:a boostar nog teamet , fick Rosberg att darra av skräck på slutvarven kände sig nog smått jagad i svansen lol...
Äntligen Kimi på pallen igen! Ett steg för långt ner bara. Men härligt att se honom plocka tid på Rosberg i sista stinten och ta sig förbi.
Tråkigt med Ericsson som gick miste om en mer eller mindre garanterad poängplats. Det såg väldigt stabilt ut innan depåmissödet.
Tråkigaste tävlingen hittills i år.
Huvuden borde rulla i Sauber. Både bland mekaniker och strateger/ingenjörer. Uruselt!
Supertrist att depån ska spela allan hela tiden hos Sauber
Mekaniker mm har väl en hyfsad lön mm för att hålla tungan och fingrarna i styr man blir bara så trött..
Vad sa "Clintan" i sina forna dagar "Häng dom högt ". Skärpning annars kommer jag och tar över . Kan det bli sämre
Tråkigaste tävlingen hittills i år.
Huvuden borde rulla i Sauber. Både bland mekaniker och strateger/ingenjörer. Uruselt!
Jag håller med. Tar man in en förare åtskilliga varv efter de närmaste konkurrenterna förväntas det vara för att man satsar på en annan strategi, typ ett stopp mindre eller annan ordning på gummiblandningarna. Inte som i Marcus fall samma strategi fast förskjuten några varv. Värdelöst!
Förvånad?
Kolla historiken hur det har sett ut. Nasr har dominerat "hela" säsongen. Om du vill så kan jag presentera ett par bra foliehattsteorier om varför det ser ut som det gör i Sauber.
Förvånad?
Kolla historiken hur det har sett ut. Nasr har dominerat "hela" säsongen. Om du vill så kan jag presentera ett par bra foliehattsteorier om varför det ser ut som det gör i Sauber.
Foliehattsterorier hehehehe skjut . Give us your best shoot
1. Kolla bilen. Bilen är väl inte blå och gul för att hedra Marcus nationalitet?
2. Vem lär ha pytsat in mest pengar i teamet? Marcus eller en brasiliansk bank? (återigen, kolla bilen)
3. Kolla hur det har sett ut under säsongen. Vem har hela tiden haft prio 1 i tex depåstopp? Det är sagt att den som ligger först på banan som ska ha förtur till depån. Men hur var det under Spaniens GP? (Var det va?) Där låg Marcus först när Nasr kom in. Vilket fick till följd att Marcus däck tog tvärslut och Nasr kunde ta sig förbi.
4. Nasr lär styra teamets utveckling på bilen i den riktning han vill ha den.
5. Kolla ett normalt F1-lopp. Hur många minuter ser du Nasr i bild jämfört med Marcus? (ok, går inte att jämföra eftersom inte teamet styr över produktionen. Men det finns en klar "gullpojke".
Som sagt. Foliehattsteorier.
Småknepig speciell bana. Ericsson lite grön där men han kanske får upp ångan allt eftersom får man hoppas
Det är en av Ericssons favoritbanor, han har kört där många gånger och brukar köra bra där.
Men han var bara 0,3 s efter Nasr, så det kanske är någon inställning som inte funkat.
Trist, väldigt tråkigt, men tyvärr snarast en befrielse för BIA och familjen.
Vi får i alla fall glädjas åt att det gick 20 år mellan Senna och Bianchi.