Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kvalet lär ändras redan till Bahrain.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-19 11:25
Ursprungligen av keptang:

Kvalet lär ändras redan till Bahrain.

Hoppas det. Kvalet ska ju vara spännande. Skärpning, här ser man fram emot F1 starten i månader så
är det någon pantad boss som bara sabbar allt över en natt. Man blir bara ledsen

  • Medlem
  • 2016-03-20 06:43

Kvalsystem kass men spänning i racepace är där inget fel på
Skönt för Alonso att han kunde kliva ur och där ser man hur säkra bilarna blivit år efter år sedan 1994

Ursprungligen av keptang:

Kvalet lär ändras redan till Bahrain.

Japp, det bekräftades under gårdagen. http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/15021297/teams-agree-scrap-new-qualifying-format

  • Medlem
  • 2016-03-20 11:43

Lite konstigt med bestraffningen som ERI fick kan jag tycka. Orsakar man en kollision så en annan bil får bryta så får man ett 5 sekunders straff att ta vid nästa depåstopp. Om en mekaniker blir kvar några sekunder för länge innan start så blir det en drive through?
Visst, regler är regler. Men vad är egentligen värst?

Ursprungligen av Dalle:

Lite konstigt med bestraffningen som ERI fick kan jag tycka. Orsakar man en kollision så en annan bil får bryta så får man ett 5 sekunders straff att ta vid nästa depåstopp. Om en mekaniker blir kvar några sekunder för länge innan start så blir det en drive through?
Visst, regler är regler. Men vad är egentligen värst?

Jepp, märkligt var det. Synd på Saubers strul där.
Annars var racet rätt underhållande.

  • Medlem
  • 2016-03-31 13:25

Alonso stoppas av FIAs läkare från helgens tävling efter kraschan i Australien. McLarens reserv Stoffel Vandoorne får istället chansen att visa upp sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-31 15:38
Ursprungligen av Dalle:

Alonso stoppas av FIAs läkare från helgens tävling efter kraschan i Australien. McLarens reserv Stoffel Vandoorne får istället chansen att visa upp sig.

Liten pneumothorax som läkt ut men revbensbrott som ökar risken för allvarliga skador om Alonso gör ny luftfärd.
http://www.skysports.com/watch/video/sports/f...

Tillägg: Webklippet ovan från förarpresskonferensen funkar tydligen dåligt i Safari på iOS och OS X (men funkar i en del andra webläsare).
Här lite textutdrag av det Alonso säger: http://www.formula1.com/content/fom-website/e...

Senast redigerat 2016-03-31 15:58
Ursprungligen av HåkanE:

Sista ordet om det nya kvalificeringsformatet är tydligen inte sagt än. Nytt möte på torsdag enligt http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/15123385/f1-fails-agree-qualifying-new-proposal-emerges.

I grund och botten är det väl sunt att man tar sig tiden att hitta en fungerande lösning istället för att bara kasta sig in i något annat som kanske är en liknande "katastrof". Men att något måste göras framstår ju bara ännu tydligare efter lördagens mesyr.

Ursprungligen av HåkanE:

Sista ordet om det nya kvalificeringsformatet är tydligen inte sagt än. Nytt möte på torsdag enligt http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/15123385/f1-fails-agree-qualifying-new-proposal-emerges.

I grund och botten är det väl sunt att man tar sig tiden att hitta en fungerande lösning istället för att bara kasta sig in i något annat som kanske är en liknande "katastrof". Men att något måste göras framstår ju bara ännu tydligare efter lördagens mesyr.

Man skrotar årets elimineringskval och går tillbaka till förra årets regelverk. Detta kommer att införas till Kinas GP nästa helg.
http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/15154264/f1-set-revert-2015-qualifying-format-china

  • Medlem
  • 2016-04-07 21:56

Har vi hört det förr? Kvalet skulle ju vara återställt redan till Bahrain. Jag tror på det när jag ser det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-08 08:09
Ursprungligen av Dalle:

Har vi hört det förr? Kvalet skulle ju vara återställt redan till Bahrain. Jag tror på det när jag ser det.

Innan Bahrain var det "bara" teamen som var överens om att gå tillbaka till gamla formatet. Det var FIA som satte sig på tvären, men nu ska ju även de vara på banan tydligen. Så det verkar lovande!

Ursprungligen av Vassius:

Innan Bahrain var det "bara" teamen som var överens om att gå tillbaka till gamla formatet. Det var FIA som satte sig på tvären, men nu ska ju även de vara på banan tydligen. Så det verkar lovande!

Ser fram emot nästa race. Hoppas att alla i täten får en lyckad start och att inga svåra olyckor händer. I övrigt bryr jag mig inte så mycket om vem som vinner … Men hoppas naturligtvis bra resultat för Kimi, Nico och Valtteri. Jag har ingen betalkanal, men brukar se tävlingen på nätet.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-04-08 21:45

Lite inspiration:

With just 23 car races under his belt, none in a machine more powerful than a Formula Renault,
some - including then FIA President Max Mosley - questioned the logic of granting 21-year-old Kimi Raikkonen
an F1 Super Licence.
In the end the Iceman silenced his doubters in the best possible way by finishing a composed sixth on his
maiden Grand Prix weekend in Melbourne in 2001.
Not bad considering the unflustered Finn had reportedly been sound asleep in his driver’s room 30 minutes before the start of the race…

Ursprungligen av mattiL:

Not bad considering the unflustered Finn had reportedly been sound asleep in his driver’s room 30 minutes before the start of the race…

Vilka iskalla nerver … Inte konstigt att man kallar honom för Iceman. Men var inte hans stora idol James Hunt en gång tillsammans med en tjej bara några minuter före racet? (Och de höll inte varandras hand, om man säger så.) Vad jag har sett berättas den storyn som sann …
Men det finns många andra killar med stenhård disciplin och kurage. Tänk bara Fernando Alonso som steg ut ur bilen direkt efter att ha krockat i så hög fart!

  • Medlem
  • 2016-04-14 13:47

Alonso gör comeback i Kina efter att FIA-läkarna nu godkänt hans deltagande efter kraschen i Australien. På sätt och vis tråkigt, jag hade gärna sett mer av Stoffel Vandoorne.

  • Medlem
  • 2016-05-05 10:01

Nu är det bekräftat att Verstappen får chansen i Red Bull i Spaniens GP. Daniil Kvyat flyttas ned till Torro Rosso. (Troligen tillfälligt)
Bra näsbränna för ryssen. Personligen hade jag önskat att aldrig behöva se idioten igen!

http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/bombe...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-05-05 10:46
Ursprungligen av Dalle:

Nu är det bekräftat att Verstappen får chansen i Red Bull i Spaniens GP. Daniil Kvyat flyttas ned till Torro Rosso. (Troligen tillfälligt)
Bra näsbränna för ryssen. Personligen hade jag önskat att aldrig behöva se idioten igen!

http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/bombe...

Vi skämtade lite här hemma om att Kvyat och Verstappen skulle byta plats när Helmut Marko började prata om att de ska "se till att det inte händer igen". Men det var visst för bra för att stanna som ett skämt.

Obs! TV10 sänder live nästa racet, nu på söndag. Jag vet inte om det är engångsföreteelse eller om det kommer att bli fler gånger. Det är bara tacka och ta emot.

  • Medlem
  • 2016-05-09 18:56
Ursprungligen av pick-me-up:

Obs! TV10 sänder live nästa racet, nu på söndag. Jag vet inte om det är engångsföreteelse eller om det kommer att bli fler gånger. Det är bara tacka och ta emot.

Det är alltså F1 vi pratar om?

Ursprungligen av Dalle:

Det är alltså F1 vi pratar om?

Ser så ut.

Jättebra, keptang! Du hann före mig …
Hoppas att de omvärderar (o)nyttan, att INTE sända F1 på tv utan att man måste betala hutlöst mycket pengar för att se.
För så tråkiga som många race är i dag, vill man absolut inte betala vad det kostar! Och så kan de oerhört lätt sälja en jäkla massa reklam, som vi inte skulle se på annars. Win/win situation, med andra ord. Speciellt med tanke, att de måste ändå producera programmet, fast hur många tittar enbart på betalkanalerna?

Ursprungligen av pick-me-up:

Jättebra, keptang! Du hann före mig …
Hoppas att de omvärderar (o)nyttan, att INTE sända F1 på tv utan att man måste betala hutlöst mycket pengar för att se.
För så tråkiga som många race är i dag, vill man absolut inte betala vad det kostar! Och så kan de oerhört lätt sälja en jäkla massa reklam, som vi inte skulle se på annars. Win/win situation, med andra ord. Speciellt med tanke, att de måste ändå producera programmet, fast hur många tittar enbart på betalkanalerna?

Det verkar som att Viasat har flyttat sändningen till TV3. I alla fall enligt tv.nu.
Förmodligen ville de väl inte göra fansen av programmen "What went down" & "Ice road truckers" upprörda när de bänkar sig framför TV10 på söndag eftermiddag...

Rent teoretiskt kan det ju ha med att de kan sända i HD på TV3, men det är som sagt var bara en teori.

Ursprungligen av HåkanE:

Det verkar som att Viasat har flyttat sändningen till TV3. I alla fall enligt tv.nu.

Jag såg det samma. Hoppas nu bara att det inte är enda gången i år de sänder F1 live på vanliga kanaler! Jag bryr mig inte så mycket vem som vinner, bara vi slipper att se svåra olyckor! I denna race hejar jag mest faktiskt Veerstappen. Vore inte fel om även Hamilton lyckades avbryta sin otur.
Ferrari kan bli frånkörda av de andra … Att de inte lyckas göra någonting rätt!

  • Medlem
  • 2016-05-15 15:51

Grattis Verstappen! Underbart race!

Bland det bästa jag någonsin sett. Och vilken körning igen av Marcus!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-05-15 20:14
Ursprungligen av keptang:

Bland det bästa jag någonsin sett. Och vilken körning igen av Marcus!

Ja verkligen! Jag och frugan satt som på nålar sista 10-15 varven. Synd bara att det inte blev ett klimax i form av Kimi längst upp på pallen, men tvåa framför Vettel är väl rätt okej också.

Bra gjort av Verstappen att stå emot pressen från Räikkönen mot slutet. Måste ha varit en märklig känsla att vara flankerad av två före detta världsmästare på pallen i så unga år.

  • Medlem
  • 2016-05-15 20:41

Ren propaganda för F1. Synd bara att det krävdes att Mercedes skulle behöva försvinna för att få lite spänning.

  • Medlem
  • 2016-06-17 13:13

Kul med en helt ny bana i F1-cirkusen. Synd bara att den ligger i en diktatur. Men det är väl den utvecklingen vi går mot, bara race där topparna inom F1 kan sko sig ordentligt. Då blir det bara diktaturer kvar på kartan.
Hur som helst hade jag hellre sett lite svepande kurvor typ Texas än raksträckor på dryga 2 km. Vill man se bilar som kör fort rakt fram kan jag rekommendera Top Fuel.

Bevaka tråden