- DozePih
- Medlem ●
- Tyresö
Skrevs ursprungligen av DozePih
Har just börjat med dockan till höger men jag irriterar mig fruktansvärt över att de fleasta applikationer krockar med den. Se bild. Hur löser man detta tro?
Hemma på min gata i stan kallar vi det där vänster...
Sorry - kunde inte motstå
Hemma på min gata i stan kallar vi det där vänster...
Även på min gata också faktiskt om jag inte råkar stå på huvudet framför min Powerbook och det gjorde jag ju inte. Hmm, måste vara köttbullarna jag åt till middag som föranledde en temporär glitch eller nått
Skrevs ursprungligen av DozePih
Även på min gata också faktiskt om jag inte råkar stå på huvudet framför min Powerbook och det gjorde jag ju inte. Hmm, måste vara köttbullarna jag åt till middag som föranledde en temporär glitch eller nått
Du kanske tänkte till höger av Dockan och inte till höger av skärmen?
Skrevs ursprungligen av nukethenick
Dock ska DÖ!!!!
Hehe... allvarligt talat, det brukar ju ploppa upp shareware till det mesta, finns det inget som slår av dock-eländet på något sätt?
Det räcker med att flytta Dock.app från /System/Library/CoreServices till någon annanstans så startar den inte, nästa gång du loggar in.
Det vi borde vara ute efter är väl en lösning som känner av dockans kanter. Vissa program gör redan idag och även findern borde ty sig efter funktionen i större utsträckning eller på bättre sätt.
Konstigt att inte mer verkar ha förändrats med dockan i Panther 10.3. Jag tycker det finns många förbättringar att göra med den.
Göm och visa prylen, jo jag har det på nu... härligt att se den lilla nuttiga animationen varje gång jag nuddar längst ner på skärmen. Den studsar upp och ner där i tid och otid, helt värdelöst.
Apple får snygga till sig på sånt här, farligt nära microsoft-fasoner att bestämma åt användaren. Jag vill ha en stor fet "stäng av dock" knapp i panther, annars "#%...
Om jag inte vill ha den på, ska jag kunna slå av den, det råkar vara JAG som ska använda den hela tiden, inte Jobs.
Motfråga, vad är det som gör att man skulle vilja ha den på över huvudtaget? Visar man det jämt så tar den upp skärmutrymme, låter man den döljas så kommer den ligga dör och guppa som ett flöte istället.
Störtlöjligt :rolleyes:
Finns det en enda anledning att inte ha Dockan till höger? Lätt tillgänglig, aldrig ivägen och samma läge som programväxlaren för den OS 9-vane.
Jag trodde bara att det var PC-folket som startade sina program från ikoner till vänster, väl dolda under öppna fönster.
Göm och visa prylen, jo jag har det på nu... härligt att se den lilla nuttiga animationen varje gång jag nuddar längst ner på skärmen. Den studsar upp och ner där i tid och otid, helt värdelöst.
Ja, den är totalt menlös - begriper inte ens att du har den på. Tänkte mest på någon som saknade en gömma / visa här i tråden (fast oautomatisk då förvisso)
Jag vill ha en stor fet "stäng av dock" knapp i panther, annars "#%...
Om jag inte vill ha den på, ska jag kunna slå av den, det råkar vara JAG som ska använda den hela tiden, inte Jobs.
Är det inte en ganska viktig del i att ge program till användare med olika behörigheter? docken alltså...
Visar man det jämt så tar den upp skärmutrymme, låter man den döljas så kommer den ligga dör och guppa som ett flöte istället.
Störtlöjligt :rolleyes: [/B]
Äh... Skärmutrymme... hur många pixel då? 20?
Låter snarare som en sjuklig fixering som turligen drabbat dock i.st.f. någon kändis
Apple får snygga till sig på sånt här, farligt nära microsoft-fasoner att bestämma åt användaren.
Motfråga, vad är det som gör att man skulle vilja ha den på över huvudtaget? Visar man det jämt så tar den upp skärmutrymme, låter man den döljas så kommer den ligga dör och guppa som ett flöte istället.
För att det är otroligt smidigt att dra och släppa filer till den? Man har alla program man önskar tillgängliga med en gång och man ser omedelbart vilka som är aktiva? Däremot skulle det finnas nån sorts fördröjning för hur länge muspekaren får vistas i Dock-området innan den hoppar upp.
Skrevs ursprungligen av Olav Rust
Finns det en enda anledning att inte ha Dockan till höger? Lätt tillgänglig, aldrig ivägen och samma läge som programväxlaren för den OS 9-vane.
Jag trodde bara att det var PC-folket som startade sina program från ikoner till vänster, väl dolda under öppna fönster.
Din ironi är svidande hehe..
Skrevs ursprungligen av Lempriére
Det är ju rätt lätt att bara gömma dockan: alt + bulle + d
:eek:
Oj, alt + bulle + b gömmer musen tydligen....coolt.
Har sett alt-bulle-D-kommandot på Apples egna snabbkommando-sida. Men det funkar ju inte längre?
(hittar inte länken här nu, nån som har den?)
När fungerade ovanstående kommando och varför gör de det inte längre (10.2.6)?
edit: aldrig ett stavfel.
Skrevs ursprungligen av jonny R
Har sett alt-bulle-D-kommandot på Apples egna snabbkommando-sida. Men det funkar ju inte längre?
(hittar inte länken här nu, nån som har den?)
När fungerade ovanstående kommando och varför gör de det inte längre (10.2.6)?
edit: aldrig ett stavfel.
Här finns lite kommandon att leka med. Kringla + alt + D fungerar ypperligt för mig när jag vill dölja docken. Jag kör 10.2.6.
//fredrik
Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Här finns lite kommandon att leka med. Kringla + alt + D fungerar ypperligt för mig när jag vill dölja docken. Jag kör 10.2.6.
//fredrik
Äsch, jag insåg att jag ju inte alls uppdaterat till 10.2.6 utan fortfarande kör 10.2.4.
Är det en funktion som tillkommer med uppdateringen alltså..?
Vad hände med "bredband till folket"-grejen?
Men det är ju så snyggt!