Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du beställt någon ny PoweBook?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple släppte nya maskiner idag, har du hunnit beställa någon av dem?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-09-16 23:17

Viljan finns,men inte pengarna.:mad:

Jag ska bara ringa banken i morgon

Kemppe kastade sig på telefonen ringde till Apple Store och la beställningen på en 15-tummare redan innan han visste specarna...

• Medlem
  • Umeå
  • 2003-09-17 00:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Kemppe kastade sig på telefonen ringde till Apple Store och la beställningen på en 15-tummare redan innan han visste specarna...

Jo det stämmer Men den försäljaren fick stå ut med ett rejält faktaförhör...

Jag köper en Powerbook G4 1.25GHz så fort Panther finns för leverans.

• Medlem
  • 2003-09-17 06:23

Så fort jag har sålt min nuvarande TiBook (första generationen) är det dags att uppgradera.

• Medlem
  • 2003-09-17 08:05

skulle ha bestält den igår. men det krånglade till sig..
skall fixas idag.

pb 12"
1 Ghz
256 ram (köper mer senare, apple är så dyra)
80 Gb
combo
AP extreme

and one more thing.......

ipod 20 Gb

och lite krims-krams till det..

• Medlem
  • 2003-09-17 09:20

För mig blev det en underbar 15 1,25!

man får väl försöka stå ut med sin "gammla" pb12" ett tag till

• Medlem
  • 2003-09-17 10:14

om det står "Keyboard & Mac OS" på orderbekräftelsen och jag pratade med en svensk tjej på svenska applestore.. så måste väl det betyda att dom fattar att jag skall ha ett svenskt tgb? eller?
hon frågade aldrig något om det, och jag kom inte o tänka på det förens jag kollade på nätet.. där man då kan välja mellan flera olika..

• Medlem
  • 2003-09-17 13:05

Jag sitter med den eviga frågan 12" eller 15"? Har bara blivit svårare nu när de hottat upp 12"aren.

• Oregistrerad
  • 2003-09-17 14:39

Jomen, bara jag får min tibook såld så slår jag till på en 1.25a, fast den köper jag i usa. Florida here I come

Citat:

Skrevs ursprungligen av apu
Jag sitter med den eviga frågan 12" eller 15"? Har bara blivit svårare nu när de hottat upp 12"aren.

Vill du ha en riktigt liten dator eller ordentlig skärmyta? Jag har använt iBook i över två år och den största begränsningen är inte prestandan utan skärmen, 1024 x 768, är för lite i många sammanhang när man kör program med många paletter och liknande. Så när jag byter upp mig nästa gång är målet en större skärm. Men vill du ha det minsta och lättaste då är det ju ingen tvekan om att 12" är den bästa modellen.

• Medlem
  • Umeå
  • 2003-09-17 17:54

Det blir en 15" 1,25 så snart skatteåterbäringen dyker upp i december... såvida inget roligare dyker upp före dess. Förhoppningsvis hinner väl Panther komma innan dess åxå.

Beställde idag 12" PB med superdrive
med 256 MB minne, som sagt tidigare AS är helt i det blå när det gäller minnespriser.
+ Aiport Extreme, skall bli så gôtt.
Slängde in .Mac också, frågade tjejen om det gick att köra provabbonemang i två månader och sedan aktivera det riktiga (nema problema), så tjänar man in två månader gratis. Orsaken till köpet är väl främst de nya funktionerna som finns i Panther. Egentligen skulle jag köpt 12"PB när Panther kommer men det är 50% off när man köper Office vid ny Mac. Det är egentligen bara Excel jag är ute efter men,men... så trött att köra i Classic läge. Så det jag sparar in på Office är mer än vad Panther kostar när den kommer, det lär väl inte vara någon risk/chans att man får den billigare för att man precis köpt ny dator.
En intressant sak är hur Apple lagt upp leveranstiden, på AppleStore så står bygg tid 5-10 dagar. I verkligheten lär jag ha datorn i näven i mitten av Oktober, vette fasen hur det går till men det är säkert något elektroniskt....

• Medlem
  • 2003-09-17 18:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Vill du ha en riktigt liten dator eller ordentlig skärmyta?

Jo det är väl det jag funderar på. När jag jobbar kommer den allt som oftast vara inkopplad mot en 19" monitor så då spelar det inte så stor roll. Men jag har känslan att jag hade tyckt att 12" hade varit lite för lite även för då man sitter hemma och grejjar. Fast å andra sidan kanske jag inte orkar släpa runt en större och tyngre dator lika mycket. Å så är det den finansiella biten och 12" aren är nog snyggast... arghhhh. Maken till välfärdproblem får man nog leta efter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-17 18:51

Och sen har 15 tummaren "backlit keyboard"... hmmm

• Medlem
  • 2003-09-17 18:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Axel von Matern
Och sen har 15 tummaren "backlit keyboard"... hmmm

På tal om det, går det att stänga av belysningen? Kan tänka mig att det kan störa ifall man tex kollar på en film i mörkret.

• Medlem
  • Umeå
  • 2003-09-17 19:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av apu
På tal om det, går det att stänga av belysningen? Kan tänka mig att det kan störa ifall man tex kollar på en film i mörkret.

Jo det ska gå. F9 och F10 tangenterna tror jag det är på pb 17" för höja och sänka ljusstyrkan, om jag inte minns fel så kan man minska styrkan tills det är helt avslaget.

Det är inga problem att slå av och på belysningen.

• Medlem
  • 2003-09-18 17:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Det är inga problem att slå av och på belysningen.

sweet!

• Medlem
  • 2003-09-18 19:01

Njaa jag väntar nog till generation två
G5 och till den en ny appleskärm 20"-23"
eller en Eizo skärm.

Nån som vill ha en ny dator kanske och som inte har mecenatrabatten...(som jag R Å K A R ha)...!?:D

Vi går halva vägen var, vilket ger er en rabatt på minst tusen kr på ordinarie pris...!

Hör av er till mig så fixar vi en deal!

Har beställt en 12"-are innan de nya släpptes. Förväntar mig att få en ny variant levererad. Börjar nu fundera över om en 15"-tummare vore bättre. Ska jag ändra mig och i så fall varför?

Citat:

Skrevs ursprungligen av evangelist
Har beställt en 12"-are innan de nya släpptes. Förväntar mig att få en ny variant levererad. Börjar nu fundera över om en 15"-tummare vore bättre. Ska jag ändra mig och i så fall varför?

Läs mitt inlägg tidigare i den här tråden där apu ställde frågan om 12" eller 15".

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-19 13:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av evangelist

För att 15" har så grymt mkt bättre skärm än 12".
12" har förmodligen fortfarande samma som iBook = Snik. Jag hade samma funderingar som du, men den skumma skärmen på gamla 12" fick mig att satsa på alu15".

• Avstängd
  • 2003-09-19 21:16

När G5 kommer till Powerbook Då är det intressant att uppgradera sig För min del.
Jag är mycket nöjd med min iMAC Globe G4 med 768 i RAM.
Hade senast ikväll en diskussion med grannar i byn. De kommer snart att switcha. Får väl hyra en minibuss så vi kan åka till Kullander i Malmö.:D

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-19 21:41

Hade jag pengarna som behövs skulle jag beställa en 15" på stört. Men de pengarna har jag inte...

• Medlem
  • 2003-09-22 23:17

En 15" bliver det till mig Och jag hade bara haft min 12" i tre månader

Som tur var så fick jag sålt den relativt snabbt, och till en bra pris så banken och jag behöver inte komma överens om en så stor summa

Oh det blir härligt med den stora skärmen. Det är ju nästan omöjligt att koda hela och halva dan' på en 12"...

Bevaka tråden